SNS

Vakantietips

• 21 juni 2017
  • 9 Reacties
  • 7326 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
De auto gecheckt, de buren verzorgen de planten en geven de kat te eten, kortom de vakantie kan beginnen.

Ga je op vakantie buiten Europa? Vergeet dan niet van tevoren je pinpas ‘aan te zetten’ voor pinnen in het buitenland. Als je pinnen buiten Europa ‘aan’ hebt gezet, kun je 6 weken lang geld opnemen bij geldautomaten en betalen in winkels buiten Europa.

Houd rekening met de kosten van geld opnemen in het buitenland. Betalen in euro's en euro's opnemen in een EU-land waar de munteenheid de euro is, kost je niets extra's. In andere landen betaal je € 2,25 per opname en € 0,15 per betaling
Soms moet je een paar keer pinnen om een bedrag op te nemen.

Bij geldautomaten van sommige andere banken kun je dit bedrag niet in 1x pinnen, maar in meer keren.

Heb je een creditcard? Op vakantie is een creditcard erg handig. Je kunt in de hele wereld betalen en geld opnemen. Je hebt altijd de juiste muntsoort op zak.

Onze andere vakantietips lees je hier https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/naar-het-buitenland-zet-je-pinpas-aan.html

Heb jij nog tips?

9 reacties

Goed dat je deze tips onder de aandacht brengt ,Tineke.
Ik zou eraan willen toevoegen :
Loop even de SNS winkel binnen of bel de klantenservice om de reisverzekering te checken.
Reputatie 3
Badge +1
Ah, dat is een hele goeie tip 🙂
Als je wat langer in dit forum actief bent, weet je dat het iets complexer is als gemeld. Even het forum doorzoeken levert vast het e.e.a. op.
Bijv. wat ik me zo herinner;
soms zijn pinautomaten in het buitenland in private handen (geen banken), opname kosten kunnen hier flink oplopen,
geld opnames met creditkaart in het buitenland kan ook het e.e.a. kosten,
let op wat EU landen zijn, dat zijn NIET alle landen in Europa,
lees vooral even de aanwijzingen op een pinautomaat,
zorg dat je niet van 1 kaart afhankelijk bent,
Enz.
Groet,
Ben 🆒
PS het zou misschien toch handiger in een forum als dit zijn om in dit soort gevallen gedetailleerdere lijstjes te melden. Veel meer is immers bekend en het lijkt nu op een beetje "het wiel opnieuw uitvinden". Toevoegingen (nieuwe zaken, veranderingen end.) is natuurlijk altijd mogelijk.
Hoi Ben,

Het antwoord op bijna al je vragen vind je via de link uit het bericht van Tineke. Een goede tip is inderdaad om meer dan 1 betaalmiddel mee te nemen als je op reis gaat. Je kunt denken aan een extra betaalpas of creditcard of je kunt voor de zekerheid wat contant geld meenemen. Geld opnemen met je creditcard kost € 4,50 per opname, dus dat doe ik zelf alleen in noodgevallen.

Op deze manier komen we toch uit op een overzichtelijke lijst in 1 topic 🙂
Ik weet niet of er in de SNS winkel foldermateriaal ligt waarin dit soort handige tips opgesomd wordt.
Persoonlijk zou ik wellicht overbodig nog het volgende willen toevoegen :
In landen buiten EU is een credit-card heel functioneel. Het is goed om het saldo op je credit-card account goed in de gaten te houden , want de debet rente op dit soort rekeningen is niet gering. Vermijd dus een onplezierige verrassing na afloop van de vakantie.
Laat de buren die op je huis passen, af en toe de gordijnen open/dicht doen, de zonnewering gebruiken, etc. Het lijkt dan meer bewoond. De tweede auto van de buren bij jou op de oprit. Soms kun je ook de televisie op een schakelaar zetten zodat die van bv. 20.00 - 23.45 uur aan gaat. Lampen schakelen wil ook helpen. Kortom, laat het huis er zo bewoond mogelijk uitzien.
Hoi Axasjaak,

Dat is een goede suggestie. Deze zet ik door voor het volgende vakantieseizoen.

Kennen jullie trouwens de SNS Vakantiehulp app? De app helpt je met de belangrijkste dingen als je in het buitenland bent en geeft handige tips.

@Blacktomcat: dat zijn slimme tips om inbrekers buiten de deur te houden.
..... Het is goed om het saldo op je credit-card account goed in de gaten te houden , want de debet rente op dit soort rekeningen is niet gering. Vermijd dus een onplezierige verrassing na afloop van de vakantie.
Je kunt ook een extra bedrag op je cc-rekening storten. Voordeel: 1) je krijgt mogelijk een rentevergoeding en 2) je hebt dan een hoger kredietplafond op je kaart (nl. je oorspronkelijke plafond + het extra gestorte bedrag).
Uitstekende aanvulling , Blacktomcat !

Reageer