Vakantietips: handig voor op vakantie

• SNS Topper
  • 659 reacties

Heb jij alles geregeld voor de vakantie? Of kun je nog tips gebruiken?

Mijn tip: Zorg dat je je paspoort of identiteitsbewijs en je rijbewijs apart opbergt. Ik raakte mijn tas met al mijn papieren en identificatie kwijt tijdens een stedentrip in Zwitserland en mocht daarom niet terugvliegen. Op de luchthaven kreeg ik te horen dat ik me met mijn rijbewijs had mogen identificeren en terugvliegen. Voortaan bewaar ik mijn rijbewijs en paspoort dus apart.

Wil je meer tips? Lees hier de handige tips van SNS en ga goed voorbereid op reis: http://www.snsbank.nl/particulier/verzekeren/klantenservice/handige-vakantietips.html

Welke tip heb jij voor de vakantiegangers?

10 Reacties

Reputatie 3
Handig zo'n app die alles voor je regelt :(. Als je bestolen wordt is dat meestal een combinatie van mobiel, ID en rijbewijs.

Sla het ook niet in je kluisje van je hotelkamer op, want de meeste hotels passen de 'administratie' pincodes niet aan; deze codes zijn makkelijk te vinden op internet.

Zorg ervoor dat de thuisblijvers overal kopien van hebben en/of scan je documenten in, maak er een PDF van met een sterk wachtwoord en e-mail dat naar je zelf (bv. gmail of hotmail) zodat je in nood bij je gegevens kunt komen.
Bedankt voor de tips, Erik,

Zelf mail ik ook altijd documenten naar mijn eigen mailadres. Je hebt het dan ten alle tijden bij je. Verder bewaar ik ook altijd wat contant geld buiten mijn portemonnee, zo heb je altijd geld voor vervoer terug naar je hotel of camping als er iets gebeurt.

Ga je dit jaar nog op vakantie?
Ik maak copien van paspoorten, rijbewijs en andere reis- en verzekeringsdocumenten en sla dit op in dropbox en draag het bij mij op een mini usb stick. bevestigd aan ketting met zakmes aan een broekriem lus. Altijd info bij de hand.:cool:
Hoi gtw,

Welkom op de community, leuk dat je direct met ons meepraat. Je gaat goed voorbereid op reis. Met een zakmes in de buurt zullen de criminelen jou sowieso wel overslaan ;-).
Heb je de USB-stick ook beveiligd? Want als je deze verliest, dan heeft de vinder al je informatie.

Wil je zelf een keer een topic aanmaken? Dan lees je hier hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Hopelijk zien we je vaker op de community.
Hierbij een tip van mij: Ga niet inloggen op open wifi netwerken. Deze worden vaak afgeluisterd door criminelen en als je dan lekker je saldo aan het bekijken bent op je mobiel zit er iemand vanachter de laptop mee te genieten van al jouw moneys en codes.

Nog een tip: check regelmatig wat er met je creditcard / rekening gebeurt middels de app. Zo weet je dat je niet ineens voor rare verrassingen komt te staan bij thuiskomst.

Kijk ook eventueel of je misschien niet een bundel voor buiten Nederland kan kopen die, wanneer hij helemaal op is toch doorloopt met een verminderde snelheid zonder extra bijkomende kosten.

Zo kan je toch nog (weliswaar) langzaam websites bezoeken zonder dat je je helemaal blauw betaald.
gtw schreef:

Ik maak copien van paspoorten, rijbewijs en andere reis- en verzekeringsdocumenten en sla dit op in dropbox en draag het bij mij op een mini usb stick. bevestigd aan ketting met zakmes aan een broekriem lus. Altijd info bij de hand.:cool:

Hoi GTW, ik vroeg mij af of jij wel met dat "zakmes" de grens "gewoon" overkomt? Doen ze daar bij de douane niet moeilijk over of is het zo'n kermismessie?
Wanda schreef:

Heb jij alles geregeld voor de vakantie? Of kun je nog tips gebruiken?

Mijn tip: Zorg dat je je paspoort of identiteitsbewijs en je rijbewijs apart opbergt. Ik raakte mijn tas met al mijn papieren en identificatie kwijt tijdens een stedentrip in Zwitserland en mocht daarom niet terugvliegen. Op de luchthaven kreeg ik te horen dat ik me met mijn rijbewijs had mogen identificeren en terugvliegen. Voortaan bewaar ik mijn rijbewijs en paspoort dus apart.

Wil je meer tips? Lees hier de handige tips van SNS en ga goed voorbereid op reis: http://www.snsbank.nl/particulier/verzekeren/klantenservice/handige-vakantietips.html

Welke tip heb jij voor de vakantiegangers?

Goedemorgen Wanda, op de afbeelding zie ik de "SNS vakantiehulp app" staan. Wat is dat eigenlijk? Ik had er nog helemaal niet van gehoord namelijk.
Hoi Sjaakie93,

De SNS Vakantiehulp app is vooral handig voor klanten met een SNS Betaalrekening of SNS Reisverzekering. SNS Vakantiehulp is de eerste extra app naast SNS Mobiel Bankieren. Met de publicatie van deze app testen we of klanten het prettig vinden om verschillende apps voor specifieke doelen te hebben (in plaats van alles in 1 app).

Ik heb de Vakantiehulp app zelf ook en vind ‘m in noodsituaties erg handig. Mijn favoriete optie in de app is dat je eenvoudig geldautomaten bij je in de buurt kunt vinden. Hiervoor heb je natuurlijk een GPS-signaal nodig, maar je geeft zelf al aan op vakantie een internetbundel buiten Nederland te kopen; hier ben ik ook een voorstander van.

Hier vind je alle informatie over wat je met deze app kunt doen.
Reputatie 3
Jeroen, je maakt me nieuwsgierig welke noodsituaties je bedoelt. De app is minder dan een maand uit en je spreekt nu al in meervoud! Je lijkt het leven van een gemiddelde soap speler te hebben, die maken ook meer ellende mee per aflevering dan ik hoop in m'n hele leven tegen te komen.
Hoi eRik19,

Ik had het misschien iets beter kunnen formuleren. Ik ben juist blij dat ik niet het leven leid van een gemiddelde soapster (ik klop dit direct af). In de ideale wereld wordt de SNS Vakantiehulp app natuurlijk niet gebruikt, maar ik leid ook geen perfect leven. Ik heb de app gebruikt om ‘Pinnen buiten Europa’ te activeren en daarnaast vind ik de optie om geldautomaten in de buurt te vinden een geniale vondst.

Ik kan me voorstellen dat de app in veel noodsituaties erg handig is :-). De app bestaat overigens sinds juni 2014.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)