SNS

Vertraging

• 22 juni 2015
  • 11 Reacties
  • 686 Keer bekeken

Blijft natuurlijk open staan, dat volgende week ook volgende week is. Als het niet lukt, dan is op z´n minst het "normaal" dat je dat dus aangeeft! Toch?
Groet,
Ben 🆒
Ps Of zijn jullie allemaal Emslander geworden. Velen nemen het hier ook niet zo nauw. Tot grote ergernis van anderen dus!

Je hebt helemaal gelijk Ben. Mijn excuus dat ik dit niet gemeld heb hier, door drukte is dat er volledig bij ingeschoten.

Geaccepteerd.
Aannemer wilde ik een paar klusjes (mogelijk) laten doen. Afspraak , zeg maar vandaag en hij komt na 3 dagen. Op offerte wacht ik nog. Jammer dan, niet "normaal" toch?
Groet,
Ben 🆒

11 reacties

Geaccepteerd.
Aannemer wilde ik een paar klusjes (mogelijk) laten doen. Afspraak , zeg maar vandaag en hij komt na 3 dagen. Op offerte wacht ik nog. Jammer dan, niet "normaal" toch?
Groet,
Ben Ben, op zo'n dorp gaat het toch ook op z'n dorps aan toe? Niet zo opwinden, dat is niet goed voor je. En als die klussen vandaag niet klaar komen dan toch gewoon morgen of overmorgen? Mañana, Ben.
Geaccepteerd.
Groet,
Ben Ben, op zo'n dorp gaat het toch ook op z'n dorps aan toe? Niet zo opwinden, dat is niet goed voor je. En als die klussen vandaag niet klaar komen dan toch gewoon morgen of overmorgen? Mañana, Ben.

Het is niet "dorps" volgens mijn bevindingen inmiddels, het is eerder een manier om aan te geven dat mijn vraag niet interessant voor hem is. Te moeilijk, te klein, te duur, al teveel werk, of wat dan ook. Ik zou zeggen; zeg dat dan!
Groet,
Ben 🆒
Ben, misschien hoorde die aannemer wel bij de 'hoge-contextculturen'. http://www.profnews.nl/blogs/maarse-saskia/geen-koffie-dan-niet
Ben, misschien hoorde die aannemer wel bij de 'hoge-contextculturen'. http://www.profnews.nl/blogs/maarse-saskia/geen-koffie-dan-niet

Vast! Of misschien wilde hij er graag bijhoren! Of was hij eenvoudigweg te dom om Überhaupt "hoog" of "laag" te communiceren?
Tsja.....
Groet,
Ben 🆒
Ps Leuk stuk. Je hoort het nogal eens indien bijv.  zakenmensen naar China of Japan gaan. van Agt had het er ook vaak over.
Vast! Of misschien wilde hij er graag bijhoren! Of was hij eenvoudigweg te dom om Überhaupt "hoog" of "laag" te communiceren?
Tsja.....
Groet,
Ben 🆒
Ps Leuk stuk. Je hoort het nogal eens indien bijv.  zakenmensen naar China of Japan gaan. van Agt had het er ook vaak over.

Wij verdiepen ons in het algemeen te weinig in andermans/andervrouws/andermens cultuur. Dat geldt ook voor ergernissen, ruzie met de buren, etc. Als je je probeert te verplaatsen in een ander, zie je het onderwerp/probleem ook eens van een andere kant en dan is een oplossing vaak dichterbij dan je eerst voor mogelijk houdt. Uiteraard geldt dit voor beide partijen (zie de rijdende rechter); hoewel, ik weet niet of jullie dat in het Emsland ook kennen: Der fahrender Richter :D
Tsja.....
Groet,
Ben 🆒

Wij verdiepen ons in het algemeen te weinig in andermans/andervrouws/andermens cultuur. Dat geldt ook voor ergernissen, ruzie met de buren, etc. Als je je probeert te verplaatsen in een ander, zie je het onderwerp/probleem ook eens van een andere kant en dan is een oplossing vaak dichterbij dan je eerst voor mogelijk houdt. Uiteraard geldt dit voor beide partijen (zie de rijdende rechter); hoewel, ik weet niet of jullie dat in het Emsland ook kennen: Der fahrender Richter :D

Mee eens.
Maar Wanda had inmiddels erkent dat ze haar toezegging niet waarmaakte en haar verontschuldigingen aangeboden!
Dat was "in den beginne" mijn punt.
Oftewel; probeer zorgvuldig te zijn (ik weet trouwens dat Wanda dat uitermate is :))
Groet,
Ben 🆒
Mee eens.
Maar Wanda had inmiddels erkent dat ze haar toezegging niet waarmaakte en haar verontschuldigingen aangeboden!
Dat was "in den beginne" mijn punt.
Oftewel; probeer zorgvuldig te zijn (ik weet trouwens dat Wanda dat uitermate is :))
Groet,
Ben 🆒

Ik weet ook wel dat Wanda zorgvuldig probeert te zijn. Dat is het punt niet.
Ik heb het gevoel dat de community hen een beetje boven het hoofd groeit; ze willen er graag grip op hebben, maar hebben dat net niet helemaal. daar kun je de mods niet de schuld van geven, maar de rest van de organisatie is er nog niet helemaal rijp voor, vrees ik. Wij hebben onze kinderen altijd opgevoed met: wat je belooft, moet je nakomen. Dus wees voorzichtig met wat je belooft. Voorbeeldje: als je tegen je kind van 3 zegt dat ie een konijn/hond of wat dan ook krijgt als ie 10 jaar is, dan moet je dat ook doen als ie 10 is. Het kind weet dat dan nog donders goed. Als jij als ouder dan je belofte niet nakomt, waarom zou zo'n kind dan later wel zijn/haar beloftes nakomen? Kortom, geef het goede voorbeeld en doe wat je belooft (anders moet je niks beloven). 
Avé pilé.
Kortom, geef het goede voorbeeld en doe wat je belooft (anders moet je niks beloven). 
Avé pilé.

Ik vind dat je integer moet zijn. Dat wil in dit geval zeggen; je uiterste best doen je belofte na te komen. Aangezien "niets menselijks mij vreemd is" zou het dus een keer "fout" kunnen gaan. Bij een "integer iemand" moet dat geen probleeem zijn. Bij een "veel belover" des te meer.
Avè pilè  (wat dat dan ook mogen betekenen).
Groet,
Ben 🆒

Een soort afscheidsroep. Net zoiets als ajuu, ooit verzonnen in mijn jonge studentenjaren. Het rijmt wel leuk, vandaar.

Een soort afscheidsroep. Net zoiets als ajuu, ooit verzonnen in mijn jonge studentenjaren. Het rijmt wel leuk, vandaar.

Wat een promille al niet teweeg kan brengen.:)
Groet,
Ben 🆒
Ps Sehe Zau! (zeggen ze hier, lijkt mij iets van; pas op jezelf!)
Badge

Wat een promille al niet teweeg kan brengen.:)
Groet,
Ben 🆒
Ps Sehe Zau! (zeggen ze hier, lijkt mij iets van; pas op jezelf!)

Het was gebruikelijk dat een man zijn hoed op straat af deed wanneer hij een dame begroette (het hoofd ontbloten). En de hoed pas weer op deed als zij voorbij was.
Ave is uiteraard gegroet en komt van het Latijnse werkwoord avere
Pile is gebruikt om te rijmen het volledige woord is pileus hetgeen hoed betekent en afkomstig is uit het Grieks.
Kan dus best wel als zodanige grap bedoeld zijn???

Reageer