SNS

Verwachtingen koopkracht 2011

• 2 september 2010
  • 3 Reacties
  • 10767 Keer bekeken

Uit prognoses van het Centraal Planbureau blijkt dat voor een aanzienlijke groep Nederlanders de koopkracht in 2011 zal afnemen. Wat zijn jouw verwachtingen voor je persoonlijke situatie in 2011?

3 reacties

Ons inkomen heeft afgelopen jaar al een flinke knauw gekregen. Het komende jaar verwachten we geen verdere achteruitgang. Behalve de inflatie dan. Wel merken we in onze omgeving dat er toch meer werklozen komen en dat brengt een achteruitgang met zich mee waar veel mensen geen rekening mee houden.
Hoi Margreet,

Interessante gedachten! Ik denk vooral ook eigenlijk aan de bezuinigen die een nieuw kabinet moet gaan doorvoeren om Nederland erbovenop te helpen.

Wat verwacht je precies voor wat betreft de inflatie? En denk je dat het jou persoonlijk ook gaat raken?

En wat zijn de gedachte van andere communityleden over wat Margreet zegt?

Groet Liz
Ik denk dat een groot gedeelte van herstel begint met vertrouwen. Wat mij betreft ligt daar een rol voor de overheid (of misschien juist ook voor een bank). Mensen worden bang gemaakt / gehouden door de media, als het gaat om het kopen van huizen. Start nou eens een campagne waarin wordt duidelijk gemaakt dat juist NU het moment is om een huis te kopen.

- Het is een kopersmarkt, prijzen worden echt niet nog lager (self fullfilling prophecy)

- Aannemers staan in de rij om tegen een relatief zeer lage vergoeding jouw paleis op te knappen en helemaal naar je zin te verbouwen!

- Meubels, keukens, tuinen, het is allemaal goedkoper dan ooit. Pak die kans!

- Met de SNS hypotheken heb je een leuke rente (die trouwens nog wel wat lager kan en mag volgens mij!!)

- Waarom zou je jezelf de kans op een fijn, nieuw huis nu ontzeggen? Kopen met die hap!

Wat betreft mijzelf; als er niet al te rare dingen gebeuren met de kinderopvang kosten en de hypotheekrente blijft redelijk, dan zie ik het best zonnig in.

Reageer