SNS

Waar besteed jij je vakantiegeld aan?

• 23 mei 2016
  • 32 Reacties
  • 4376 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
Op 23 mei krijgen de meeste Nederlanders hun maandelijkse salaris gestort met als extraatje het vakantiegeld. Vorig jaar heeft PanelWizard, in opdracht van SNS, een onderzoek uitgevoerd naar Uitbetaaldag. Meer dan de helft van alle Nederlands gebruikt zijn vakantiegeld voor andere doeleinden. Waar besteed jij je vakantiegeld aan?

Waar besteed jij je vakantiegeld aan uit?

32 reacties

Reputatie 2
Badge +1
NB: er staat een stijlfout (contaminatie) in de vraagstelling. Het moet zijn: "Waar besteed jij je vakantiegeld aan?" of "Waar geef jij je vakantiegeld aan uit?"
Ik heb het net aanpast, Stefan. Ik ben benieuwd wat jij met je vakantiegeld gaat doen.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb het voor een deel al aan vakantie uitgegeven Olaf 🆒
Waarschijnlijk spaar ik de rest. Dan kan ik misschien volgend jaar een lange rondreis maken door noord Amerika met een camper (national parks e.d.).

PS: in de tekst (bij de poll) staat dezelfde foute vraag nog steeds :?
Vaak aan vakanties en/of onderhoudskosten van huis en auto. De rest gaat naar de spaarrekening.
Wat ik een beetje vreemd vind is dat de jongere mensen minder goed weten wanneer 't geld binnenkomt en ouderen juist beter. Je zou toch verwachten (of ben ik te hoopvol) dat ouderen de schaapjes meer op het droge hebben en dus niet zo op de (inkomende) centjes hoeven te letten 🆒
Ook hier dit jaar waarvoor het bedoeld is... de vakantie.
Dit jaar staat er een nieuwe tent op de verlanglijst we moeten nog een paar winkels langs om te vergelijken, maar het gaat lukken voor de vakantie 🙂

==
Hoi Stefan,

De tekst in de poll is helaas niet meer aan te passen.

Een rondreis met een camper door Noord-Amerika staat ook al een tijd om mijn verlanglijstje. Hoe lang wil jij gaan rondtrekken?

@fbbarth, dat viel mij inderdaad ook op. Misschien is het een oude gewoonte om beter zicht te hebben op je geld? Ik bekijk mijn rekening niet zo vaak en ga er eigenlijk vanuit dat het klopt.

@Mr. Tinus, naar wat voor tent ben je op zoek? Mijn ouders hadden vroeger een tent zonder stokken maar met lucht als ‘buizen’ om de tent omhoog te houden. Ik vond die er altijd erg handig uitzien 🆒.
@wouter , dit keer een gewone tent, maar wel een grote ivm de kids . Je krijgt met kinderen toch iets andere behoeftes.
We hebben wel gekeken naar opblaas tenten, maar de goeie... daar ben je al snel 2000 euro voor kwijt.
De helft vind ik eigenlijk al mooi genoeg 🙂

Ik merk eigenlijk wel , hou ouder, hoe meer inzicht in de financiële zaken. Vroeger was het gewoonte om te blijven pinnen tot de automaat zei.. het kan nie meer. Tegenwoordig gaat dat wel anders, en ben ik aan het budgetteren, en kan ik aan het begin van de maand al voorspellen hoe ik er het einde van de maand voor sta. Ik kan je dan ook vertellen dat ik morgen in de loop van dag weer even een rijk man ben door het storten van het vakantie geld :-)

Zou ik maandelijks best aan kunnen wennen 😃
Ik snap dat een grotere tent dan belangrijker is, dan een tent die snel staat. Het budgetteren wordt belangrijk doordat je meer verantwoordelijkheden hebt denk ik. Elke maand vakantiegeld klinkt als een prima plan 😃.
Waar is meer informatie over het onderzoek te vinden? Ik ben benieuwd naar de onderzoekspopulatie want ik ben geschokt dat een significante hoeveelheid Nederlanders een rondje in de kroeg geeft omdat er weer geld op de rekening staat.

Ook mis ik bij de vraag "Waarop trakteren we onszelf op Uitbetaaldag?" de keuzemogelijkheid "Niets speciaals/Geen van bovenstaande". Het is behoorlijk suggestief om te denken dat je jezelf ergens op zou moeten trakteren. Tevens, als je per se moet wachten tot "Uitbetaaldag" om een rondje te kunnen geven in de kroeg, dan zou je dat wellicht helemaal niet moeten doen?!
Reputatie 2
Badge +1
Een rondreis met een camper door Noord-Amerika staat ook al een tijd om mijn verlanglijstje. Hoe lang wil jij gaan rondtrekken?
Ik zat zelf te denken aan ongeveer 5 weken. Dan heb je ook echt de tijd om op een fijn plekje even te blijven plakken voordat je weer verder trekt.
Hoi kbkbkb,

Het onderzoek is uitgevoerd door PanelWizard in opdracht van SNS. Hier vind je meer informatie over het onderzoek. Aan het onderzoek deden in totaal 513 mensen mee.

Er is geen extra keuzemogelijkheid meer toe te voegen aan het onderzoek, maar een volgende keer is het een goed idee om jouw optie toe te voegen.

@Stefan, dat is een mooie periode inderdaad. Je hebt alle tijd om op je gemak alles te bekijken. Haast en vakantie zijn geen goede combinatie 🆒.
Gaat gewoon in de grote pot, heb er geen speciale bestemming voor
Badge +1
Gaat gewoon in de grote pot, heb er geen speciale bestemming voor
Goedenavond Snarf01,

Een "grote pot" achter de hand hebben is ook altijd lekker 🙂. Welkom op de community. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
Hoi kbkbkb,

Het onderzoek is uitgevoerd door PanelWizard in opdracht van SNS. Hier vind je meer informatie over het onderzoek. Aan het onderzoek deden in totaal 513 mensen mee.

Er is geen extra keuzemogelijkheid meer toe te voegen aan het onderzoek, maar een volgende keer is het een goed idee om jouw optie toe te voegen.
Ah, ik zie het al. Blijkbaar was er wel degelijk een mogelijkheid om "Geen van bovenstaande" of iets dergelijks te selecteren. Tenminste, ik lees dat "Toch laat meer dan de helft deze dag niet zomaar voorbij gaan. Zij kopen iets leuks." De infographic is gewoonweg verkeerd gemaakt door iemand die waarschijnlijk niet statistisch onderlegd is. Maakt verder niet uit, maar het is wel suggestief en slordig.

Wist je trouwens dat er een enorm handige citeerfunctie in de forumsoftware zit gebakken? Zo kan je stukken tekst van andere forumgebruikers citeren (zoals ik nu bijvoorbeeld doe) zodat het duidelijker is op welk bericht je reageert. Dat maakt het voor ander forumgebruikers ook meteen gemakkelijker om de discussie(s) te volgen.
De besteding is nog niet gespecificeerd. Elementen: nog enkele klussen aan ons huis, sparen om dit jaar toch eens aan de aflossing van de aflossingsvrije hypotheek te beginnen. En verder is de toekomst onzeker, omdat ik waarschijnlijk in oktober stop met (betaald) werken.
Badge +1
De besteding is nog niet gespecificeerd. Elementen: nog enkele klussen aan ons huis, En verder is de toekomst onzeker, omdat ik waarschijnlijk in oktober stop met (betaald) werken.
Goedenavond Koos,

Dan zijn mooie doelen. Welke klussen staan er op de planning? En mag ik vragen wat de reden is dat je waarschijnlijk stopt met (betaald) werken?
De klussen: een luik in de schuurmuur (een voormalige stal) vervangen door een raam; De lelijke pvc-mastgoten aan een deel van de woning vervangen door zinken bakgoten; Verrotte houtdelen aan de noordgevel vervangen.
En stoppen met werk: 1 juni a.s. (volgende week dus) ben ik AOW-gerechtigd...
Badge +1
En stoppen met werk: 1 juni a.s. (volgende week dus) ben ik AOW-gerechtigd...
Wauw, wat een spannend moment. Kijk je ernaar uit? En heb je al ideeën voor de zeeën aan vrije tijd die je dadelijk krijgt? 😉
wij gaan er vakantie van vieren in italie
Badge +1
wij gaan er vakantie van vieren in italie
Dat is ook geen slecht vooruitzicht, Laurens 🆒. Waar ergens in Italië?
wij gaan naar Peschiera del Garda, in het hotel bella peschiera ,we gaan via de fernpass daar overnachten we ook ,ik heb er zin in ,nog 2 maandjes dan is het zover 😃
Badge +1
wij gaan naar Peschiera del Garda, in het hotel bella peschiera ,we gaan via de fernpass daar overnachten we ook ,ik heb er zin in ,nog 2 maandjes dan is het zover :D
Jaloers! 😉
Aan mijn hypotheek. Ik heb het maar onder het kopje 'Schulden aflossen' geschaard. Ik los elke 6 maanden €10.000,- extra af zodat ik over een jaar of 6 lekker hypotheek vrij ben.
Elke maand huur/hypotheek betalen is een grote hap uit het budget. Ik vind het handiger om daar geen geld aan kwijt te zijn.
Goedemiddag, eigenlijk besteed ik mijn vakantiegeld aan meerdere zaken. Dus ik kon niet echt een keuze maken.

Laten we het houden op vakantie, schulden aflossen en sparen. Het laatste geeft mij een buffer voor de komende tijd.

Ik maak elke maand geld over voor de vakantie..we hebben nu alweer geboekt voor december (Canarische eilanden) en daarbij heb ik een hoop kosten in de maanden mei/juni zoals onderhoudsbeurt auto, makelaarskosten voor mijn woning.

Ik gebruik mijn geld ook om eens lekker te dineren met mijn vriendin. Sinds we nu een kleine hebben is dat allemaal weer wat naar achteren geschoven en ik vind dat ook wel belangrijk om eens wat terug te doen aangezien zij best veel money shizzle in het huishouden op haar neemt.
Alles gelijk naar de belastingdienst Die denken nog steeds dat je makkelijk 4% rendement haalt uit je spaarcenten

Reageer