SNS

Vraag

Wat is de IBAN / BIC van SNS als onderdeel van de Volksbank NV

• 17 mei 2019
  • 2 Reacties
  • 2964 Keer bekeken

Bij het aanmelden van mijn IBAN en de BIC op een internationale verkoopsite werd als naam van de bank automatisch "De Volksbank NV" ingevuld.
Sommige buitenlandse banken vragen nog steeds om de BIC terwijl dat voor betalingen binnen de EU niet nodig is. Er komt geen Swift aan deze betalingen te pas, IBAN volstaat.

Ik verwacht een betaling uit Oostenrijk die langer uitblijft.
Kan dat met de vermelding De Volksbank NV te maken hebben?
De koper heeft nog niet gereageerd op mijn verzoek om de koopprijs over te maken.

De Volksbank is de eigenaar van SNS dat is me bekend.

Paul

2 reacties

Volgens mij hebben de verschillende merken van de Volksbank verschillende BIC's. Dus dat zou verwarring kunnen geven.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @Peterpan,

Excuus dat ik je heb laten wachten, gelukkig gaf @Koos een hintje en graag geef ik een toelichting. Alle rekeningen hebben een uniek nummer: International Bank Account Number (IBAN). IBAN heeft een vaste lengte per land. Maximaal 34 cijfers en letters en bestaat uit:
• Landcode (NL voor Nederland)
• Controlegetal
• Bankcode (SNSB voor SNS)
• BBAN (oud rekeningnummer), aangevuld met 1 of meer nullen

De Bank Identifier Code (BIC) is de code van een bank. Ook wel Swift genoemd. De BIC is nodig bij een betaling naar:
• Een land buiten het SEPA-gebied
• Een SEPA-land met een andere muntsoort dan de euro

Naam bij BIC
Het is inderdaad mogelijk dat je ‘de Volksbank’ bij de BIC ziet. De statutaire naam is namelijk ‘de Volksbank’ en de handelsnaam is ‘SNS’. De BIC die bij je rekening hoort is SNSBNL2A. Kun je hiermee uit de voeten of heb je aanvullend vragen? In beide gevallen hoor ik graag van je.

Reageer