SNS

Wat is jouw favoriete liedje over geld?

• 2 mei 2014
  • 43 Reacties
  • 16640 Keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

Ik heb het Youtubelijstje weer bijgewerkt 🙂
Beetje laat zal wel door mijn leeftijd komen, maar ''Wim Sonneveld''    ''POEN POEN POEN POEN '':)
https://www.youtube.com/watch?v=TJHcltud40g

POEN POEN POEN POEN
Hi Nicovava,

Allereerst welkom op de community 🙂. Ik zie dat je al een tijdje lid bent, maar dit zijn je eerste posts! Weet je de weg een beetje te vinden inmiddels? Kijk anders ook eens op 'welkom op de community'.

Vreemd eigenlijk dat Wim Sonneveld nog niet genoemd was. Geweldig nummer, die is gebruikt voor de pin-reclame!
Reputatie 4
Badge +1
Deze mag hier natuurlijk ook niet ontbreken, versie van WOTE met geinig clipje:
https://www.youtube.com/watch?v=VpnHhii3ZIk
Deze mag hier natuurlijk ook niet ontbreken, versie van WOTE met geinig clipje:
https://www.youtube.com/watch?v=VpnHhii3ZIk

Die is leuk, ik ga deze even aan het lijstje toevoegen!
Een paar maanden terug ben ik naar een concert van ze geweest, was echt geweldig.
Reputatie 4
Badge +1
Die is leuk, ik ga deze even aan het lijstje toevoegen!
Een paar maanden terug ben ik naar een concert van ze geweest, was echt geweldig.

Oe in Paradiso? Was uitverkocht toen ik er achter kwam, had ik ook wel heen gewild 😉
Dire straits met stip op een.

Verder ook wel leuk:
9 to 5 - Dolly Parton
Accountancy shanty en The Money Song van Monty Python
Van heel lang geleden herinner ik mij een lied gezongen in een show van Rijk de Gooier.
De titel was "een miljonair is ook een mens"
een erg komisch lied, helaas heb ik het nergens  meer kunnen vinden, indien iemand weet of er een opname van bestaat, hou ik mij aan bevolen,
en kan het genomineerd worden in deze topic.
Mival
Van heel lang geleden herinner ik mij een lied gezongen in een show van Rijk de Gooier.
De titel was "een miljonair is ook een mens"
een erg komisch lied, helaas heb ik het nergens  meer kunnen vinden, indien iemand weet of er een opname van bestaat, hou ik mij aan bevolen,
en kan het genomineerd worden in deze topic.
Mival

Even wat rond gekeken. Kom niet verder dan een vermelding bij "beeld en geluid" over een show van Rijk de Gooyer. Daarin zong Rika Janssen "Je cherche un miljonair". Hier te vinden.
Bij YouTube zijn verschillende filmpjes van Rijk de Gooyer.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Even wat rond gekeken. Kom niet verder dan een vermelding bij "beeld en geluid" over een show van Rijk de Gooyer. Daarin zong Rika Janssen "Je cherche un miljonair".
Groet,
Ben 🆒

Ik heb zelf ook even gezocht, maar kon 'm ook niet vinden. Jij komt aardig in de buurt Ben. Ooit recherchewerk overwogen 🆒?
Even wat rond gekeken. Kom niet verder dan een vermelding bij "beeld en geluid" over een show van Rijk de Gooyer. Daarin zong Rika Janssen "Je cherche un miljonair".
Groet,
Ben 🆒

Ik heb zelf ook even gezocht, maar kon 'm ook niet vinden. Jij komt aardig in de buurt Ben. Ooit recherchewerk overwogen 🆒?

Als groepsleider moest je ook een beetje rechercheur zijn! Misschien speelt dat mee?:)
Groet,
Ben 🆒
Ik mis nog een klassieker (in zijn genre):
Genesis - Selling England by the pound.
Ik mis nog een klassieker (in zijn genre):
Genesis - Selling England by the pound.

Ik wet niet of je dit de leukste vindt (beetje opgepimpt). Gevonden op Youtube. Staan ook een paar live versies op, hou ik wel van.
Groet,
Ben 🆒
Dat is de versie die ik in mijn bezit heb, zij het unremastered - ik heb wel ooit de live-versie gehoord, lang geleden.
Tja, ik ben fan van de vroege Genesis-albums, met Peter Gabriel dus.
Ik realiseer me nu dat deze titel het hele album betreft. Het is dus niet één liedje.
Ik realiseer me nu dat deze titel het hele album betreft. Het is dus niet één liedje.

Staan maar 2 nummers op geloof ik, maar duurd wel ongeveer een uur!!
Genesis had ik geen muziek van, wel van Peter Gabriel.
Ik hou wel van live muziek, zo ook hier. Maar de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Aber, wat was ik er "toen" blij mee.
Groet,
Ben 🆒
Ik vind de geluidskwaliteit nog steeds minder belangrijk dan de kwaliteit van de compositie - al moet het niet te gek worden.
Maar het zijn wel meer dan twee liedjes (8 om precies te zijn). Ze lopen in elkaar over, en soms komt een thema inderdaad terug.

Reageer