SNS

Wat is jouw favoriete uitspraak?

• 23 april 2012
  • 50 Reacties
  • 14616 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hi Ben, goed weekend gehad? Je punten die je nu aangeeft, geven we even door. Jammer dat je inderdaad niet de volledige naam Mahatma Gandhi kunt aangeven. Hij heeft volgens mij nog wel meer mooie citaten

50 reacties

Hi Ben, goed weekend gehad? Je punten die je nu aangeeft, geven we even door. Jammer dat je inderdaad niet de volledige naam Mahatma Gandhi kunt aangeven. Hij heeft volgens mij nog wel meer mooie citaten

Hoi Tineke,

Zeker, er zijn van hem nog meer prachtige/waardevolle uitspraken. Zou nog leuker zijn om er naar te streven ze in praktijk te brengen. Valt niet altijd mee.

Op internet is erg veel over hem te vinden.

Groet,

Ben

Hi BigBen,

We hebben een aantal van zijn uitspraken doorgenomen en het zijn inderdaad prachtige uitspraken. Eén van deze uitpraken brengen wij al in de praktijk: 'Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.' 😉
Hi BigBen, We hebben een aantal van zijn uitspraken doorgenomen en het zijn inderdaad prachtige uitspraken. Eén van deze uitpraken brengen wij al in de praktijk: 'Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.' 😉

Leuk dat ik dus toch een aantal mensen aan het "zoeken" heb gekregen (ik heb de wereld veranderd; ik heb een steen verlegd in een rivier!)!

Maar, zo gemakkelijk kom je er niet vanaf; De mens wordt vaak wat hij denkt!

En; http://wijsheden.com/1Wijsheden/Gandhi%20Citaten.html

Groet,

Ben

Badge +1
Hi BigBen, We hebben een aantal van zijn uitspraken doorgenomen en het zijn inderdaad prachtige uitspraken. Eén van deze uitpraken brengen wij al in de praktijk: 'Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.' 😉
Leuk dat ik dus toch een aantal mensen aan het "zoeken" heb gekregen (ik heb de wereld veranderd; ik heb een steen verlegd in een rivier!)! Maar, zo gemakkelijk kom je er niet vanaf; De mens wordt vaak wat hij denkt! En; http://wijsheden.com/1Wijsheden/Gandhi%20Citaten.html Groet, Ben

Hi BigBen,

Wat een wijsheden

. Ik ben ook even aan het 'zoeken' geslagen en vind de volgende uitspraak erg mooi:

"Als u succes in het leven wenst, maak van volharding uw boezemvriend, van ervaring uw wijze adviseur, van voorzichtigheid uw oudere broer en van hoop uw beschermend talent " (Joseph Addison).

Weer wat wijzer geworden vandaag

.
@Tibor; leuk, je hebt de smaak te pakken. En ook nog niet meteen de makkelijkste spreuken.
In mijn vorige bijdrage was; "ik heb een steen verlegd in een rivier!" een beetje vrij naar Bram vermeulen. Helaas veel te vroeg overleden.
De regel komt uit een songtekst. Het couplet gaat alsvolgt;
Jij hebt een steen verlegd;
In een rivier op aarde;
Nu weet je, dat je nooit zult zijn vergeten;
Jij leverde het bewijs van je bestaan;
Omdat door het verleggen van die ene steen;
De stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.

Kijk eens bij http://bramvermeulen.nl/ en http://www.musicmeter.nl/forum/15/1250/
Zou dat ook niet gelden voor deze bijdrage aan de digitale wereld, de SNS community geheten?
Ik geloof trouwens dat we in een verkeerd onderwerp terecht zijn gekomen. Was wel iets geweest voor de koffiekamer, een lekkere espresso machiato is niet te versmaden!
Groet,
Ben

Badge +1
@Tibor; leuk, je hebt de smaak te pakken. En ook nog niet meteen de makkelijkste spreuken. In mijn vorige bijdrage was; "ik heb een steen verlegd in een rivier!" een beetje vrij naar Bram vermeulen. Helaas veel te vroeg overleden. De regel komt uit een songtekst. Het couplet gaat alsvolgt; Jij hebt een steen verlegd; In een rivier op aarde; Nu weet je, dat je nooit zult zijn vergeten; Jij leverde het bewijs van je bestaan; Omdat door het verleggen van die ene steen; De stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan. Kijk eens bij http://bramvermeulen.nl/ en http://www.musicmeter.nl/forum/15/1250/ Zou dat ook niet gelden voor deze bijdrage aan de digitale wereld, de SNS community geheten? Ik geloof trouwens dat we in een verkeerd onderwerp terecht zijn gekomen. Was wel iets geweest voor de koffiekamer, een lekkere espresso machiato is niet te versmaden! Groet, Ben

@Ben Mooi couplet. Ik denk dat dit couplet te plaatsen valt bij veel verschillende situaties of momenten, zo ook bij deze community

. Ik heb even een kijkje genomen bij http://bramvermeulen.nl/ ; wat een multitalent zeg!

We zijn inderdaad een beetje afgedwaald als je kijkt naar het 'topic onderwerp'

. Wellicht is het leuk om in de koffiekamer -onder het genot van een espresso machiato- een topic te starten met als onderwerp bijvoorbeeld: "jouw favoriete uitspraak"

.
Badge +1
Naar aanleiding van alle mooie uitspraken die zijn langsgekomen in verschillende discussies en handtekeningen, heb ik dit topic aangemaakt. De voorbijgekomen uitspraken verplaats ik alvast naar dit topic. Ik ben erg benieuwd welke uitspraak helemaal bij jou past 🆒.
Reputatie 4
Badge +1
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

vaak toegeschreven aan Voltaire maar het schijnt dat Evelyn Beatrice Hall de oorspronkelijk bron is van deze wijze woorden.

En ik heb natuurlijk ook een mooie in mijn sig 😉
Badge +1
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

@Sanne Mooie uitspraak. Je hebt ook onderzoek gedaan naar de originele bron, leuk!;)

Deze vind ik zelf ook erg mooi:

"Our biggest glory is not in never failing, but in raising up every time we fail." -Nelson Mandela 🙂
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." @Sanne Mooie uitspraak. Je hebt ook onderzoek gedaan naar de originele bron, leuk!;) Deze vind ik zelf ook erg mooi: "Our biggest glory is not in never failing, but in raising up every time we fail." -Nelson Mandela 🙂

Deze verdiend een monument (is eigenlijk al een monument bij leven). (Mandela)

Spreuk is ook klasse, ik zou zelfs zeggen; zo is het maar net!

Groet,

Ben

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." vaak toegeschreven aan Voltaire maar het schijnt dat Evelyn Beatrice Hall de oorspronkelijk bron is van deze wijze woorden. En ik heb natuurlijk ook een mooie in mijn sig 😉

Ik vind dit ook een mooie en juiste. Ik heb er alleen de laatste jaren wat meer moeite mee gekregen gezien de uitleg hedentendage van wat vrijheid van spraak is. Naar mijn idee wordt vrijheid van spraak soms verwardt met onnodig beledingen of zelfs discrimineren in spraak. Dat lijkt mij vast niet het idee achter de opzet van deze uitspraak! ( het gaat dan natuurlijk meer om de manier hoe je het zegt, anderzijds; elk vogeltje zingt hoe het gebekt is!).

Groet,

Ben

Vanaf de maan zijn we allen even groot.
Badge +1

Vind ik leuk

.
Vind ik leuk

.

Wauw BigBen, wat heb je allemaal veroorzaakt?

Ieder dag krijgen we wel een nieuwe, mooie en inspirerende spreuk onder ogen! Ik ben benieuwd wat er nog gaat volgen. Ik kan natuurlijk niet achterblijven en vind de volgende spreuk heel bijzonder:

“You must be the change you want to see in the world” - Mahatma Gandhi

Alvast een fijn weekend!
@KKoenen; toch ben ik, denk ik, enigzins, één van de grootsten!

Is Multatuli.

En @Ben; inderdaad ;)

Wat ik ook een mooie vind : "If you do what you did, you get what you got".

Maar mijn all-time favoriet (Einstein) : The significant problems we face today cannot be solved at the same level of thinking we were at when we created them. (Is er in verschilende verschijningsvormen. Wil volgens mij zeggen; Om iets (groots) op te lossen is (vaak) een ander denkkader nodig).
Is Multatuli. En @Ben; inderdaad 😉 Wat ik ook een mooie vind : "If you do what you did, you get what you got". Maar mijn all-time favoriet (Einstein) : The significant problems we face today cannot be solved at the same level of thinking we were at when we created them. (Is er in verschilende verschijningsvormen. Wil volgens mij zeggen; Om iets (groots) op te lossen is (vaak) een ander denkkader nodig).

Oftewel; we moeten over onze schaduw springen!! (waar heb ik dat toch gehoord?? )

Groet,

Ben

PS vorige bijdrage sloeg op mijn lengte van 204cm!
Erg leuk topic! Mooie inzichten allemaal

Vandaag kwam ik ook een mooie tegen:

"Vision without action is only dreaming, action without vision is only passing time, vision with action can change the world" -Nelson Mandela

Komt een beetje op hetzelfde neer als de uitspraak van Wilma. Als je echt een verschil wilt maken, zul je toch zelf actie moeten ondernemen

@Ben: ik denk dat jij in ieder geval tot de 'grootsten' der aarde behoort

@Ben: ik denk dat jij in ieder geval tot de 'grootsten' der aarde behoort

[/quote]

Ik bedoel maar .....

Groet,

Ben

Even gas geven.....
Onder de eerste tegel van het fietspad ligt gras, groen groen gras.
Tsja.
Groet,
Ben

M'n neus heeft meerdere ingangen!

Groet,

Ben

Bakkeleien met bakeliet!

Groet,

Ben

He Ben,

Bedankt voor deze uitspraken. Ik geloof dat de meeste leden van de eerste echte zomerdagen aan het genieten waren. Was het weer in Duitsland ook zo mooi afgelopen Pinksterdagen?

Nog eentje: De perfecte zomer: de zon schijnt, een zacht windje, de vogels zingen en de grasmaaier is stuk.
He Ben,

Bedankt voor deze uitspraken. Ik geloof dat de meeste leden van de eerste echte zomerdagen aan het genieten waren. Was het weer in Duitsland ook zo mooi afgelopen Pinksterdagen?

Nog eentje: De perfecte zomer: de zon schijnt, een zacht windje, de vogels zingen en de grasmaaier is stuk.

Prachtig (voor mij bijna te) warm weer. En er waren vele activiteiten, dus men heeft weer geboft met dit weer!
@Nog eentje: Sh.. , dat wordt m'n oude hand heggeschaar van stal halen, oliën en op m'n knietjes de zonnesteek weerstaan!

Groet,
Ben
Badge +1
dat wordt m'n oude hand heggeschaar van stal halen, oliën en op m'n knietjes de zonnesteek weerstaan! Groet, Ben

@Ben Je bent de tuin zomerklaar aan het maken?

Reageer