SNS

Wat is jouw uitgave top 3?

• 30 juni 2016
  • 9 Reacties
  • 438 Keer bekeken

Wat zijn de 3 zaken waar jij het meeste aan uitgeeft per maand?

Ik heb de volgende uitgaven top 3 wanneer ik kijk in het huishoudboekje bijv.:

- Wonen (o.a. hypotheek)
- Huishouden (o.a. boodschappen en sinds kort dus ook kinderen)
- Vrije tijd (o.a. uitstapjes en wat andere zaken)

9 reacties

Bij mij is de top 3 als volgt:
  1. Bankzaken en verzekeringen (Sparen en Beleggen)
  2. Wonen (Hypotheek)
  3. Overige uitgaven (creditcard)
Mijn nummer 1 steekt met kop en schouder uit boven de andere categorieen, maar dat komt ook omdat ik in de afgelopen jaren ben gewisseld van Sparen en SNS Zelf Beleggen naar SNS profielbeleggen en ASN Optimaalbeleggen. Dat heen en weer geschuif met geld van de ene spaarrekening/portefeuille naar de andere via de betaalrekening vertekent het beeld een beetje.
Beleggen is toch helemaal ingezakt ofniet? Kost dat nu meer dan dat het opleverd of zie ik het weer eens helemaal verkeerd..met al die onheil en rampspoed staan beurzen wereldwijd op instorten. Ik heb juist zelf alles haha alles jaja zowat uit de aandelen gehaald. We praten hier over 600 euro aandelen Post NL en Philips..mijn pensioenpot zie ik ook met de dag slinken..daar wordt niemand vrolijk van toch?
Afgelopen week was een mooi moment om bij te kopen. Natuurlijk zijn mijn bestaande beleggingen (voornamelijk ASN beleggingsfondsen) in waarde gedaald net na de Brexit, maar ik sta dit jaar nog steeds in de +. Dus aan vrolijkheid heb ik niets hoeven inboeten.

Bovendien horen schommelingen er nu eenmaal bij. Als je een serieus oncomfortabel gevoel had bij de waarde van jouw aandelenportefeuille afgelopen weken, dan heb je misschien een te hoog risicoprofiel gekozen (als het al een bewuste keuze was). Wat dit betreft is het SNS profielbeleggen nog niet zo'n slecht product om mee te beginnen als belegger. De kosten (aankoop, verkoop en beheer) zijn laag, ook als je maar weinig geld wilt investeren in beleggingen. Op deze manier kun je redelijk veilig uitproberen of beleggen bij je past en welk risicoprofiel in de praktijk comfortabel voelt.
Voor mij is het
- Sparen
- Studerende kinderen
- Hypotheek
Het is me redelijk gelukt om post 3 naar beneden te krijgen voordat post 2 significant werd door 1x per jaar flink te ontsparen.

P.S.
We hebben thuis gescheiden rekeningen en ik doe meestal niet de boodschappen.
Mijn top3

Hypotheek
Sparen
Verzekeringen (ziekete kosten voor de hele familie... etc etc)

post 2 en 3 wisselen nogal eens om .... soms wat minder sparen om weer wat leuks van te doen 🙂
1) kinderopvang (jongste 3 dagen, oudste naschoolse opvang
2) huisvesting
3) boodschappen
Is de kinderopvang duurder dan je maandelijkse kosten voor huisvesting? Wauw, ik wist dat het duur was, maar zo duur... Of je betaalt weinig voor je huis 😉
Is de kinderopvang duurder dan je maandelijkse kosten voor huisvesting? Wauw, ik wist dat het duur was, maar zo duur... Of je betaalt weinig voor je huis ;)

Beide denk ik 😛. Maar de opvang is zo'n 1500 euro per maand waarvan we dan de helft terug krijgen van de belastingdienst. Dus ja we wonen relatief goedkoop 😛 (in onze tijdelijke huisvesting)
hypotheek
boodschappen
auto

Reageer