SNS

We mogen bijna stemmen

• 25 februari 2017
  • 33 Reacties
  • 9480 Keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Bovendien speelt er nog een onderwerp dat de komende jaren steeds belangrijker zal gaan worden :
Hoe zal de uitwerking zijn op het aantal banen nu de automatisering en met name de robotisering steeds meer banen overbodig zullen gaan maken en hoe regel je dat dan in de samenleving ?
Er is maar één partij die daar een begin van een studie naar gemaakt heeft , en laat dat nu net de grootste verliezende partij zijn.
.....Hoe zal de uitwerking zijn op het aantal banen nu de automatisering en met name de robotisering steeds meer banen overbodig zullen gaan maken en hoe regel je dat dan in de samenleving ? .............
Waarom moet de overheid dat toch altijd regelen? Ik word af en toe wel moe van die bedilzucht.
Badge +1
Ja, Jan, de overheid moet wat gaan doen door maatschappelijk te gaan sturen:
- verschuiving in belasting van arbeid vs. productie middelen.
- verschuiving in energiebelasting om schone bronnen te bevorderen.
Niets doen is achter het grootkapitaal aan lopen en dat lijkt me allen goed voor de VVD en de Partij voor de Dieren.
Ik ben ook voor een uitgebreidere EU, mis daar inderdaad voldoende info over.
Wat ik echter nog meer mis (men blijft meestal heel dicht bij huis bij wat men voor heeft / zou willen) is een visie op de hele aarde. De mens op deze wereld is geen afgezonderde individu meer, maar weet steeds vaker wat er ergens anders op de wereld plaats vindt. Wij kunnen het hier (in het rijke westen) steeds slechter aan alle in armoe levende mensen elders nog verkopen dat wij heel veel hebben en daar (bijna) niets. Dan heb ik het dus nog niet over andere levende organismen op deze aarde (natuur niet uitgesloten).
Ik heb alleen Roemer hier iets over horen zeggen. Teleurstellend eigenlijk.
Groet,
Ben 🆒
Klinkt als eerlijk verdelen van de armoede. 🆒
Hoi blacktomcat , waarom zo negatief over eerlijker verdeling van de welvaart ?
Zo komt het misschien over, maar is niet echt zo bedoeld. Als je de EU uitbreidt met andere landen, dan hoort daar ook vrij handelsverkeer en vrij verkeer van personen bij. Dan accepteer je ook dat die 'andere' mensen hier komen om te werken. Hierdoor gaat er hier een stukje werkgelegenheid verloren (het werk zelf gaat niet verloren, alleen wordt het door iemand anders gedaan). Wat je er voor terug krijgt is dat die andere persoon meer gaat verdienen en zijn/haar thuisland een stukje meer welvarender wordt.Zo wordt beetje bij beetje de welvaart verdeeld. Hier minder, daar meer. Ik accepteer dat; sterker nog, ik ben er helemaal voor. immers, een grotere economische eenheid, zoals bv, de EU, beperkt de kans op oorlog aanzienlijk. En oorlog is één van de laatste dingen die ik hier wil hebben.
We zouden het hierover denken juist niet tot de EU moeten beperken (alhoewel dat natuurlijk hetzelfde is als wat er op wereldschaal speelt), maar vooral over "armere" landen in de wereld het moeten hebben.
Als ik mijn huisdier slecht/niet voer, dan ontdekt deze vroeger of later wel een buurman die het beter doet! En viola, mijn buurman heeft een vluchteling.
M.a.w. de armoede "dwingt" mensen tot zoeken naar een beter leven.
Eerlijker handel, betere waardering voor producten en diensten uit die landen end. zullen er aan bijdragen dat we niet nog veel meer ellende op de wereld krijgen.
Maar dat wordt wel erg moeilijk, kijk allleen als eens binnen de EU.
Groet,
Ben 🆒

Reageer