SNS

Welke social media app gebruik jij?

• 7 november 2014
  • 43 Reacties
  • 3619 Keer bekeken

Badge +1
  • Oud SNS Medewerker
  • 928 reacties
Gisteren hadden we (een zo mooi genoemde) ‘inspiratie-sessie’ met ons team. Hierin werden we geïnspireerd over het gebruik van social media op nieuwere platformen zoals; Vine, Snapchat, Pinterest en Tumblr.
Ik beschouw mijzelf echt als een ‘social media gebruiker’ 🙂, maar veel van deze apps heb ik nog niet gebruikt. Een spreekwoordelijke wereld ging voor mij open. Ik moest meteen aan de community denken. Gebruiken jullie deze apps? En vooral waarom gebruiken jullie deze apps? Ik ben erg benieuwd!

p.s. Vanaf zondag ben ik twee weekjes in Cuba, dan lees ik daarna met plezier jullie reacties terug.

43 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hoi Kirsty,

Nope, denk dat ik daar inmiddels alweer "te oud" voor ben ;)

Ook vind ik dat je, als persoon, niet overal kan zitten: dan houdt je geen tijd meer over om te leven.
Ik heb een Facebook account en heb pas later een Twitter account genomen, in eerste instantie met name om gewoon te lezen.

Inmiddels gebruik ik mijn FB met name prive en gebruik ik mijn Twitter voor bijv. berichten over mijn activiteiten als raadslid. Wel heb ik mijn FB aan mijn Twitter gelinkt zodat openbare FB berichten ook op Twitter kwamen. Dit omdat ik zeker in het begin eigelijk nooit een apart Twitter bericht schreef.

Daarnaast heb gebruik ik veel Whatsapp en soms Skype, als je die ook als social media wilt beschouwen.
Ik weet niet of webfora er ook onder vallen, die gebruik ik al decennia - waaronder deze 🙂
Hoi Kirsty, als je dit nog leest voor je naar Cuba vertrekt; prettige (werk?? :)) vakantie!
Ik maak meestal een account bij de mneeste nieuwe ontwikkelingen. Het ontbreekt mij aan contacten die ze ook gebruiken, dus na even bekijken slapen de accounts.
Ik ben wel een beetje activer op Facebook (2 accounts), en een paar die ik wel steeds bijhoud in het volgen van plaatsingen.
Het is net als in mijn tuin, soms komt er zomaar iets op, mooi of niet, altijd dus wel een verrassing. soms is het er het volgende jaar nog, soms niet. Als wij het niet passen of mooi vinden is het sneller weg. Het is leuk als er anderen komen die zeggen dat ze de plant leuk vinden, we geven stekjes of zaad en de mogelijkheid dat dit plantje wat langer blijft. wordt groter.
Groet,
Ben 🆒
PS Dus net op tijd terug voor de borrel, begrijpenlijk dat je die niet wilt missen! :)
p.s. Vanaf zondag ben ik twee weekjes in Cuba, dan lees ik daarna met plezier jullie reacties terug.

Wat leuk!  Wij zijn er deze zomer nog geweest. veel Mojito's, 'gewone' rum en sigaren (moet je echt eens proeven).
En je moet zeker een liter rum mee terugnem,en. Als jij die zelf niet wilt hebben, mag je er voor mij wel één meenemen. het liefste een van 'Santiago de Cuba' en dan weer bij voorkeur anejos 10 (dus een 10 jaar oude).

Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je ervaring daar.:D
Badge
Gisteren hadden we (een zo mooi genoemde) ‘inspiratie-sessie’ met ons team. Hierin werden we geïnspireerd over het gebruik van social media op nieuwere platformen zoals; Vine, Snapchat, Pinterest en Tumblr.
Ik beschouw mijzelf echt als een ‘social media gebruiker’ 🙂, maar veel van deze apps heb ik nog niet gebruikt. Een spreekwoordelijke wereld ging voor mij open. Ik moest meteen aan de community denken. Gebruiken jullie deze apps? En vooral waarom gebruiken jullie deze apps? Ik ben erg benieuwd!

Hoi Kirsty, geniet van Cuba nu het nog Cuba is. Met veel plezier, fijne mensen, heel veel fijne (jazz) muziek. En het lijkt wel of iedereen muziek kan spelen en kan zingen.. We horen wel van je avonturen.
Hoi leden,

Leuk om jullie reacties te lezen, alhoewel jullie volgens mij meer geïnteresseerd zijn in de avonturen van Kirsty in Cuba. 🆒

Ik gebruik dagelijks de app Pinterest. Deze app bestaat uit foto's en collages van allerlei categorieën. Nu ik op zoek ben naar een woning in Amsterdam, laat ik me graag inspireren door de diverse woonideeën die worden gedeeld. Erg handig!

@Blacktomcat, ik heb je verzoek doorgegeven. 😮
Badge
Olaf:,

Leuk om jullie reacties te lezen, alhoewel jullie volgens mij meer geïnteresseerd zijn in de avonturen van Kirsty in Cuba. 🆒

Ja natuurijk zijn we in Kirsty's avonturen geïnteresseerd, en daar hoort toch het onderwerp social media bij, Of niet soms?
Ik gebruik maar twee apps, en dat zijn geen sociale.
Overigens heb ik (sorry aan iedereen) de neiging om de meeste social media nogal asociaal te vinden.
Bovendien vind ik de enorme overmacht van de Googles en Facebooks van deze wereld beangstigend.
Als er één gigantisch succes is toe te schrijven aan de merketeers is dat de opvatting dat we altijd en overal bereikbaar moeten zijn. Ik doe daar niet aan mee. Er zijn meer dan genoeg middelen beschikbaar.
Badge +1
Hoi allen,

Wat een leuke reacties! Ik ben net terug uit Cuba en had de afgelopen weken geen WiFi. Ik heb je bericht daarom nu pas gelezen Blacktomcat. Santiago de Cuba ben ik niet geweest, ik ben tot Trinidad gekomen. Hoogtepunt was wel het slapen bij de locals daar (en ook in Vinales). En daarnaast Havana met de oldtimers, de vele Mojito’s (de komende weken las ik een detox in 😉 ) en met frisse tegenzin een sigaar roken haha. Ze zijn daar inderdaad heel muzikaal Carel, en dansen kunnen ze ook allemaal lijkt het wel!

@Ben, helaas ben ik niet op de borrel. Ik heb een kleine jetlag 😞.

En nu on topic ;):

@Sanne, merk je als raadslid dat jouw politieke partij ook nu andere social media inzet, om de kiezer te bereiken?

@Koos, bedankt voor je iets wat negatievere mening over social media. Ik ben nu aan het filosoferen over wat een social media app moet bevatten, om dit tegen te spreken. Heb jij misschien al een idee?

P.S. Ik loop nu nog steeds achter met het beantwoorden van al mijn social media berichten, 2 weken zonder WiFi en het loopt de spuigaten uit haha.
Hallo Kirsty,

Fijn dat je zo'n goede tijd hebt gehad.

Als antwoord op je vraag: ik kan nog maar weinig reguliere situaties bedenken waarin ik absoluut direct een app nodig zou hebben. Dat geldt zeker als ik het afzet tegen de kosten. SMS'en doet in essentie hetzelfde als Whatsappen en is voor mij veel goedkoper.
Thuis op PC of laptop gaat alles veel comfortabeler als het om internet-activiteiten gaat.

Ik ben heel benieuwd met welke argumenten je mij denkt te kunnen overtuigen.

Voor alle duidelijkheid: de twee apps die ik gebruik zijn bedoeld om e-books en de Volkskrant op mijn tablet te kunnen zetten. Vervolgens gebruik ik die als e-reader.
Hoi allen,

Wat een leuke reacties! Ik ben net terug uit Cuba en had de afgelopen weken geen WiFi. Ik heb je bericht daarom nu pas gelezen Blacktomcat. Santiago de Cuba ben ik niet geweest, ik ben tot Trinidad gekomen. Hoogtepunt was wel het slapen bij de locals daar (en ook in Vinales). En daarnaast Havana met de oldtimers, de vele Mojito’s (de komende weken las ik een detox in 😉 ) en met frisse tegenzin een sigaar roken haha. Ze zijn daar inderdaad heel muzikaal Carel, en dansen kunnen ze ook allemaal lijkt het wel! 

Inderdaad, geen wifi in/op Cuba. Hier en daar is internetten wel mogelijk (bv, in hotels en dan met Windows XP als besturingssysteem).
In mijn ogen heb je in/op Cuba 1 stad en dat is (uiteraard) Havanna, met ca. 3 mln. inwoners en de rest van het land is ongeveer 'platteland'. Zelfs steden als Santiago de Cuba (750.000 inwoners) is eigenlijk één groot dorp en geen echte stad. Maar wel mooi!! De beste detox tegem een Mojiti is.................., inderdaad nog een Mojito  😃.
En ja, sigaren horen er bij. Al ben ik zelf 25 jaar geleden gestopt met roken, zo'n sigar hoor erbij. Heerlijk en dan zeker met een glas pure rum.

Wat social media betreft: ik heb er ook geen grote pet van op. Waarom moet iedereen altijd 24/7 bereikbaar zijn en onmiddellijk (kunnen) reageren? Bang dat ze iets missen? Of gewoon een minderwaardigheidscomplex dat je jezelf (en je omgeving) je aanpraat omdat je niet meedoet? Mens, je bent een uniek individu en laat je dan niet meeslepen door de massa. Wees en blijf altijd jezelf. Succes.
Ik had in de 60jaren lang haar. Dat was heel "normaal". Men hoefde geen lang haar, het kon. Velen hadden het.
Ik had een Puch (zo´n brommer met achtelijk hoog stuur (leuk hoor)), De eerste mobiel, enz. enz.
Nu hebben velen Facebook enz. Het hoeft niet. Velen hebben het. Het is ook niet dat ze 24u pd bereikbaar willen zijn, ze zijn het gewoon.
En de kosten? Tsja, men kijkt tegenwoordig anders naar kosten die men maakt. Dit soort kosten zijn "basis" kosten. Die zijn er gewoon.
T`is ook niet direct mijn ding, maar afwijzen? Nee, dan zou ik dus willen dat alle ontwikkelingen stil stonden. Oftewel achteruitgang.
Nee, ik blijf op afstand op de hoogte. Weet wat het is en kan, maar echt gebruiken?
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Leuk dat iedereen hier weer een andere mening over heeft 😉 Ikzelf heb een paar apps die ik veel gebruik; Whatsapp, FB, Twitter, Pinterest en Spotify.

@Blacktomact, ik ben het met je eens dat veel social apps asociaal zijn. Met iemand in gesprek zijn die zijn telefoon belangrijker vindt, dan naar jou luisteren. Wat ik ook naar vind om te zien, stelletjes die uiteten zijn, waarvan de een continu foto''s maakt van het eten en dit gelijk post en ondertussen om de minuut kijkt of er al op gereageerd is.
@BigBen   natuurlijk moet iedereen zelf weten of ie mee wil doen of niet. Alleen kan de sociale druk wel eens zo groot zijn, dat je er (bijna) niet onderuit kunt. Denk bv. eens aan middelbare scholieren.

En wat dacht je van bijgaande foto's? 🆒
@BigBen   natuurlijk moet iedereen zelf weten of ie mee wil doen of niet. Alleen kan de sociale druk wel eens zo groot zijn, dat je er (bijna) niet onderuit kunt. Denk bv. eens aan middelbare scholieren.

En wat dacht je van bijgaande foto's? 🆒

Ben je dat zelf met de Puch?
Zeker kan de sociale druk (te) groot zijn, maar dat was dus in mijn (en waarschijnlijk in ieders eigen) tijd ook al zo.
Wel heb ik het idee dat alles veel oppervlakkiger is geworden, maar dat is ook al zo´n "golf beweging".

@tineke, de apps zijn niet asociaal, de gebruiker gebruikt het op een (vind jij) asociale manier. Maar dat gedrag is ook van alle tijden. Ik keur het ook niet goed, zou er wat van zeggen, maar me erover al te druk maken? Noh nee, toch maar niet.

Groet,
Ben 🆒
Ben je dat zelf met de Puch?
Groet,
Ben 🆒

Eigenlijk mijn jongere zus; maar zo zag i ker zelf ook ongeveer uit. Lang haar tot over de schouders. Het is wel mijn brommer (ik dacht een Tomos frame met een Puch motor).
Ik had ook nog een Afghaanse jas (je weet wel, zo'n geborduurde) waar de schapenkeutels nog aan de binnenkant in de wol zaten! Deze jas mocht dus niet in huis komen; moest in de vrijstaande schuur, waar ook de brommer stond, blijven. Hij stonk teveel.:D  Mooie tijden waren dat.

Eigenlijk mijn jongere zus; maar zo zag i ker zelf ook ongeveer uit. Lang haar tot over de schouders. Het is wel mijn brommer (ik dacht een Tomos frame met een Puch motor).
Ik had ook nog een Afghaanse jas (je weet wel, zo'n geborduurde) waar de schapenkeutels nog aan de binnenkant in de wol zaten! Deze jas mocht dus niet in huis komen; moest in de vrijstaande schuur, waar ook de brommer stond, blijven. Hij stonk teveel.:D  Mooie tijden waren dat.

Ik had inderdaad ook een Tomos (was dus geen echte Puch (pfff)).
Bij mijn 12 1/2 jr werken heeft een broer van een bewoner mij getekend (bijlage).
Tijden ..................................................... Toen was er ......................
Groet,
Ben 🆒
  Bij mijn 12 1/2 jr werken heeft een broer van een bewoner mij getekend (bijlage).
Groet,
Ben 🆒

Ben, dat is toch een veel mooiere Avatar dan die je nu hebt?! Tenminste, dat vind ik. 😃
Ik reed op een Amstel brommer (een buikschuiver), maar die had ook een Puch-motor.

Over die sociale druk: Het is mij gelukt om zo'n 35 jaar te weigeren bluejeans te dragen, omdat ik dat net zo'n uniform vond als de kleding waartegen blujeans-dragers zich wilden afzetten. Jeans prima, maar geen blauw.
Groet,
Ben 🆒

Ben, dat is toch een veel mooiere Avatar dan die je nu hebt?! Tenminste, dat vind ik. :D

Ik heb die heel lang (en vaak) gebruikt, maar "heb er nu (nog) een beetje genoeg van". En bovendien vind ik het leuk af en toe te wisselen.
Maar desondanks, dank voor je compliment voor de tekening, ik ben er ook best trots op.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hallo Kirsty,

Fijn dat je zo'n goede tijd hebt gehad.

Als antwoord op je vraag: ik kan nog maar weinig reguliere situaties bedenken waarin ik absoluut direct een app nodig zou hebben. Dat geldt zeker als ik het afzet tegen de kosten. SMS'en doet in essentie hetzelfde als Whatsappen en is voor mij veel goedkoper.
Thuis op PC of laptop gaat alles veel comfortabeler als het om internet-activiteiten gaat.

Ik ben heel benieuwd met welke argumenten je mij denkt te kunnen overtuigen.

Voor alle duidelijkheid: de twee apps die ik gebruik zijn bedoeld om e-books en de Volkskrant op mijn tablet te kunnen zetten. Vervolgens gebruik ik die als e-reader.

Hoi Koos,

Dankjewel. Ik heb over een ‘sociale app’ nagedacht en ik kwam meteen op het volgende idee. Via deze website kun je vrijwillig ‘maatje’ worden. Dit initiatief is bedoeld voor mensen die een mentor of coach nodig hebben, of simpelweg vereenzaamd zijn. Als er nu een app ontwikkeld wordt, die laat zien wie er behoefte heeft aan een maatje, is de drempel om vrijwilliger te worden een stuk lager 🙂.

@Blacktomcat, geweldige auto’s zijn het! Vooral de ingebouwde toeters zijn erg leuk 😃.
Badge
Ik ga toch eens een tegengeluid plaatsen.
Volgens mij blijkt uit steeds meer neurologisch onderzoek dat mensen door steeds maar gebruik te maken van sociale media en alle aanverwante apparatuur steeds minder mentale rust vinden waardoor de kwaliteit van hun handelen uiteindelijk ook steeds verder terug loopt. Mensen kunnen niet multi tasken ook al willen we dat zo heel graag geloven, voor een kwalitatief stabiel niveau van uitvoering blijkt het gebruik van deze apparatuur juist contra-productief te zijn.
Niet dat deze computers, mobieltjes, tablets etcetera daarom maar begraven zouden moeten worden, absoluut niet maar het is wel goed om voor jezelf ook tijden in te plannen gedurende welke je jezelf er nu eens niet mee bezighoudt, bijvoorbeeld gedurende een treinreis. Op die manier maak je ook weer eens tijd voor jezelf en dat is toch ook belangrijk!
Overigens doet ook de SNS mee om druk uit te oefenen. Dat klinkt gek. Maar waarom is op sommige plaatsen van de website van de SNS het veld waar je je mobiele nummer kunt invullen een verplicht veld? Ben je verplicht een mobiel te hebbem om van alle diensten gebruik te kunnen maken?
Over Normaal gesproken....
Badge
Overigens doet ook de SNS mee om druk uit te oefenen. Dat klinkt gek. Maar waarom is op sommige plaatsen van de website van de SNS het veld waar je je mobiele nummer kunt invullen een verplicht veld? Ben je verplicht een mobiel te hebbem om van alle diensten gebruik te kunnen maken?
Over Normaal gesproken....

Volgens mij zijn mobieltjes inmiddels al weer geruime tijd normaal geworden.
Natuurlijk mag iemand er niet aan mee willen doen om welke reden dan ook maar dat verhindert nog niet dat de ontwikkelingen wel door zijn gegaan/
Met alle ontwikkelingen en het feit dat velen een mobiel nummer hebben, wil nog niet zeggen dat de bank je verplicht een mobiel nummer op te geven.

Koos, kun je aangeven op welke pagina's dat gaat? Dan wil ik ook wel kijken en kan de bank dit mogelijk veranderen als er meer over 'geklaagd' wordt.

Ook vind ik het nog steeds vreemd dat als je ingelogd bent en je een vraag wilt stellen, dat je je hele rambam aan gegevens opnieuw moet invullen; zelfs als je adres er niet toe doet, moet je die toch invullen. Rare jongens daar bij de bank.
Badge
Met alle ontwikkelingen en het feit dat velen een mobiel nummer hebben, wil nog niet zeggen dat de bank je verplicht een mobiel nummer op te geven.

Koos, kun je aangeven op welke pagina's dat gaat? Dan wil ik ook wel kijken en kan de bank dit mogelijk veranderen als er meer over 'geklaagd' wordt.

Ook vind ik het nog steeds vreemd dat als je ingelogd bent en je een vraag wilt stellen, dat je je hele rambam aan gegevens opnieuw moet invullen; zelfs als je adres er niet toe doet, moet je die toch invullen. Rare jongens daar bij de bank.

Ik ben het met u eens dat het eigenlijk niet zo zou moeten zijn dat ik aan een willekeurige persoon aan de andere kant van de telefoonlijn zomaar mijn geboortdatum zou moeten opgaven wanneer ik een vraag stel. Principieel ben ik er ook op tegen en me dunkt dat de automatisering voldoende mogelijkheden zou kunnen bieden om deze - hierdoor ook feitelijk overbodig geworden - informatie steeds weer te moeten vermelden.

Reageer