SNS

Welke social media app gebruik jij?

  • 7 november 2014
  • 43 Reacties
  • 3619 Keer bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties



Ik ben het met u eens dat het eigenlijk niet zo zou moeten zijn dat ik aan een willekeurige persoon aan de andere kant van de telefoonlijn zomaar mijn geboortdatum zou moeten opgaven wanneer ik een vraag stel. Principieel ben ik er ook op tegen en me dunkt dat de automatisering voldoende mogelijkheden zou kunnen bieden om deze - hierdoor ook feitelijk overbodig geworden - informatie steeds weer te moeten vermelden.

Men gebruikt die vraag (vragen) soms ook om zekerder te zijn dat men te doen heeft met wie je zegt wie je bent!
Groet,
Ben 🆒
Badge
[quote]


Ik ben het met u eens dat het eigenlijk niet zo zou moeten zijn dat ik aan een willekeurige persoon aan de andere kant van de telefoonlijn zomaar mijn geboortdatum zou moeten opgaven wanneer ik een vraag stel. Principieel ben ik er ook op tegen en me dunkt dat de automatisering voldoende mogelijkheden zou kunnen bieden om deze - hierdoor ook feitelijk overbodig geworden - informatie steeds weer te moeten vermelden.

Men gebruikt die vraag (vragen) soms ook om zekerder te zijn dat men te doen heeft met wie je zegt wie je bent!
Groet,
Ben 🆒
Weet ik maar dan zelfs nog vind ik het eigenlijk toch een lichte vorm van inbreuk op mijn privacy.
Hoi Umweit,

Ik snap dat dit voelt als een inbreuk op je privacy, althans een lichte vorm. Klopt het dat je het formulier bedoelt, waarmee je een vraag stelt aan de klantenservice, Koos?

@Blacktomcat Dat punt is eerder naar boven gekomen hier op het forum. Ik heb dit uitgezet bij de makers van de website. Ze hebben aangegeven dat ze bezig zijn met een nieuw ontwerp. Hierin wordt ook verwerkt dat je het vragenformulier niet helemaal hoeft in te vullen, wanneer je ingelogd bent. Dat is immers met bijna alle andere serviceprocessen op onze website ook niet nodig.
Badge
Inderdaad Dennis dat is exact wat ik bedoel!
@Blacktomcat Dat punt is eerder naar boven gekomen hier op het forum. Ik heb dit uitgezet bij de makers van de website. Ze hebben aangegeven dat ze bezig zijn met een nieuw ontwerp. Hierin wordt ook verwerkt dat je het vragenformulier niet helemaal hoeft in te vullen, wanneer je ingelogd bent. Dat is immers met bijna alle andere serviceprocessen op onze website ook niet nodig.

Dan wacht ik de nieuwe aanpassing af en kunnen we dan kijken hoe het bevalt. 🙂
@Dennis
Inderdaad, dat is de pagina met verplicht 06-nummer

@Unwelt
Zelfs als het normaal zou zijn dat iedereen een mobiel heeft, dan nog hoeft het niet zo te zijn dat je op dat nummer wilt worden gebeld door SNS. Je mag toch zelf wel kiezen via welk nummer je wilt worden benaderd? Het vaste nummer is ook niet verplicht. Ja, ik weet het, veel mensen doen hun vaste telefoon weg voor een mobiel, maar dat vind ik geen relevant argument.
Badge
@Dennis
Inderdaad, dat is de pagina met verplicht 06-nummer

@Unwelt
Zelfs als het normaal zou zijn dat iedereen een mobiel heeft, dan nog hoeft het niet zo te zijn dat je op dat nummer wilt worden gebeld door SNS. Je mag toch zelf wel kiezen via welk nummer je wilt worden benaderd? Het vaste nummer is ook niet verplicht. Ja, ik weet het, veel mensen doen hun vaste telefoon weg voor een mobiel, maar dat vind ik geen relevant argument.

Indien SNS een andere vorm van identificatie instelt die geen gebruik maakt van persoonlijke data zoals een geboortedatum en/of een mobiel nummer dan zullen die inderdaad niet meer nodig zij. Volgens mij moet het mogelijk zijn dat mensen hierin keuzes kunnen maken en dan zou jij Koos wellicht voor een controlegetal moeten kunnen kiezen. Volgens mij bestaan er meer dan genoeg individuele identificatiemogelijkheden.
@Dennis
Inderdaad, dat is de pagina met verplicht 06-nummer

@Unwelt
Zelfs als het normaal zou zijn dat iedereen een mobiel heeft, dan nog hoeft het niet zo te zijn dat je op dat nummer wilt worden gebeld door SNS. Je mag toch zelf wel kiezen via welk nummer je wilt worden benaderd? Het vaste nummer is ook niet verplicht. Ja, ik weet het, veel mensen doen hun vaste telefoon weg voor een mobiel, maar dat vind ik geen relevant argument.


Hoi Koos,

De pagina waar je een vraag stelt aan de klantenservice heeft een verplicht 06-nummer zodat wij, naast een reactie op je e-mail, ook eventueel kunnen bellen mocht dat nodig zijn. Dit is vooral handig wanneer het een complexe vraag betreft.

@unweit het vragen van een 06-nummer is voor ons geen identificatievorm 🙂.
@Othman:
Dat is nu juist mijn punt.
Als ik een vast telefoonnummer opgeef dan hoeft een mobiel toch niet verplicht te zijn?
Er wordt nogal eens verondersteld dat iemand op een 06-nummer sneller of makkelijker bereikbaar ou zijn. Zo is tegenwoordig het verwachtingspatroon. Helaas, dat is bij mij niet het geval.
Hoi Koos,

Ik vind het een goede vraag, niet iedereen heeft immers een mobiel telefoonnummer. Je vraag heb ik uitgezet bij de makers van de website. Zodra ik een antwoord heb, deel ik deze hier met je. 🙂
wat een leuke vraag is dat"welke Aps gebruik jij.
De vraag had mischien moeten zijn"gebruik jij een appparaat dat het noodzakelijk maakt dat je apps moet gebruiken".
Als dit zo zou zijn, was mijn antwoord NEE.
Of zijn de computer progamma"s die ik gebruik om op deze manier te communiseren  ook apps.
Een mobiel heb ik voor nood gevallen in de auto liggen, je kan er mee bellen niets anders, kosten 20 euro aanschaf en een kaart van een tientje.
Ook daar in heb een TomTom van 3 tientjes, dat heet een wegen kaart.
Lezen doe ik in een boek.
Hoe communiseer ik dan: Ik praat gewoon met mensen, ga op bezoek en drink koffie bij dat praatje, probeer dat maar eens digitaal.
Mijn klein kinderen knuffel ik in het echt en niet via een app.
Heb verder geen enkele behoefte om 24 uur perdag berijkbaar te zijn, daar heb ik in het werkzame verleden leergeld voor betaald.
Of dit gaat veranderen bekijk ik van uit  "heeft het waarde voor mij"  i.p.v. vind een ander het makkelijk dat ik dit bezit.

Met julli wil ik delen een uitspraak van mijn dochter: toen ik op een regenachtige dag vroeg moet je een paraplu hebben: was haar antwoord "niet nodig ik heb een app op mijn telefoon" Het heeft mij enige tijd gekost om de grap te begrijpen, maar mij ook aan het denken gezet over de zin en onzin van noodzakelijkhijd van dergelijke zaken.
Hoop dat het jullie ook aan het denken zet.
Groet  Mival

Of dit gaat veranderen bekijk ik van uit  "heeft het waarde voor mij"  i.p.v. vind een ander het makkelijk dat ik dit bezit.


Deze uitspraak vind ik goud waard !!! Dit is de manier om aan de ratrace te ontsnappen
Reputatie 2
Badge +1
wat een leuke vraag is dat"welke Aps gebruik jij.
De vraag had mischien moeten zijn"gebruik jij een appparaat dat het noodzakelijk maakt dat je apps moet gebruiken".
Als dit zo zou zijn, was mijn antwoord NEE.
Of zijn de computer progamma"s die ik gebruik om op deze manier te communiseren  ook apps.
Een mobiel heb ik voor nood gevallen in de auto liggen, je kan er mee bellen niets anders, kosten 20 euro aanschaf en een kaart van een tientje.
Ook daar in heb een TomTom van 3 tientjes, dat heet een wegen kaart.
Lezen doe ik in een boek.
Hoe communiseer ik dan: Ik praat gewoon met mensen, ga op bezoek en drink koffie bij dat praatje, probeer dat maar eens digitaal.
Mijn klein kinderen knuffel ik in het echt en niet via een app.
Heb verder geen enkele behoefte om 24 uur perdag berijkbaar te zijn, daar heb ik in het werkzame verleden leergeld voor betaald.
Of dit gaat veranderen bekijk ik van uit  "heeft het waarde voor mij"  i.p.v. vind een ander het makkelijk dat ik dit bezit.

Met julli wil ik delen een uitspraak van mijn dochter: toen ik op een regenachtige dag vroeg moet je een paraplu hebben: was haar antwoord "niet nodig ik heb een app op mijn telefoon" Het heeft mij enige tijd gekost om de grap te begrijpen, maar mij ook aan het denken gezet over de zin en onzin van noodzakelijkhijd van dergelijke zaken.
Hoop dat het jullie ook aan het denken zet.
Groet  Mival


Mooi geschreven en heel herkenbaar! Al moet ik wel bekennen dat ik frequent een aantal apps gebruik op mijn smartphone, waarop ik steeds minder vaak bel... Dat zijn overigens niet de social media apps, want daar besteed ik weinig tot geen tijd aan.
Mival slaat de spijker op zijn kop. Uiteraard zijn er meerdere apps dan alleen de zgn. social apps. Een goede reden is inderdaad om te kijken of het (meer)waarde voor je oplevert. Ongemerkt doen we dat al heel vaak. Maar het is goed om er af en toe nog eens nadrukkelijk bij stil te staan. Mival, ga zo door.

PS. er is ook een hoge nood app, waarmee je zou kunnen kijken waar (openbare) toiletten in een plaats zijn. kan handig zijn als je aan het shoppen bent.
@Othman:
Dat is nu juist mijn punt.
Als ik een vast telefoonnummer opgeef dan hoeft een mobiel toch niet verplicht te zijn?
Er wordt nogal eens verondersteld dat iemand op een 06-nummer sneller of makkelijker bereikbaar ou zijn. Zo is tegenwoordig het verwachtingspatroon. Helaas, dat is bij mij niet het geval.


Hi Koos,

In een ander topic gaf Wanda gister aan dat we goed nieuws hebben: het contactformulier wordt vernieuwd en is straks achter de inlog beschikbaar. Daarmee is ook dit probleem opgelost, jouw gegevens worden immers automatisch geladen. Wanneer je geen mobiel nummer hebt, word je vaste telefoonnummer gebruikt.

@allen Mival heeft inderdaad wel een aardig punt. Eigenlijk zou je alles moeten bekijken vanuit "heeft het waarde voor mij, in plaats van vindt een ander het makkelijk dat ik dit bezit". Daar wordt het leven makkelijker van 🙂.

@Blacktomcat Ze verzinnen ook overal apps voor tegenwoordig. Ik las afgelopen week dat McDonalds een nieuwe app heeft, die je frietjes kan bewaken als je extra saus gaat halen of naar het toilet gaat. Voor mij is dat echt waanzin, denk maar niet dat ik mijn telefoon achter laat als ik wegloop. Er zijn ook apps die ik persoonlijk wel handig vind: internetbankieren, social media apps, Netflix, Google Maps.
hallo leden,
Het word met de dag gekker met die apps.
Kreeg deze week bericht dat mijn vispas straks niet meer allleen noodzakelijkis om te bewijzen dat ik het recht heb om te vissen.
Nee ik dien via een app op mijn smartfoon aan te tonen dat ik mag vissen in het water waar ik mij bevind.
De medewerker van de instantie die dit heeft bedacht, deelde mij via de telefoon mede dat ik gewoon een computer en smartfoon behoorde te bezitten.

Dit soort onbegrip en arrogantie is te gek voor woorden, of zo als in de bouw word gezegd `zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld`.
Badge
Mival slaat de spijker op zijn kop. Uiteraard zijn er meerdere apps dan alleen de zgn. social apps. Een goede reden is inderdaad om te kijken of het (meer)waarde voor je oplevert. Ongemerkt doen we dat al heel vaak. Maar het is goed om er af en toe nog eens nadrukkelijk bij stil te staan. Mival, ga zo door.

PS. er is ook een hoge nood app, waarmee je zou kunnen kijken waar (openbare) toiletten in een plaats zijn. kan handig zijn als je aan het shoppen bent.

Misschien leuke topic voor de koffiekamer, noem de 20 door jou meest gebruikte apps (dus niet alleen voor socal).
....
Kreeg deze week bericht dat mijn vispas straks niet meer allleen noodzakelijkis om te bewijzen dat ik het recht heb om te vissen.
Nee ik dien via een app op mijn smartfoon aan te tonen dat ik mag vissen in het water waar ik mij bevind.
De medewerker van de instantie die dit heeft bedacht, deelde mij via de telefoon mede dat ik gewoon een computer en smartfoon behoorde te bezitten.

Dit soort onbegrip en arrogantie is te gek voor woorden, of zo als in de bouw word gezegd `zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld`.


Dit vraagt om een boycot. Inderdaad te zot voor woorden.

Reageer