SNS

Werken bij de SNS Klantenservice: Helpdesk Internetdiensten

  • 23 september 2010
  • 0 Reacties
  • 10400 Keer bekeken

In 2008 kreeg ik de vraag of ik wilde starten bij de SNS Bank op het klanten contactcentrum. Was dit niet een callcenter? Ga ik dan mensen ongevraagd bellen? Nee, ik zou gebeld worden door de klant. Dat klonk alweer beter. Met de bevestiging dat het geen standaard of saai routine werk zou zijn was ik overtuigd. 3 Oktober 2008 zou ik gaan starten aan de banklijn, tegenwoordig heet deze afdeling SNS Klantenservice, het eerste telefonische aanspreekpunt voor SNS klanten.

Vanaf het moment dat ik het gebouw aan de Croeselaan in Utrecht binnenliep viel me op hoe prettig de sfeer was. Alsof er een warme deken om je heengeslagen werd. Het maakte niet uit of je in een net pak binnenkwam of in gewone vrijetijds kleding. Iedereen groette elkaar vriendelijk. De sfeer was al veelbelovend. Het werk zelf bleek ook een stuk moeilijker en uitdagender dan verwacht. Je moet namelijk erg veel weten om een klant te kunnen voorzien van een goed antwoord. Saai was het ook al niet. Want je spreekt mensen van alle rangen en standen en ieder gesprek heeft zijn charme. Kortom, ik kreeg al snel door dat ik hier wel wilde werken.

Het is wel handig dat je weet wie ik ben. Ik ben Ferdy van der Stam inmiddels alweer 33 jaar. Vader van Max en getrouwd met Hilde. Als ik al mijn hobbies hier zou moeten neerzetten dan zou je een dag bezig zijn met lezen. De voornaamste zijn muziek, boeken lezen, jaren 80 speelgoed verzamelen en schrijven. Ik woon in Zaltbommel en ga elke dag met de trein naar Utrecht om klanten te helpen als specialist bij de Helpdesk Internetdiensten.

Op deze afdeling houden we ons bezig met incidenten binnen Mijn SNS. Kom je er als klant niet uit bij internetbankieren en is het niet op een snelle manier op te lossen dan zoeken wij naar een manier om je verder te helpen. Het is heel ander werk dan waarmee ik begonnen ben bij SNS Bank. Het doel is uiteindelijk wel hetzelfde. Jou als klant voorzien van de best mogelijke dienstverlening!

0 reacties

Geen reactie

Reageer