Zwaarte belastingheffing op arbeid en vermogen

• Steeds actiever
  • 54 reacties
Beste eRIK19.

Om op jouw laaste opmerking in te gaan: je kan je, net als ik, aanmelden bij

https://bondvoorbelastingbetalers.nl/nav21789?gclid=CjwKCAjw68zZBRAnEiwACw0eYTg4MDMJN9Z43UTwCHwc2ahV0k4JaBueR96Bwj-MGoVdyTS1HH9zgxoCMcEQAvD_BwE

Die voeren namens de belastingbetalers de strijd tegen de box 3 heffingen.
Het is diefstal, niets anders; stelen door de overheid van spaargeld.

Groet Jan1953.

5 Reacties

Reputatie 3
Ha Jan, een van de problem in NL is dat we arbeid (box 1) te zwaar belasten wat veel werkloosheid voor laaggeschoolden oplevert. Met wat ik nu weet hierover, nijg ik naar lagere belasting op arbeid en meer op vermogen/vermogensgroei en hogere erfbelasting. Maar misschien moet deze discussie naar de koffie-kamer.
Hoi Jan1953 en eRik19,

Zoals eRik19 zelf al aangaf, heb ik een nieuw topic aangemaakt in de Koffiekamer om dit onderwerp te bespreken.
Reputatie 3
Jan1953 schreef:

Die voeren namens de belastingbetalers de strijd tegen de box 3 heffingen.
Het is diefstal, niets anders; stelen door de overheid van spaargeld.

Hoe vervelend ook, er wordt geen spaargeld "gestolen".
Inkomstenbelasting is bedoeld om van het geld, dat je in een jaar verdient,een deel te gebruiken voor collectieve voorzieningen. Het spaargeld blijft ongemoeid, alleen de inkomsten daaruit worden belast. Bovendien geldt er een flinke belastingvrije voet.
Het probleem zit hem in het feit, dat er van een forfaitair inkomen wordt uitgegaan, dat hoger is dan de meesten van ons kunnen realiseren. Het zou om het echte rendement moeten gaan.
Gelukkig zijn de regels onlangs versoepeld.
Reputatie 2
Ik ben voor meer belasting op consumptie ipv op arbeid.

Dat de Box3 heffing aan vernieuwing toe is, wordt steeds meer onderkend en gebeurd ook langzaam. Tegelijkertijd zal die belastingopbrenst toch ergens vandaan moeten komen....
Reputatie 3
Sanne schreef:

Ik ben voor meer belasting op consumptie ipv op arbeid.
.......
Tegelijkertijd zal die belastingopbrenst toch ergens vandaan moeten komen....

Rekening houdend met het "sterkste schouders"-principe ligt een verhoging van het lage BTW-tarief dan niet erg voor de hand. Zeker niet als je bedenkt dat buitenlandse aandeelhouders van Shell.... enz. enz.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)