Aanmoediging mobiel bankieren app

Een collega-bankier moedigt de installatie van deze app op de smartphone aan door een premie van € 5 ter beschikking te stellen.
Wellicht ook een idee voor de Volksbank met haar merken ASN , SNS en Regio Bank ?

12 Reacties

Goedemiddag Axasjaak,

Bedankt voor het meedenken.
Binnenkort komt er weer een actie aan ter promotie van onze mobiele app. Hou ogen en oren open ;)
Laat ik nou denken dat de mobiele app in de markt wordt gezet omdat de klanten dat zo graag willen...
Voortaan iets kritischer kijken naar al die situaties waarin de klantenwens als sturende kracht wordt aangehaald.
Koos schreef:

Laat ik nou denken dat de mobiele app in de markt wordt gezet omdat de klanten dat zo graag willen...
Voortaan iets kritischer kijken naar al die situaties waarin de klantenwens als sturende kracht wordt aangehaald.

Hoi Koos, wat bedoel je precies?
Het gebeurt vaak, dat er energie / tijd / geld wordt gestoken in ontwikkelingen waar ik niet op zit te wachten. Doorgaans is de rechtvaardiging voor dergelijke producten of diensten, of juist het verwijderen ervan, dat "de klant het wil".
Bij de ontwikkelingen rond mobiele betaalapplicaties is het niet anders: de klant zou het willen. Afgaande op de community is dat waarschijnlijk ook zo. Als dat het geval is, dan is er dus helemaal geen stimuleringsbeleid nodig, en zeker niet wanneer dat nog een keer extra energie / tijd / geld kost. De klanten waren toch al blij met de voorziening zonder extra stimulans?
Koos schreef:

Het gebeurt vaak, dat er energie / tijd / geld wordt gestoken in ontwikkelingen waar ik niet op zit te wachten. Doorgaans is de rechtvaardiging voor dergelijke producten of diensten, of juist het verwijderen ervan, dat "de klant het wil".
Bij de ontwikkelingen rond mobiele betaalapplicaties is het niet anders: de klant zou het willen. Afgaande op de community is dat waarschijnlijk ook zo. Als dat het geval is, dan is er dus helemaal geen stimuleringsbeleid nodig, en zeker niet wanneer dat nog een keer extra energie / tiijd / geld kost. De klanten waren toch al blij met de voorziening zonder extra stimulans?

Bedankt voor de toelichting, helder. Veel klanten zijn al (meestal) tevreden gebruikers van de app. Een stimulans kan helpen om meer klanten kennis te laten maken met de app. Goed om te lezen dat je ons kritisch blijft volgen :)
PetervR schreef:

Een stimulans kan helpen om meer klanten kennis te laten maken met de app. Goed om te lezen dat je ons kritisch blijft volgen :)

Dat is waar. Maar ook een beetje wrang voor klanten die dat niet willen, maar wel het rentepercentage van hun spaarrekening verlaagd zien worden.

(Wees gerust: Ik heb geen spaarrekening bij SNS)
PetervR schreef:

Veel klanten zijn al (meestal) tevreden gebruikers van de app. Een stimulans kan helpen om meer klanten kennis te laten maken met de app. Goed om te lezen dat je ons kritisch blijft volgen :)

Wel een erg vreemde, tweeslachtig beleid. Toen ik in een ander topic voorstelde om een kleine "beloning" te zetten op het nemen van een pinpas met Visa logo, stelden jullie dat dat niet nodig was omdat jullie vonden dat het een goed product was en dus zichzelf verkoopt!
Waarom hier dan wel deze "beloning"?
Groet,
Ben :cool:
Deze conversatie vind ik tamelijk wezensvreemd ten opzichte van dit onderwerp. Technische faciliteiten worden door de bank ter beschikking gesteld en het is aan de klanten om te bepalen of zij wel of niet van deze faciliteit gebruik willen maken.
BigBen schreef:

PetervR schreef:

Veel klanten zijn al (meestal) tevreden gebruikers van de app. Een stimulans kan helpen om meer klanten kennis te laten maken met de app. Goed om te lezen dat je ons kritisch blijft volgen :)

Wel een erg vreemde, tweeslachtig beleid. Toen ik in een ander topic voorstelde om een kleine "beloning" te zetten op het nemen van een pinpas met Visa logo, stelden jullie dat dat niet nodig was omdat jullie vonden dat het een goed product was en dus zichzelf verkoopt!
Waarom hier dan wel deze "beloning"?

Groet,
Ben :cool:

Hoi BigBen,

Deze vraag kun je in principe altijd stellen als we een actie hebben voor een product. De context in het topic over de pas van V PAY was wel iets anders. Zullen we de discussie over de betaalpassen niet naar dit topic overhevelen?
Axasjaak schreef:

Deze conversatie vind ik tamelijk wezensvreemd ten opzichte van dit onderwerp. Technische faciliteiten worden door de bank ter beschikking gesteld en het is aan de klanten om te bepalen of zij wel of niet van deze faciliteit gebruik willen maken.

Daar ben ik het mee eens. We kunnen bedenken wat we willen, maar uiteindelijk bepalen de klanten of een dienst of een technische faciliteit een succes wordt.
PetervR schreef:

Axasjaak schreef:

Daar ben ik het mee eens. We kunnen bedenken wat we willen, uiteindelijk bepalen de klanten of een dienst of een technische faciliteit een succes wordt.

Daar heeft de heeft de bank zelf enorme invloed op.
Door middel van instellingen default te maken zoals bij wireless betalen.
Of zoals mensen stilzwijgend een ander soort pas op te sturen zoals de V-pay passen in de hoop dat de meerderheid van de mensen het niet merkt.
Bij het gebruik van de mobiele app is geen van beide mogelijk dus in dit geval is eer een promotie nodig. Alleen voor nieuwe gebruikers uiteraard.
Axasjaak schreef:

Deze reactie snap ik dan weer niet, Axasjaak.
Jij hebt deze discussie toch zelf gestart door een beloning voor te stellen?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)