SNS

Beantwoord

Acceptgiro's kunnen niet periodiek herhaald worden

• 18 april 2016
  • 9 Reacties
  • 1022 Keer bekeken

Acceptgiro's kunnen bij de SNS niet periodiek herhaald worden. Waarom is mij een raadsel, maar goed ik zet dus netjes 10x een acceptgiro overschrijving in de verzendlijst en denk het even snel te verzenden. Dus niet, want mijn Digipass staat niet toe dat ik mijn dagmaximum overschrijd. Moet dus eerst weer een aantal acceptgiro's verwijderen voordat ik het restant kan verzenden. Morgen kan ik dan weer hetzelfde ritueel gaan herhalen voor de verwijderde acceptgiro's om deze te verzenden.
Op deze manier wordt internetbankieren wel erg omslachtig. Eigenlijk pure onzin, want wat heeft een dagmaximum nu te maken met periodieke betalingen over een langere termijn en waarom kan een acceptgirobetaling niet periodiek herhaald worden?
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 21 april 2016, 13:53

Bedankt voor je reactie, Sebastiaan.
Dit vraagt echter wel weer meer actie van de klant, terwijl het door de SNS opgelost zou kunnen worden. Bij andere banken is het wel geregeld, dus waarom bij de SNS niet?

Goedemiddag DjdeJong,

Het klopt inderdaad dat alle betalingen die je op een dag doet meetellen voor je limiet van die dag. Ook al zijn het betalingen die je voor een later moment klaarzet. Dit in verband met veiligheid. Als je een hogere daglimiet wil, dan kun je je daglimiet aanpassen. Op deze manier heb je de mogelijkheid om meer betalingen te doen.

Als je de betreffende acceptgiro als periodieke overboeking wil klaarzetten, dan is het misschien handig om aan de partij waar je de betalingen aan doet te vragen om een automatische incasso aan te maken. Een acceptgiro heeft namelijk meestal een uniek kenmerk.
Bekijk origineel

9 reacties

Acceptgiro's kunnen bij de SNS niet periodiek herhaald worden. Waarom is mij een raadsel, maar goed ik zet dus netjes 10x een acceptgiro overschrijving in de verzendlijst en denk het even snel te verzenden. Dus niet, want mijn Digipass staat niet toe dat ik mijn dagmaximum overschrijd. Moet dus eerst weer een aantal acceptgiro's verwijderen voordat ik het restant kan verzenden. Morgen kan ik dan weer hetzelfde ritueel gaan herhalen voor de verwijderde acceptgiro's om deze te verzenden.
Op deze manier wordt internetbankieren wel erg omslachtig. Eigenlijk pure onzin, want wat heeft een dagmaximum nu te maken met periodieke betalingen over een langere termijn en waarom kan een acceptgirobetaling niet periodiek herhaald worden?

Als je periodiek geld overmaakt naar het zelfde bedrijf (bijv. de Belastingsdienst) dmv acceptgiro's zou ik dit bedrijf vragen of ik een algememe omschrijving mag gebruiken ipv het acceptgironummer.

Ik zeg dit omdat ik dit destijds bij de Belastingdienst ook gedaan heb. Hier heb ik overigens gewoon mijn BSN nummer als omschrijving gebruikt.
Zij aan de andere kant zoeken het dan wel uit en boeken het naar de juiste plek.
Dit vraagt echter wel weer meer actie van de klant, terwijl het door de SNS opgelost zou kunnen worden. Bij andere banken is het wel geregeld, dus waarom bij de SNS niet?
Goedenavond Djdejong,

Allereerst welkom op onze community. Goed dat je hier aangeeft waarover je niet tevreden bent. Daar kunnen we alleen maar van leren.

Ik begrijp dat je tegen 2 dingen aanloopt bij het gebruik van een acceptgiro; er is geen optie om de acceptgiro periodiek uit te voeren en de ingeplande betalingen op de lange termijn zijn van invloed op je daglimiet. Ik stuur je bevindingen door naar onze marketeers om je hier inhoudelijk verder over te informeren. Ik kom hier snel op terug.

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen. In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
Badge +1

Goedemiddag DjdeJong,

Het klopt inderdaad dat alle betalingen die je op een dag doet meetellen voor je limiet van die dag. Ook al zijn het betalingen die je voor een later moment klaarzet. Dit in verband met veiligheid. Als je een hogere daglimiet wil, dan kun je je daglimiet aanpassen. Op deze manier heb je de mogelijkheid om meer betalingen te doen.

Als je de betreffende acceptgiro als periodieke overboeking wil klaarzetten, dan is het misschien handig om aan de partij waar je de betalingen aan doet te vragen om een automatische incasso aan te maken. Een acceptgiro heeft namelijk meestal een uniek kenmerk.
Ik heb al eens aan een incassant voorgesteld om mij bij voorbaat voor een jaar de betalingskenmerken door te geven, zodat ik de betalingen kan klaarzetten.
Zij (en nog enkele anderen) doen dit niet.
Dan denk ik dat ze het inderdaad zelf maar moeten uitzoeken zonder betalingskenmerk. Ik weiger om deze reden een incassomachtiging te geven.
Hoi Koos,

Dat is inderdaad een afweging die je zelf maakt. Bij KPN loopt het betalingskenmerk op weet ik uit eigen ervaring. Het betalingskenmerk bestaat dan uit mijn klantnummer en een vervolgnummer achter elkaar. Misschien kun je op deze manier de overboekingen al vooruit plannen.
Ik ben in deze zaken een simpele ziel. Ik zet een jaar tevoren al mijn betalingen klaar bij SNS, met daarbij mijn lid-/abonneenummer en de periode waarvoor het bedoeld is. Als dat niet voldoende is, heeft de ontvanger iets te doen ... ;-)
Een van mijn grootste ergernissen bij afschrijvingen door een incasso is, dat de omschrijvingen dermate cryptisch kunnen zijn dat ik er geen touw aan vast kan knopen. Daarom bepaal ik liever zelf de omschrijving.
Badge
Waar ik al heel lang op wacht is de mogelijkheid om velden zoals [maand][jaar] te gebruiken in een omschrijving. Dan kun je overschrijvingen vooruit plannen en toch per maand in de omschrijving zetten over welke maand het gaat.
Waar ik al heel lang op wacht is de mogelijkheid om velden zoals [maand][jaar] te gebruiken in een omschrijving. Dan kun je overschrijvingen vooruit plannen en toch per maand in de omschrijving zetten over welke maand het gaat.

Hoi ReinoutS,

Volgens mij staat deze al op de wensenlijst en komt het neer op hetzelfde als dit topic. De workaround is hetzelfde: kopieer de eenmalige ingeplande overboeking na verzenden naar de verzendlijst, vervolgens pas je de overboeking naar wens aan en teken je met je digipas. Tenslotte verwijder je de oude/foutieve eenmalige ingeplande overboeking.

Reageer