SNS

Acceptgiro scannen

  • 12 februari 2015
  • 5 Reacties
  • 2670 Keer bekeken

Zonet heb ik eens geprobeerd een acceptgiro te scannen met de android-app maar ondanks dat ik minutenlang geduld heb gehad en de cijfertjes precies binnen het rode kadertje heb gehouden kreeg ik in het beste geval slechts de melding dat de acceptgiro niet herkend werd. Anders ging mijn tablet gewoon in de standbystand omdat ik te lang 'niks deed'. Is er iemand die dit wel werkend heeft?

5 reacties

heb dit ook eens geprobeerd met de telefoon maar de camera hiervan is wat wazig dus werkte ook niet. Tik het net zo snel even in op tablet of pc.:rolleyes:
Reputatie 2
Badge +1
Bij mij ligt het aan het type telefoon dat ik gebruik. Bij de ene gaat het praktisch foutloos en bij de ander is het bijna onmogelijk om fatsoenlijk de AC te scannen. Maar zelfs als het werkt, vind ik het nog steeds te bewerkelijk en heb ik veel sneller die code overgetikt. En praktisch alle AC betalingen heb ik nu omgezet naar een SEPA incasso machtiging. Doordat je tegenwoordig vooraf een melding per e-mail krijgt (kun je instellen in 'Mijn SNS') dat er over 2 of 5 dagen een incasso wordt gedaan, heb ik het gevoel dat ik helemaal 'in control' ben van mijn geld op mijn rekening. Vroeger dacht ik daar heel anders over (vast nog wel ergens te lezen hier op de community...)
🙂
Hallo Reinout,

Ik heb je vraag voorgelegd aan een productspecialist. Zodra ik een antwoord heb, informeer ik je of er een oplossing is.
Hi Reinout,

Het schijnt zo te zijn dat in de overgrote meerderheid van de gevallen het scannen goed gaat, maar dat voor enkele toestellen er nog iets fout gaat dat wij niet kunnen naspelen. Helaas hebben we nog geen toestellen bij ons gevonden waarbij het totaal niet lukt. Daarvoor moeten we nog meer onderzoek uitvoeren. Van een collega begreep ik dat hij bezig is om de acceptgiroscanner te verbeteren. Volgende week staat een nieuwe test op de planning.
Ik begrijp niet welk probleem hiermee zou worden opgelost.
Mijn grootste bezwaar tegen acceptgiro's is dat de omschrijving weliswaar interessant is voor de incassant, maar voor mij niet meer is dan een volstrekt betekenisloos betalingskenmerk.
Dus voor mijn eigen administratie moet ik toch al informatie toevoegen.
Dus wat is hier het probleem?

Reageer