SNS

Beantwoord

Adresboek bijwerken zonder betalingsopdracht?

• 22 september 2014
  • 37 Reacties
  • 14848 Keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Hoi Olaf,
Dat klopt idd wat je zegt. Je moet wel eerst een betalingsopdracht voorbereiden om het icoon te vinden.
Ik dacht dat het miss wat makkelijker kon door een icoon op te nemen in het rijtje van
Overzicht
Overboeken
Instellingen
Uitloggen

Prettige avond,

Peter
Hoi Olaf,
Dat klopt idd wat je zegt. Je moet wel eerst een betalingsopdracht voorbereiden om het icoon te vinden.
Ik dacht dat het miss wat makkelijker kon door een icoon op te nemen in het rijtje van
Overzicht
Overboeken
Instellingen
Uitloggen

Prettige avond,

Peter

Vaak zie je in dit lijstje inderdaad nog "adresboek" oid staan. Lijkt mij, voor diegene die het gebruiken, een zinvolle optie. Alternatief (wordt lijst niet zo lang) zou een item "adresboek" bij "instellingen" kunnen zijn.
Groet,
Ben 🆒
PS Bij mijn Duitse bank hadden ze in het verleden ook maar een heel beperkte adresboek (opslag adres waarnaartoe is overgeboekt). Inmiddels is dit ook al een uitgebreide optie om aan te passen, verwijderen, toevoegen enz.
Groet,
Ben 🆒
Ik heb jullie voorstel neergelegd bij de ontwikkelaars van de app. Zodra ik een bericht terug heb, dan horen jullie dat.
Hoi Olaf,
Overzicht
Overboeken
Instellingen
Uitloggen

Prettige avond,

Peter

Bedankt voor je toelichting, Peter.

Het adresboek is inderdaad alleen toegankelijk via overboeken. In de toekomst willen we dat een centrale plek geven met extra functies. Ons innovatieteam heeft een designstudie mobiel gedaan over hoe de volgende versie van de app eruit kan zien, daar is dit onderdeel van. Er wordt gekeken of we dit in 2017 kunnen realiseren. Het duurt dus nog wel even. Ik zet je suggestie op onze wensenlijst.
Ik wil graag een transactie attentie aanmaken voor mijn loon.
Om een transactie-attentie aan te maken moet de organisatie in je adresboek staan.

Nu wordt bij elke overschrijving gevraagd of ik die persoon wil toevoegen aan mijn adresboek.
Bij "bij"-schrijvers heb ik die optie niet.

Nu kan ik deze organisaties wel handmatig toevoegen maar dan heb ik de naamgeving niet zo netjes als bij de "af"-schrijvers.

Waarom is er bij "af"-schrijvers wel een optie "wil u deze organisatie toevoegen aan uw adresboek" en bij "bij"-schrijvers niet ?
Reputatie 2
Badge +1
Je hoeft de organisatie niet in je adresboek te hebben staan om een transactie attentie aan te maken. Als je in jouw geval de IBAN van je werkgever weet, dan kun je deze (bijvoorbeeld via selecteren, knippen en uiteindelijk plakken) in het invoerveld van een nieuwe transactie-attentie plaatsen. Natuurlijk is het makkelijk om dit via het adresboek te doen, maar als je werkgever daar niet tussen staat, heb je daar niets aan.
Hoi n123nfje,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Zoals Stefan zegt, hoeft de organisatie niet in je adresboek te staan om een transactie-attentie aan te maken. Ik heb je reactie verplaatst naar het topic waar al eerder is gesproken over dit onderwerp. Zoals je hier kunt lezen, hebben meer mensen dezelfde wens als jij. Onze ontwikkelaars onderzoeken of we deze optie in 2017 mogelijk kunnen maken. Bedankt voor het meedenken en tot snel op de community.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
Je kunt via een overboeking naar je adresboek gaan en deze bijwerken. Op korte termijn staat er geen rechtstreekse ingang naar het adresboek gepland, maar we houden deze suggestie op de wensenlijst.
Badge

[…] Op korte termijn staat er geen rechtstreekse ingang naar het adresboek gepland, maar we houden deze suggestie op de wensenlijst.

Is er al vordering hierover? Dit zou echt wel handig zijn, gewoon een extra keuze in ‘Instellingen’ van de app.

Overigens is de wensenlijst nergens te vinden.

Reputatie 4
Badge +4

Is er al vordering hierover? Dit zou echt wel handig zijn, gewoon een extra keuze in ‘Instellingen’ van de app. Overigens is de wensenlijst nergens te vinden.

Goedemiddag @E.Q.

Zowel in Mijn SNS (internetbankieren) als in de app (mobiel bankieren) kun je het adresboek aanpassen. Hieronder tref je de uitleg stapsgewijs aan: 

Adres toevoegen

• Internet Bankieren: Adresboek > '+ Nieuw adres'
  • Mobiel bankierenOverboeken > Invoeren gegevens > 'Toevoegen aan adresboek' aanvinken. Óf: Overboeken > Adresboekicoon > via '+' een nieuw contact toevoegen

Adres wijzigen

• Internet Bankieren: Adresboek > paarse pijl achter betreffende rekening >'Wijzigen'
  • Mobiel Bankieren: Overboeken > Adresboekicoon > Achter een te wijzigen adres kies opties (potloodje) > 'Wijzig'

Adres verwijderen

• Internet Bankieren: Adresboek > paarse pijl achter betreffende rekening >'Verwijderen'
  • Mobiel Bankieren: Overboeken > Adresboekicoon > Achter een te wijzigen adres kies opties (potloodje) > 'Verwijderen'
Badge

Is er al vordering hierover? Dit zou echt wel handig zijn, gewoon een extra keuze in ‘Instellingen’ van de app. Overigens is de wensenlijst nergens te vinden.

Goedemiddag @E.Q.

Zowel in Mijn SNS (internetbankieren) als in de app (mobiel bankieren) kun je het adresboek aanpassen. Hieronder tref je de uitleg stapsgewijs aan: […] Mobiel Bankieren: Overboeken > Adresboekicoon […]

Wel. het is raar om eerst een overboeking te moeten in gang zetten als je gewoon wat adressen wil toevoegen/wijzigen/verwijderen. Het is wel zo dat het maar een enkele stap minder is dan optimaal. Wat mij betreft, zou Hulp of Berichten gerust vervangen mogen worden door het Adresboek. Of misschien zelfs overboeken, aangezien je daar toch vaak nog de rekening moet kiezen en dan is passeren via de rekening in kwestie even snel.

Reputatie 4
Badge +4

Wat mij betreft, zou Hulp of Berichten gerust vervangen mogen worden door het Adresboek. Of misschien zelfs overboeken, aangezien je daar toch vaak nog de rekening moet kiezen en dan is passeren via de rekening in kwestie even snel.

Goedemorgen @E.Q. 

Zoals je hebt gezien kun je nu vrij gemakkelijk het adresboek aanpassen: je kunt adressen toevoegen, wijzigen en verwijderen. We begrijpen dat het (in de app) misschien nóg beter kan, maar de functies Hulp, Berichten en Overboeken zijn cruciaal voor Mijn SNS en de mobiele app en deze functies worden niet vervangen door Adresboek. 

Reageer