App onbruikbaar door veiligheidswaarschuwing?


Ik heb onlangs een nieuwe telefoon gekocht (OnePlus 6) en wil hierop de SNS app installeren. Maar wanneer ik deze probeer in te stellen en ik bij het instellen van de pincode kom geeft hij een waarschuwing dat er overlays van andere apps actief zijn die zorgen voor een veiligheidsconflict. Als ik vervolgens op instellingen druk kom ik bij een lijst van apps die overlays gebruiken. Ik heb deze allemaal uitgeschakeld en de hele SNS app opnieuw geïnstalleerd maar de waarschuwing blijft komen als ik een pincode in wil stellen. Hoe kan ik dit oplossen?

13 Reacties

Goedemiddag bramlaurens,

Het is leuk om een nieuwe telefoon te kopen, maar niet prettig als de apps niet functioneren zoals het hoort. De melding die je krijgt, heeft inderdaad te maken met andere apps op je telefoon. Als je alle apps helemaal afsluit en daarna de SNS Mobiel Bankieren app opent, dan moet het lukken. Een veelgebruikte app die voor een veiligheidsconflict zorgt, is bijvoorbeeld Facebook Messenger. Blijft het probleem zich voordoen? Dan vraag ik een specialist om hulp.
Ik heb alleen nog maar Whatsapp, instagram snapchat en de SNS app op m'n nieuwe telefoon geïnstalleerd dus Facebook messenger kan het niet zijn. Alle apps afsluiten helpt niet, app herinstalleren ook niet en opnieuw opstarten ook niet.
Wat balen dat de app nog steeds niet werkt. Ik heb dit aan een specialist voorgelegd en deze geeft aan dat het te maken heeft met de veiligheidseisen van de app. We vinden het niet wenselijk dat andere apps meelezen met je bankzaken, daarom krijg je deze melding. Soms betekent dit dat alleen afsluiten van de andere apps niet voldoende is, zoals bij jou het geval lijkt. De enige oplossing is om de apps 1 voor 1 te verwijderen en te controleren of onze mobiele app dan werkt. Als je de boosdoener hebt gevonden, dan kun je alle andere apps opnieuw installeren. Hopelijk kun je hiermee verder.
Heb net alle apps verwijderd en het probleem doet zich nog steeds voor. Denk dat het een probleem met de app is want had exact dezelfde applicaties op m'n vorige telefoon maar kon de app toen gewoon gebruiken. Wellicht zit er iets in het systeem van OnePlus wat de app blokkeert?
Dan laat ik de IT-afdeling ernaar kijken. Stuur je daarvoor je postcode, huisnummer, geboortedatum, - plaats, en het versienummer van je besturingssysteem naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - App onbruikbaar door veiligheidswaarschuwing'?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Geen geïnstalleerde apps, en een oneplus 6. Bij inloggen krijg ik dezelfde beveiligingsmelding.

Wat voor toegevoegde waarde heeft het om al die persoonlijke gegevens door te sturen? Het is een toestel/app issue en heeft niets te maken met mijn adres gegevens.
Maikelstraten schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Geen geïnstalleerde apps, en een oneplus 6. Bij inloggen krijg ik dezelfde beveiligingsmelding.

Wat voor toegevoegde waarde heeft het om al die persoonlijke gegevens door te sturen? Het is een toestel/app issue en heeft niets te maken met mijn adres gegevens.



Met de gevraagde gegevens zoeken we je op in ons klantsysteem en zetten we je vraag door naar de IT-afdeling. We vragen je om te mailen zodat je persoonlijke gegevens niet openbaar op de community te zien zijn.
PetervR schreef:

Maikelstraten schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Geen geïnstalleerde apps, en een oneplus 6. Bij inloggen krijg ik dezelfde beveiligingsmelding.

Wat voor toegevoegde waarde heeft het om al die persoonlijke gegevens door te sturen? Het is een toestel/app issue en heeft niets te maken met mijn adres gegevens.



Met de gevraagde gegevens zoeken we je op in ons klantsysteem en zetten we je vraag door naar de IT-afdeling. We vragen je om te mailen zodat je persoonlijke gegevens niet openbaar op de community te zien zijn.


Er word Bram ook aangegeven dat registeren niet lukt en de melding al komt bij het instellen van de pincode. Dit staat buiten mijn persoonlijke gegevens en heeft te maken met een android versie en de app.
Geen overlays actief, geen andere apps, zelfs een reset van mijn volledige toestel leverd niets op.

Waarom moeten er persoonlijke gegevens gekoppeld worden aan een melding over een app van jullie? En wat gebeurd er met de gegevens na afloop?
Maikelstraten schreef:

PetervR schreef:

Maikelstraten schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Geen geïnstalleerde apps, en een oneplus 6. Bij inloggen krijg ik dezelfde beveiligingsmelding.

Wat voor toegevoegde waarde heeft het om al die persoonlijke gegevens door te sturen? Het is een toestel/app issue en heeft niets te maken met mijn adres gegevens.



Met de gevraagde gegevens zoeken we je op in ons klantsysteem en zetten we je vraag door naar de IT-afdeling. We vragen je om te mailen zodat je persoonlijke gegevens niet openbaar op de community te zien zijn.


Er word Bram ook aangegeven dat registeren niet lukt en de melding al komt bij het instellen van de pincode. Dit staat buiten mijn persoonlijke gegevens en heeft te maken met een android versie en de app.
Geen overlays actief, geen andere apps, zelfs een reset van mijn volledige toestel leverd niets op.

Waarom moeten er persoonlijke gegevens gekoppeld worden aan een melding over een app van jullie? En wat gebeurd er met de gegevens na afloop?



Goed dat je niet klakkeloos je gegevens mailt. Op basis van 2 meldingen kunnen we niet met zekerheid zeggen dat het aan het merk en type toestel ligt. We vragen de gegevens zodat we je in ons klantsysteem op kunnen zoeken en een melding kunnen maken bij de IT-afdeling. Daarna kan de IT-afdeling contact me je opnemen als ze meer informatie nodig hebben. Verder doen we niets met je gegevens.
Er zijn meer mensen met dit probleem en dit toestel, maar snap goed dat de IT afdeling niet af gaat op 2 meldingen (ik ben zelf ontwikkelaar en zou dat ook niet doen).
Ik lees op tweakers dezelfde issues, en de oplossing die voor mij werkt. Het lijkt te liggen aan de gestures die de oneplus 6 gebruikt, en komt voornamelijk voor bij een 0 in de pincode. Ik heb dit geprobeerd en bij mij lost dit de problemen op.

De post op tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1853701/84
Maikelstraten schreef:

Er zijn meer mensen met dit probleem en dit toestel, maar snap goed dat de IT afdeling niet af gaat op 2 meldingen (ik ben zelf ontwikkelaar en zou dat ook niet doen).
Ik lees op tweakers dezelfde issues, en de oplossing die voor mij werkt. Het lijkt te liggen aan de gestures die de oneplus 6 gebruikt, en komt voornamelijk voor bij een 0 in de pincode. Ik heb dit geprobeerd en bij mij lost dit de problemen op.
De post op tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1853701/84


Goedemorgen Maikel,

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden en top dat je deze hier deelt. Zo hebben communityleden met hetzelfde probleem er ook iets aan :)
Ter volledigeheid ( linkje van tweakers stuurt je niet direct goed door ). De SNS app ondersteunt Gesture navigatie niet. Als je tijdens het instellen van de app op de 0 drukt dan druk je ook op het gesture menu.

Wat je het beste kan doen is tijdelijk terug naar naar het normale menu ( Instellingen > knoppen > Navigatiebalk & gebaren > Selecteer: navigatiebalk vastgesteld ).

Na het instellen van je account kan je het weer terug instellen.
Hoi Mbrummelkamp,

Bedankt voor je toevoeging. Wat je zegt, dat klopt. Super dat je ook een tip deelt.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)