SNS

Beantwoord

App werkt niet met KPN 4G

  • 19 mei 2015
  • 12 Reacties
  • 4897 Keer bekeken

Ik heb deze topic al eerder gezien bij Windows Phones. Met mijn Iphone werkt het ook niet.

Iphone 5S met IOS 8.3
Abonnement: KPN 4G
icon

Beste antwoord door Kirsty 20 mei 2015, 12:44

Ik heb deze topic al eerder gezien bij Windows Phones. Met mijn Iphone werkt het ook niet.

Iphone 5S met IOS 8.3
Abonnement: KPN 4G


Hoi Jan,

Wat irritant. Krijg je ook een foutmelding 809, 900 of 1005? Deze storing betreft zowel iOS, Windows als Android gebruikers. Je hoort dan bij een unieke groep: de problemen treden bij minder dan 0,5% van de gebruikers op 🙂.

In ‘technische woorden’: op dinsdag 19-05 om 17.10 uur is de instelling op de loadbalancer gewijzigd. Hierdoor is het probleem opgelost. Heb je nog steeds problemen met de app?

Ik wil je overigens nog van harte welkom heten op de community 🙂. Ik heb je topic verplaatst naar het gedeelte over mobiel bankieren.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

12 reacties

Ik heb deze topic al eerder gezien bij Windows Phones. Met mijn Iphone werkt het ook niet.

Iphone 5S met IOS 8.3
Abonnement: KPN 4G


Hoi Jan,

Wat irritant. Krijg je ook een foutmelding 809, 900 of 1005? Deze storing betreft zowel iOS, Windows als Android gebruikers. Je hoort dan bij een unieke groep: de problemen treden bij minder dan 0,5% van de gebruikers op 🙂.

In ‘technische woorden’: op dinsdag 19-05 om 17.10 uur is de instelling op de loadbalancer gewijzigd. Hierdoor is het probleem opgelost. Heb je nog steeds problemen met de app?

Ik wil je overigens nog van harte welkom heten op de community 🙂. Ik heb je topic verplaatst naar het gedeelte over mobiel bankieren.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Ik krijg code 816, controleer of je een internetverbinding hebt.


Ik heb deze topic al eerder gezien bij Windows Phones. Met mijn Iphone werkt het ook niet.

Iphone 5S met IOS 8.3
Abonnement: KPN 4G


Hoi Jan,

Wat irritant. Krijg je ook een foutmelding 809, 900 of 1005? Deze storing betreft zowel iOS, Windows als Android gebruikers. Je hoort dan bij een unieke groep: de problemen treden bij minder dan 0,5% van de gebruikers op 🙂.

In ‘technische woorden’: op dinsdag 19-05 om 17.10 uur is de instelling op de loadbalancer gewijzigd. Hierdoor is het probleem opgelost. Heb je nog steeds problemen met de app?

Ik wil je overigens nog van harte welkom heten op de community 🙂. Ik heb je topic verplaatst naar het gedeelte over mobiel bankieren.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/welkom-op-de-community-8170/"’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/".
Ah, foutcode 816.

Deze code heeft inderdaad met de netwerkverbinding te maken. Heb je de app al opnieuw geïnstalleerd?
Dit doe je door de app te verwijderen en opnieuw te downloaden in de App Store (voor andere gebruikers de PlayStore). Let op dat je wel opnieuw moet ‘signeren’ met de digipas. Je adresboek blijft nog wel hetzelfde.

Kun je het ons laten weten of dit een oplossing biedt?
Het probleem blijft met code 816, vervelend, hoop dat jullie dit kunnen oplossen
Badge +1
Het probleem blijft met code 816, vervelend, hoop dat jullie dit kunnen oplossen


Dat is inderdaad vervelend Jan. Ik heb het nog een keer nagevraagd, maar deze foutmeldingen heeft echt te maken met het netwerk: er is geen verbinding of deze is niet goed genoeg om een verbinding tot stand te brengen.

Werkt de app met Wifi wel? En heb je de app al verwijderd en opnieuw gedownload in de App- of de PlayStore?

Als dit niet werkt, wil ik je vragen om je contact- en telefoongegevens te mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community- App 816'. Dan laat ik onze specialisten hier verder naar kijken.
Ik heb de app opnieuw geinstalleerd,v WIFI werkt het wel. Dus denk ik dat de app een verbinding opbouwt met een poort die op het KPN netwerk dichtzit. Eeen klusje voor SNS om dit samen met KPN uit te zoeken en op te lossen
Badge +1
Eeen klusje voor SNS om dit samen met KPN uit te zoeken en op te lossen

Dank voor je reactie en je signaal Jan. Ik vraag de app-specialisten dit te onderzoeken.
Hoi Jan,

Kun je nagaan of je een proxy of VPN hebt ingesteld?
Mogelijk werkt het wel door de VPN uit te schakelen. De app-specialisten hier hebben het ook geprobeerd met een KPN 4G abonnement, maar ondervinden geen problemen.
Probleem is opgelost: mobiel data voor SNS stond uit bij instellingen.

Hartelijk dank voor het meedenken
Hoi Jan,

Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden. Nu kun je weer naar hartenlust mobiel bankieren met 4G 😉. Bedankt voor het melden, ik geef het door aan de app-specialisten; kunnen ze stoppen met zoeken.
Ik probeer met mijn digipas de sns-app activeren maar ik krijg foutcode 1005!! Wat betekend dat??:?:?
Goedemorgen MirandaSuz,

Welkom op de community. Ik ben fan van onze mobiele app, dus ik help je toegang te krijgen. Als je de code krijgt zodra je de app registreert, dan lijkt er een 2e digipas gekoppeld te zijn aan je internetbankierencontract. Deze verwijder ik als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam stuurt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - App werkt niet met KPN 4G'.

Zodra we dit hebben opgelost, vind je het misschien leuk om te ontdekken wat de community nog meer biedt. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.

Reageer