SNS

Beantwoord

Buiten europa.

• 2 mei 2014
  • 4 Reacties
  • 1295 Keer bekeken

Hoi,

Ik ga buiten europa op vakantie, kan ik dan wel nog op de sns.nl/mijnsns inloggen?

Alvast bedankt.
Paul.
icon

Beste antwoord door BigBen 2 mei 2014, 23:03

Hoi,

Ik ga buiten europa op vakantie, kan ik dan wel nog op de sns.nl/mijnsns inloggen?

Alvast bedankt.
Paul.

Volgens mij kun je vanuit de hele wereld gewoon inloggen. Internet is immers "open". Je moet echter wel erg oppassen waar en hoe je inlogt op MijnSNS. Op computers van anderen of in hotels/internetwinkels end. zou het kunnen zijn dat de beveiliging niet op orde/minder is. Ook is het mogelijk dat je "inlogsessie" wordt "afgekeken" of zelfs wordt "overgenomen". Kwaadwillenden zouden met de gegevens de zaak kunnen manipuleren. Vertrouw echter ook niet klakkeloos Wifi / internetaansluitingen van anderen, ook daar kan het mis gaan.
Pinnen met je pas zul je echter moeten aanzetten. Als je het geluk hebt langer weg tegaan, moet je mogelijk tussentijds het pinnen opnieuw aanzetten. Na een bepaalde tijd gaat automatisch de pinstand weer op "uit" voor buiten de EU. Kijk even op de SNS site voor de juiste info.
Groet,
Ben 🆒
PS Gewoon een beetje opletten! Prettige vakantie.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi,

Alvast bedankt.
Paul.

Volgens mij kun je vanuit de hele wereld gewoon inloggen. Internet is immers "open". Je moet echter wel erg oppassen waar en hoe je inlogt op MijnSNS. Op computers van anderen of in hotels/internetwinkels end. zou het kunnen zijn dat de beveiliging niet op orde/minder is. Ook is het mogelijk dat je "inlogsessie" wordt "afgekeken" of zelfs wordt "overgenomen". Kwaadwillenden zouden met de gegevens de zaak kunnen manipuleren. Vertrouw echter ook niet klakkeloos Wifi / internetaansluitingen van anderen, ook daar kan het mis gaan.
Pinnen met je pas zul je echter moeten aanzetten. Als je het geluk hebt langer weg tegaan, moet je mogelijk tussentijds het pinnen opnieuw aanzetten. Na een bepaalde tijd gaat automatisch de pinstand weer op "uit" voor buiten de EU. Kijk even op de SNS site voor de juiste info.
Groet,
Ben 🆒
PS Gewoon een beetje opletten! Prettige vakantie.
Hoi BigBen,

Bedankt voor de info, ik was zeker niet van plan om bij de eerste de beste internet cafe te gaan internet bankieren. Ook de wifi verbindingen ga ik selectief mee om. Verder gebruik ik alleen mijn eigen ipad om mee te internet bankieren, daar heb ik controlle over :)

Gaat helemaal goed komen.
Paul.
Hoi BigBen,

Bedankt voor de info, ik was zeker niet van plan om bij de eerste de beste internet cafe te gaan internet bankieren. Ook de wifi verbindingen ga ik selectief mee om. Verder gebruik ik alleen mijn eigen ipad om mee te internet bankieren, daar heb ik controlle over :)

Gaat helemaal goed komen.
Paul.

Hoi Paul,
Goed te lezen dat je er bewust mee omgaat. Helaas wordt er ook op andere manieren mee omgegaan, vandaar mijn reactie.
Voor als het zover is: prettige vakantie.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hoi Pjanzen,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Excuses dat we nu pas op je vraag reageren. Normaal krijg je sneller reactie van ons. Gelukkig heeft @BigBen je al geholpen. Dank hiervoor Ben. :)

Je kunt in het buitenland inderdaad gewoon gebruik maken van je Mijn SNS. En neem hierin de tips van Ben mee. Dit had je gelukkig zelf ook al bedacht. Waar ga je heen op vakantie?

Mocht je het trouwens leuk vinden, kun je hier meer lezen over andere communityleden en kun je jezelf hier voorstellen. :)

Als ik je nog ergens mee kan helpen, hoor ik het graag.

Reageer