SNS

Code zichtbaar bij inloggen Mijn SNS

• 25 mei 2013
  • 16 Reacties
  • 2105 Keer bekeken

Hallo, ik zag dat sinds kort de cijfers zichtbaar blijven bij het inloggen.
Welke gek is op dat idee gekomen.?
Dat wil zeggen, dat anderen die cijfers mogelijk ook kunnen zien.
Er zijn tig discussies op tv geweest dat je nooit codes moet vrijgeven en wat doen jullie ?, cijfers zichtbaar maken.
Ik vindt dit niet erg logisch, en hier is niet over nagedacht.

Met vriendelijke groet Dominic Meerts, Linne

16 reacties

@Dominic1133, je bent je lekker aan het inlezen. Zelf oude topics!
Ik ben wel geïnteresseerd in: kun je je standpunt onderbouwen met een voorbeeld?
Reputatie 3
Badge +1
Er zijn tig discussies op tv geweest dat je nooit codes moet vrijgeven en wat doen jullie ?, cijfers zichtbaar maken.

RTFM        (!)
RTFM:
HUH?

Groet,
Ben 🆒
LOL = Laughing Out Loud

RTFM = Read the F@#$ing Manual

Maar een vreselijk waardeloze reaktie.
Reputatie 4
Badge +1
Ik neem aan dat je bedoelt als je inlogt met je digi-pas. Als ik inlog met mn digi-code in de app wordt mijn code netjes afgeschermd
De toonzetting van de eerste plaatser lokt hier ook wel het e.e.a. uit, zou ik zeggen. Om meteen maar andere als "gek" of "niet nadenkend" te betitelen!
Ik kan me voorstellen dat zo`n verandering verwondering oproept, maar ...
Sjuust.
Groet,
Ben 🆒
PS Een klik op mijn "huh" in mijn vorig bericht geeft .... Juist!
Reputatie 3
Badge +1
Sorry voor mijn vreselijk waardeloze reactie. Ik liet me een beetje te veel meeslepen in de toonzetting van de starter van deze discussie. 
[quote]De toonzetting van de eerste plaatser lokt hier ook wel het e.e.a. uit, zou ik zeggen. Om meteen maar andere als "gek" of "niet nadenkend" te betitelen!
Ik kan me voorstellen dat zo`n verandering verwondering oproept, maar ...
Sjuust.
Groet,
Ben 🆒
Huh.........................?
Badge
Ik las op de SNS-site (Mijn berichten, geloof ik) de aankondiging hiervan.
Het is geen gekke gedachte. Aangezien de code maar eenmalig geldig is, heb je er bar weinig aan om hem af te kijken. 
Het helpt wel om typefouten te voorkomen!
Reputatie 3
Badge +1
Het is geen gekke gedachte. Aangezien de code maar eenmalig geldig is, heb je er bar weinig aan om hem af te kijken. 

Hi ReinoutS,
Klopt! Het staat sinds enkele dagen bij "Mijn berichten" als je bent ingelogd binnen "Mijn SNS". Daarvoor heeft het wekenlang op de inlogpagina gestaan van de SNS website. Ook is het onderwerp al in een eerdere/andere discussie hier op de community voorbij gekomen natuurlijk!
En zoals je terrecht opmerkt: het afkijken van de code tijdens het invoeren op de computer levert voor kwaadwillenden weinig op, want zodra je bent ingelogd is de betreffende code verbruikt en automatisch ongeldig geworden. Ook ik vind het een juiste afweging van de SNS bank om de code niet meer af te schermen en daarmee typfouten bij het overnemen van de code van de digipas te verminderen. Het was in mijn ogen een zinloze beveiligingsmaatregel waar je als eindgebruiker alleen maar last van hebt.
Met vriendelijke groet, 
Stefan

Hoi Dominic, welkom op de Community. Leuk dat je je hebt aangemeld, wel vraag ik je meteen om je volgende bijdragen iets opbouwender qua kritiek te uiten 😉. We zijn dol op constructieve bijdragen maar zoals je merkt, roept je bewoording een hoop weerstand op.

@ allen : laten we elkaar respecteren en in elkaars waarde laten 😉, dan blijft de sfeer op de Community prettig zoals deze is 🙂.

@ Dominic : Het antwoord op je vraag wordt gegeven door Stefan en ReinoutS:

Aangezien de code maar eenmalig geldig is, heb je er bar weinig aan om hem af te kijken. 

Hi ReinoutS,
Klopt! Het staat sinds enkele dagen bij "Mijn berichten" als je bent ingelogd binnen "Mijn SNS". Daarvoor heeft het wekenlang op de inlogpagina gestaan van de SNS website. Ook is het onderwerp al in een eerdere/andere discussie hier op de community voorbij gekomen natuurlijk!
En zoals je terrecht opmerkt: het afkijken van de code tijdens het invoeren op de computer levert voor kwaadwillenden weinig op, want zodra je bent ingelogd is de betreffende code verbruikt en automatisch ongeldig geworden. Ook ik vind het een juiste afweging van de SNS bank om de code niet meer af te schermen en daarmee typfouten bij het overnemen van de code van de digipas te verminderen. 

@ Reinout en Stefan, bedankt voor jullie bijdragen. Dit is inderdaad een bewuste en weloverwogen keuze geweest naar aanleiding van de wens van onze klanten.

Hi ReinoutS,
En zoals je terrecht opmerkt: het afkijken van de code tijdens het invoeren op de computer levert voor kwaadwillenden weinig op, want zodra je bent ingelogd is de betreffende code verbruikt en automatisch ongeldig geworden. Ook ik vind het een juiste afweging van de SNS bank om de code niet meer af te schermen en daarmee typfouten bij het overnemen van de code van de digipas te verminderen. Het was in mijn ogen een zinloze beveiligingsmaatregel waar je als eindgebruiker alleen maar last van hebt.
Met vriendelijke groet, 
Stefan
ja klopt helemaal!
Badge +1
ja klopt helemaal!

Hallo Joostz,

Welkom op SNS Community, leuk dat je hier een kijkje komt nemen 😃.

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen, kun je dat doen in dit topic . Tot snel 😉.
[quote=Joostz]

Hi ReinoutS,
Met vriendelijke groet, 
Stefan
ja klopt helemaal![/quotelekker naief allemaal tot t een keertje foutgaat.!
Lekker naief allemaal,totdat t een keertje fout gaat.!
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben wel geïnteresseerd in: kun je je standpunt onderbouwen met een voorbeeld?

Tjonge @Dominic, je schrijft: 'Lekker naïef allemaal totdat het een keertje fout gaat' dus nu ben ik benieuwd naar je ervaring. SNS volgt de laatste veiligheidsontwikkelingen en we laten onze systemen regelmatig testen door professionele hackers. Toch kunnen kwetsbaarheden ook in onze systemen voorkomen. Ontdek je een zwakke plek? Dan werken we graag samen aan een oplossing. Misschien vind je het interessant om de informatie op onze site over veilig bankieren bij SNS te lezen. We hebben de afgelopen 6 jaar niet stil gezeten 🙂

Reageer