SNS

Beantwoord

Digipas aanvragen buitenland

• 10 augustus 2015
  • 11 Reacties
  • 1339 Keer bekeken

Mijn digipas lijkt het te hebben opgegeven. Ik wilde iets betalen en de pas (zeer oud, eerste nog) gaf "Disabled en even later het serienummer van de digipas aan". Bij het zoeken naar een oplossing kwam ik op "Je digipas is niet meer bruikbaar." uit.
Dus nieuwe pas aangevraagd!
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat dit nog wel eens fout kon lopen, vandaar deze bijdrage / vragen.
  • Ik heb na enkele uren nog geen email ontvangen.
  • Ingelogd moest ik handmatig nog alle gegevens invullen (??).
  • Het leek allemaal prima te lukken bij de bestel procedure.
Maar ja, "buitenland" he?
Dus mijn vragen;
  • is mijn aanvrage ontvangen?
  • Zo ja, loopt mijn aanvrage "normaal" zoals aangegeven?
  • Zo nee, wat moet ik nu doen?
Verder zou ik wel willen weten wat deze "foutmelding" betekend, waarom is de pas nu "onbruikbaar"? (heb ik (of mogelijk iemand anders) iets fout gedaan?).
Ik ben benieuwt,
Groet,
Ben 🆒
icon

Beste antwoord door Kirsty 11 augustus 2015, 13:00

Hi Ben,

Goed dat je hier een topic over start. Ik heb meteen gekeken en ik zie helaas geen aanvraag 😞.
Erg vreemd, wil je het nog een keer proberen?
Hieronder wat informatie over het aanvragen van een digipas als je in het buitenland woont:

- Je kunt via dit formulier een nieuwe digipas aanvragen. Op het formulier is een mobiel nummer een verplicht veld.
- Binnen 1 werkdag wordt de aanvraag verwerkt en de digipas aangetekend verstuurd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
- De overeenkomst wordt per mail verstuurd, de verzonden digipas wordt pas actief als deze overeenkomst ondertekend is geretourneerd.
- De verzending van een digipas naar een land binnen de EU duurt maximaal 2 weken en naar een land buiten de EU maximaal 4 weken.
- De activeringscode van de digipas wordt direct aangevraagd en ook per post verstuurd.
- Ook hiervan ontvang je een bevestiging per e-mail.

Wat betreft de betekenis van ‘Disabled’: dit betekent dat je digipas aan vervanging toe is. Je hebt dus niks fout gedaan 😉.
Bekijk origineel

11 reacties

Vervolg;
tot op heden geen enkel bericht. Valt me tegen.
Geen bevestigings-mailtje.
Geen reactie in de community.
Gaat bellen of Whatsap sneller?
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi Ben,

Goed dat je hier een topic over start. Ik heb meteen gekeken en ik zie helaas geen aanvraag 😞.
Hieronder wat informatie over het aanvragen van een digipas als je in het buitenland woont:

- Je kunt via dit formulier een nieuwe digipas aanvragen. Op het formulier is een mobiel nummer een verplicht veld.
- Binnen 1 werkdag wordt de aanvraag verwerkt en de digipas aangetekend verstuurd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
- De overeenkomst wordt per mail verstuurd, de verzonden digipas wordt pas actief als deze overeenkomst ondertekend is geretourneerd.
- De verzending van een digipas naar een land binnen de EU duurt maximaal 2 weken en naar een land buiten de EU maximaal 4 weken.
- De activeringscode van de digipas wordt direct aangevraagd en ook per post verstuurd.

Wat betreft de betekenis van ‘Disabled’: dit betekent dat je digipas aan vervanging toe is. Je hebt dus niks fout gedaan 😉.
Hi Ben,

- Je kunt via https://"https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/mijn-sns/service-nieuwe-digipas-aanvragen.html" een nieuwe digipas aanvragen. Op het formulier is een mobiel nummer een verplicht veld.

Hoi Kirsty,
dank voor je reactie en uitleg.
Net opnieuw aangevraagd. Net als de vorige keer "lijkt " alles "normaal" te verlopen :D.
Groet,
Ben 🆒
PS de overeenkomst moet naar jullie terug, kan dat dus per mail (invullen, inscannen en mailen)?
Vervolg.
15.16u een mail met bevestiging aanvraag. Mededeling binnen 2 dagen meer info.
15.19u een mail met goedkeuring aanvraag en verdere info. Tevens een bijlage, een contract die moet worden ondertekend en, samen met kopie pas, moet worden opgestuurd naar Utrecht.
Er staat bijv. "Uw aanvraag is goedgekeurd. U krijgt zo snel mogelijk een nieuwe digipas. De digipas ligt klaar voor verzending." en dan
"Wat moet u nog doen?
Wilt u deze documenten naar ons opsturen?
? De overeenkomst Mijn SNS in de bijlage (vergeet deze niet te ondertekenen).
? Een kopie of foto van uw identiteitsbewijs."

Op het contract staat de datum van gisteren als aanvraag datum??? (iemand dit persoonlijk afgehandeld? (ipv de "normale"  procedure?))
Door deze procedure kan het dus behoorlijk lang (week of langer) duren voor ik een nieuwe digipas heb. Daarna moet ik dan dus ook nog een brief krijgen met activeringscode.
Vreemd is ook dat ik naar een antwoordnummer moet sturen, maar er uitdrukkelijk op wordt gewezen wel een postzegel te plakken? (werkt niet vanuit het buitenland?).
Mijn suggestie;
geef een mogelijkheid een "winkel" aan te geven om al deze zaken , bijv. na 2-3 dagen, af te wikkelen. Ik kom bijv. regelmatig in Emmen en zou dat dus kunnen combineren, waardoor ik waarschijnlijk (veel) sneller de digipas zou kunnen hebben.
Vervolg volgt.
Groet,
Ben 🆒
Brief gisteravond hier (in Duitsland) op de post gedaan (had mogelijk ook vrijdag gekund in Emmen).
Kww. 
Groet,
Ben 🆒
Ps voor Jan.
Badge +1
Hi Ben,

Goed dat je dit aankaart. Ik stuur dit topic door naar degene die over dit proces gaan.

P.S. Een bezoekje brengen aan SNS Winkel Emmen is altijd leuk 😉.
Tot op heden nog geen enkele actie t.a.v. een nieuwe digipas vernomen. Was bijv. handig geweest indien een mail verstuurd zou zijn wanneer de digipas was verzonden.
Ik neem tenminste aan dat deze inmiddels is verzonden.
Zouden jullie dit nog eens willen nazien?
Alvast bedankt.
Groet,
Ben 🆒
Tot op heden nog geen enkele actie t.a.v. een nieuwe digipas vernomen. Was bijv. handig geweest indien een mail verstuurd zou zijn wanneer de digipas was verzonden.
Ik neem tenminste aan dat deze inmiddels is verzonden.
Zouden jullie dit nog eens willen nazien?
Alvast bedankt.
Groet,
Ben 🆒

Hi Ben,

Ik heb dit voor je nagevraagd; je digipas gaat als het goed is vandaag op de post naar Duitsland 🙂.

Hi Ben,

Ik heb dit voor je nagevraagd; je digipas gaat als het goed is vandaag op de post naar Duitsland 🙂.

Hoi Dennis,
bedankt voor de info.
Die 3 dagen (dat was het toch meen ik?) redden jullie dus totaal niet naar het buitenland. Waarbij dan nog "rare" zaken opvallen.
Afgelopen dinsdag brief gepost, is woensdag morgen weg gegaan uit brievenbus (lichting). Waarschijnlijk dan vrijdag (?), zaterdag (?) maandag (?) bij jullie (zou eigenlijk maandag moeten zijn omdat de "aanvraag wordt verwerkt binnen 1 werkdag").. Maandag in ieder geval dus pas verzonden.
Ik verwacht de pas dan op z´n vroegst op woensdag.
In het eerste antwoord was sprake van max 2 weken, dus .....
Groet,
Ben 🆒
PS Lijkt mij zinvol deze procedure nog eens onder de loep te nemen om te kijken of eea niet sneller kan. Ik kom nog met suggesties.
Badge +1
Hi Ben,

Wat bedoel je met:

Die 3 dagen (dat was het toch meen ik?) redden jullie dus totaal niet naar het buitenland.

Doel je dan op jouw suggestie om de mogelijkheid te bieden je digipas op te halen in een SNS Winkel?

De verzending van een digipas naar een land binnen de EU duurt maximaal 2 weken en naar een land buiten de EU maximaal 4 weken. Tel je nu ook je eerdere, mislukte aanvraag mee? Daarbij komt dat we natuurlijk ook afhankelijk zijn van de post. Bij ons in Nederland wordt er tegenwoordig niet meer op maandag bezorgd, hoe zit dat in Duitsland?

Uiteraard begrijp ik goed dat je het proces wilt versnellen.
We zien je suggesties tegemoet 🙂.
Hi Ben,

Goed dat je dit aankaart. Ik stuur dit topic door naar degene die over dit proces gaan.

P.S. Een bezoekje brengen aan SNS Winkel Emmen is altijd leuk 😉.

Hoi Ben,

Ik heb een reactie van degene die over dit proces gaat. Er is er destijds vanwege veiligheid gekozen om het verstrekken van de digipassen te laten verlopen via de post (AMP en PostNL). De klant krijgt dan persoonlijk zijn digipas en hoeft er vaak zijn woning niet voor uit. AMP werkt met een strenge identiteitscontrole en bezorgt de digipassen op afspraak. Veel klanten vinden dit prettig.

Reageer