SNS

Beantwoord

Digipas onthouden door browser

• 30 april 2020
  • 8 Reacties
  • 1607 Keer bekeken

Sinds een geruime tijd wordt het serienummer van mijn Digipas niet meer onthouden door mijn browser. (chrome).  Voorheen kon je d.m.v. een click in het veld serienummer de eerder gebruikte waarde invullen.

Op andere sites kan ik prima formulieren invullen op basis van eerdere input, ik denk dus niet dat deze voorziening “uit” staat in mijn browser.  

groet,

Lempie

icon

Beste antwoord door Karin SNS 8 mei 2020, 13:06

Goedemiddag @lempie , welkom bij de SNS Community. Wat onhandig dat je iedere keer het serienummer moet intoetsen.  In Google Chrome los je dit als volgt op: klik op de 3 puntjes rechtsboven. Vervolgens klik je op ‘Instellingen’ en daarna op ‘Automatisch aanvullen’. Je geeft daar aan wat de browser wel of niet mag onthouden. Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag @lempie , welkom bij de SNS Community. Wat onhandig dat je iedere keer het serienummer moet intoetsen.  In Google Chrome los je dit als volgt op: klik op de 3 puntjes rechtsboven. Vervolgens klik je op ‘Instellingen’ en daarna op ‘Automatisch aanvullen’. Je geeft daar aan wat de browser wel of niet mag onthouden. Laat je weten of het is gelukt?

Hallo Karin,

Dank voor je reactie.

Automatisch aanvullen heb ik gevonden, maar kan nog niet ontdekken in welke rubriek ik het serienummer-veld van de regiobank kan invullen.

groet,

Rinse

Tijdje terug melde de SNS dat deze optie door de SNS is uitgezet (vanwege veiligheids redenen).

Groet,

Ben

BigBen, dank voor je reactie.

Kunnen we SNS op de een of andere  manier nog bewegen om dit terug te draaien ?

Is m.i. een wat ver gezochte beperking. De DigiPass is nu juist een ijzersterke beveiliging (want op naam uitgegeven).  Het oneigenlijk verkrijgen van een serienummer kan nimmer misbruik tot gevolg hebben.

BigBen, dank voor je reactie.

Kunnen we SNS op de een of andere  manier nog bewegen om dit terug te draaien ?

Is m.i. een wat ver gezochte beperking. De DigiPass is nu juist een ijzersterke beveiliging (want op naam uitgegeven).  Het oneigenlijk verkrijgen van een serienummer kan nimmer misbruik tot gevolg hebben.

Hoi lempie,

Ik schreef hoe ik dacht dat het was, voor het juiste antwoord moet je dus bij de SNS zijn. Helaas reageert men daar niet meer en lijkt het antwoord van Karin dus het SNS antwoord.

Groet,

Ben 

of de duvel er mee speelt…..

Vandaag bleek dat ook de pagina voor het regulier inloggen op telebankieren niet langer mijn serienummer onthoudt.  

Voel mij als klant niet langer serieus genomen door de regiobank.

Het oneigenlijk verkrijgen van een serienummer kan nimmer misbruik tot gevolg hebben.

Wel als onderdeel van een oplichtingstruc, zoals in dit forum door @w.i.l.l.i.a.m beschreven.

Deze SNS-maatregel had in ieder geval één voordeel: ik heb het serienummer nu zo vaak ingetoetst dat ik het uit mijn hoofd weet.  Neemt in mijn geheugen misschien de plek in van het wachtwoord, dat ik nu niet meer nodig heb.

BigBen, weet jij nog waar of hoe SNS dat bekend heeft gemaakt ?

Het WebCare team verschuilt zich n.l. (weer) achter redenen van cookies en browsers..

Reageer