SNS

Beantwoord

Eigen naam voor betaal/spaarrekeningen

• 23 september 2013
  • 7 Reacties
  • 1263 Keer bekeken

Wij hebben een eigen naam gegeven aan onze betaal- en spaarrekeningen. Deze namen worden van de spaarrekeningen niet gehanteert door de SNS.
Met andere woorden: wij storten iets van betaalrekening 'huishouden' naar spaarrekening 'kleinkinderen' of 'niet roken'. Kijk je dan naar de verzendlijst, dan staat er gewoon onze naam, i.pl.v. de zelfgekozen naam ('kleinkinderen').
Dus de betaalrekeningen 'huishuiden' en 'vaste kosten' (door ons zo genoemd) neemt de SNS wel over, maar de zelfgekozen namen voor onze spaarrekeningen neemt de SNS niet over. HEEL JAMMER !!!!
icon

Beste antwoord door rietkanjer 24 september 2013, 07:24

Wij hebben een eigen naam gegeven aan onze betaal- en spaarrekeningen. Deze namen worden van de spaarrekeningen niet gehanteert door de SNS.
Met andere woorden: wij storten iets van betaalrekening 'huishouden' naar spaarrekening 'kleinkinderen' of 'niet roken'. Kijk je dan naar de verzendlijst, dan staat er gewoon onze naam, i.pl.v. de zelfgekozen naam ('kleinkinderen').
Dus de betaalrekeningen 'huishuiden' en 'vaste kosten' (door ons zo genoemd) neemt de SNS wel over, maar de zelfgekozen namen voor onze spaarrekeningen neemt de SNS niet over. HEEL JAMMER !!!!

Da's vreemd rietkanjer, want bij ons doet SNS dat sinds jaar en dag wél! Een van onze spaarrekeningen hebben wij BIKOVA genoemd (Bijzondere Kosten en Vakantie) en die naam wordt keurig overgenomen in het lijstje, dus het kán wel!
Clijnmarijne

Hallo CLIJNMARIJNE,  Bij bekijken van ‘Actueel saldo van je rekeningen’ zie je keurig de juiste namen staan, zowel bij ‘Betalen’ als bij ‘Sparen’ .  Máár kijk je bijvoorbeeld naar ‘Ingeplande overschrijvingen’ dan wordt in de kolom Van rekening  wèl de zelfgekozen naam gehanteerd en in de kolom Naar rekening staat gewoon onze eigen naam en niet de naam die wij er aan gegeven hebben. Zo ook als je een overschrijving doet naar een spaarrekening met een zelfgekozen naam en je klikt op verzenden dan zie je in het controle-venster niet de zelfgekozen naam. Helaas!
Hopelijk het ik het duidelijk omschreven.
Ook dit heb ik allemaal telefonisch uitgelegd aan een medewerkster van de SNS, maar zij begreep er niks van.
Bekijk origineel

7 reacties

Da's vreemd rietkanjer, want bij ons doet SNS dat sinds jaar en dag wél! Een van onze spaarrekeningen hebben wij BIKOVA genoemd (Bijzondere Kosten en Vakantie) en die naam wordt keurig overgenomen in het lijstje, dus het kán wel!
Clijnmarijne

Da's vreemd rietkanjer, want bij ons doet SNS dat sinds jaar en dag wél! Een van onze spaarrekeningen hebben wij BIKOVA genoemd (Bijzondere Kosten en Vakantie) en die naam wordt keurig overgenomen in het lijstje, dus het kán wel!
Clijnmarijne

Hallo CLIJNMARIJNE,  Bij bekijken van ‘Actueel saldo van je rekeningen’ zie je keurig de juiste namen staan, zowel bij ‘Betalen’ als bij ‘Sparen’ .  Máár kijk je bijvoorbeeld naar ‘Ingeplande overschrijvingen’ dan wordt in de kolom Van rekening  wèl de zelfgekozen naam gehanteerd en in de kolom Naar rekening staat gewoon onze eigen naam en niet de naam die wij er aan gegeven hebben. Zo ook als je een overschrijving doet naar een spaarrekening met een zelfgekozen naam en je klikt op verzenden dan zie je in het controle-venster niet de zelfgekozen naam. Helaas!
Hopelijk het ik het duidelijk omschreven.
Ook dit heb ik allemaal telefonisch uitgelegd aan een medewerkster van de SNS, maar zij begreep er niks van.
Badge +1
Dag Rietkanjer,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Wat jammer dat je de juiste naam niet ziet staan bij ingeplande overschrijvingen. Ik heb je opmerkingen doorgezet naar de betreffende afdeling en gevraagd of dit een foutje is, of dat het wel hoort te kunnen. Zodra ik hier antwoord op krijg hoor je het van mij.

@Clijnemarijne: Bedankt voor je uitleg. 
Dag Rietkanjer,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Wat jammer dat je de juiste naam niet ziet staan bij ingeplande overschrijvingen. Ik heb je opmerkingen doorgezet naar de betreffende afdeling en gevraagd of dit een foutje is, of dat het wel hoort te kunnen. Zodra ik hier antwoord op krijg hoor je het van mij.

@Clijnemarijne: Bedankt voor je uitleg. 

Dag Tineke,
Heel fijn dat er aandacht aan besteed wordt. Eerlijk gezegd had ik dit hier op SNS Community niet verwacht.
Had meer de indruk van een gezelligheidsforum of zo. Maar er wordt dus serieus naar je vraag gekeken.
Hart.dank. Ik ben erg benieuwd wat het antwoord is.
Riet.
Badge +1
Dag Tineke,
Heel fijn dat er aandacht aan besteed wordt. Eerlijk gezegd had ik dit hier op SNS Community niet verwacht.
Had meer de indruk van een gezelligheidsforum of zo. Maar er wordt dus serieus naar je vraag gekeken.
Riet.

Hallo Riet,

Excuses voor onze late reactie.

De beheerders van Mijn SNS geven aan dat de tenaamstelling in het controlevenster (of bv. inderdaad bij 'ingeplande overschrijvingen') helaas niet wordt aangepast. Een naam geven aan je rekening is puur een leuke toevoeging voor jezelf.

Als we namelijk geld naar andere partijen overmaken, zien andere partijen alleen het rekeningnummer en niet de naam. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor gemachtigden. Als je dus op het controlevenster een andere naam ziet, dan is dat de naam die op die manier naar de ontvanger gaat.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook klanten die het niet fijn vinden dat een eigen toegekende naam (bv. "Rekening van mij en mijn schatje") met deze benaming terechtkomt bij anderen 😉. SNS Bank kiest daarom in dit geval van discretie.

Ik hoop dat je je kunt vinden in deze argumenten.
Dag Tineke,
Riet.

Hallo Riet,

Excuses voor onze late reactie.

De beheerders van Mijn SNS geven aan dat de tenaamstelling in het controlevenster (of bv. inderdaad bij 'ingeplande overschrijvingen') helaas niet wordt aangepast. Een naam geven aan je rekening is puur een leuke toevoeging voor jezelf.

Als we namelijk geld naar andere partijen overmaken, zien andere partijen alleen het rekeningnummer en niet de naam. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor gemachtigden. Als je dus op het controlevenster een andere naam ziet, dan is dat de naam die op die manier naar de ontvanger gaat.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook klanten die het niet fijn vinden dat een eigen toegekende naam (bv. "Rekening van mij en mijn schatje") met deze benaming terechtkomt bij anderen 😉. SNS Bank kiest daarom in dit geval van discretie.

Ik hoop dat je je kunt vinden in deze argumenten.

Hallo Tabor, bedankt voor je reactie.
Begrijpelijk, maar toch jammer. Helaas moeten we het hiermee doen.
Fijn weekend.
Riet.
Hoi Riet,

Namens mijn collega Tibor, graag gedaan. :)

Prettig weekend!

Reageer