SNS

Beantwoord

Fout in Mijn SNS - Opnemen spaargeld naar andere eigen rekening

  • 10 maart 2012
  • 10 Reacties
  • 4967 Keer bekeken

Ik probeerde spaargeld over te maken van mijn SNS Plusspaar rekening. Standaard maakt ie over naar mijn vaste lasten (betaal) rekening. Er was ook een optie "overmaken naar andere rekening". Die koos ik. Daarna selecteerde ik mijn eigen andere betaalrekening (waar ik oa van pin). Toch wijzigde de overschrijving (opname) automagisch in de vaste lasten rekening. Heb ook nog geprobeerd hem aan te passen met "wijzigen", maar het systeem bleef naar de andere (vaste lasten) rekening verwijzen.

Het is niet een groot probleem, ik maak gewoon een tweede overschrijving aan waarmee ik het geld van de vaste lasten naar de betaalrekening overmaak. Maar het klopt waarschijnlijk niet. Misschien iets om nog even door te testen?



Grt., K.
icon

Beste antwoord door BigBen 11 maart 2012, 10:23

Ik probeerde spaargeld over te maken van mijn SNS Plusspaar rekening. Standaard maakt ie over naar mijn vaste lasten (betaal) rekening. Er was ook een optie "overmaken naar andere rekening". Die koos ik. Daarna selecteerde ik mijn eigen andere betaalrekening (waar ik oa van pin). Toch wijzigde de overschrijving (opname) automagisch in de vaste lasten rekening. Heb ook nog geprobeerd hem aan te passen met "wijzigen", maar het systeem bleef naar de andere (vaste lasten) rekening verwijzen.

Het is niet een groot probleem, ik maak gewoon een tweede overschrijving aan waarmee ik het geld van de vaste lasten naar de betaalrekening overmaak. Maar het klopt waarschijnlijk niet. Misschien iets om nog even door te testen?
Grt., K.

Zijn deze rekeningen allemaal binnen 1 contract? Ik meen te hebben begrepen dat je kunt overmaken van de ene naar een andere SPAARrekening. Eerder moest je dat ook via je betaalrekening.
Groet,
Ben

Bekijk origineel

10 reacties

Ik probeerde spaargeld over te maken van mijn SNS Plusspaar rekening. Standaard maakt ie over naar mijn vaste lasten (betaal) rekening. Er was ook een optie "overmaken naar andere rekening". Die koos ik. Daarna selecteerde ik mijn eigen andere betaalrekening (waar ik oa van pin). Toch wijzigde de overschrijving (opname) automagisch in de vaste lasten rekening. Heb ook nog geprobeerd hem aan te passen met "wijzigen", maar het systeem bleef naar de andere (vaste lasten) rekening verwijzen.

Het is niet een groot probleem, ik maak gewoon een tweede overschrijving aan waarmee ik het geld van de vaste lasten naar de betaalrekening overmaak. Maar het klopt waarschijnlijk niet. Misschien iets om nog even door te testen?
Grt., K.

Zijn deze rekeningen allemaal binnen 1 contract? Ik meen te hebben begrepen dat je kunt overmaken van de ene naar een andere SPAARrekening. Eerder moest je dat ook via je betaalrekening.
Groet,
Ben

Hmm.. ik probeer het nog een keer na te doen.. nu lijkt het wel te lukken.. misschien heb ik toch ergens misgeklikt of overheen gekeken..
Reputatie 3
Badge +1
@kkoenen: Is het inmiddels allemaal goed gegaan?
@kkoenen: Is het inmiddels allemaal goed gegaan?


ja, volgens mij wel.. ik hou het even in de gaten.
ja, volgens mij wel.. ik hou het even in de gaten.

Hi Kkoenen, gaat het nog steeds goed met het overboeken tussen je interne rekeningen?
Reputatie 3
Badge +1
Hi Kkoenen, gaat het nog steeds goed met het overboeken tussen je interne rekeningen?

Hi Mariella,
Ik reageer hier even op, omdat ik regelmatig gebruik maak van deze functionaliteit. Wat mij opvalt is dat ik soms vreemde dingen tegenkom.
Zo krijg ik af en toe de mogelijkheid om via een pull-down menu een spaarrekening te selecteren als ik geld wil opnemen van mijn SNS Basis Beleggen rekening. Dit was vroeger standaard wel mogelijk vanaf mijn SpaarMix rekening, maar zou nu niet meer kunnen. Deze optie krijg ik dus soms (niet altijd) en meestal als ik een kopie maak van een eerder uitgevoerde overboeking uit de lijst van verzonden overboekingen.
Ook lukt het me soms niet om een aangemaakte opdracht (van/naar spaarrekening) in de verzendlijst te wijzigen. De optie "aanpassen" wordt domweg niet gegeven (alleen de optie "verwijderen").
Hi Stefan,

Het is niet de bedoeling dat er vreemde dingen gebeuren binnen Mijn SNS. Goed dat je dit aangeeft!

Zo krijg ik af en toe de mogelijkheid om via een pull-down menu een spaarrekening te selecteren als ik geld wil opnemen van mijn SNS Basis Beleggen rekening. Dit was vroeger standaard wel mogelijk vanaf mijn SpaarMix rekening, maar zou nu niet meer kunnen. Deze optie krijg ik dus soms (niet altijd) en meestal als ik een kopie maak van een eerder uitgevoerde overboeking uit de lijst van verzonden overboekingen.

Je geeft aan dat je verschillende opties tegenkomt binnen Mijn SNS bij het overboeken tussen interne rekeningen. Kan dit te maken hebben met dat je in verschillende Mijn SNS omgevingen bent ingelogd? In Mijn SNS Basis Beleggen geef je aan dat dit niet lukt. Als je een kopie maakt van een eerder uitgevoerde overboeking, ben je dan ingelogd in Mijn SNS Beleggen of in Mijn SNS? Als dit altijd Mijn SNS Beleggen is, horen we dit graag en laten we dit uitzoeken.

Ook lukt het me soms niet om een aangemaakte opdracht (van/naar spaarrekening) in de verzendlijst te wijzigen. De optie "aanpassen" wordt domweg niet gegeven (alleen de optie "verwijderen").

Ik heb het even zelf geprobeerd en ik zie bij Ingeplande overschrijvingen bij een periodieke overboeking tussen spaarrekeningen de volgende opties:

- details bekijken
- wijzigen
- verwijderen


Bij een eenmalige overboeking is dit anders. Hierbij kun je de opdracht alleen nog wijzigen voordat je akkoord hebt gegeven met je digipas/digicode. Bij Overschrijvingen beheren (voordat je akkoord hebt gegeven met je digipas of digicode) zie je dan de opties:

- bekijken/wijzigen
- verwijderen

Nadat je de eenmalige overschrijving hebt geaccordeerd met je digipas/digicode, kun je de opdracht niet meer aanpassen in de Verzendlijst. Deze komt dan te staan in Ingeplande overschrijvingen. Hierbij bestaat inderdaad alleen de mogelijkheid om de opdracht te verwijderen. Je hebt namelijk al gecontroleerd of de gegevens kloppen en akkoord gegeven voor de opdracht met de digipas/digicode. Omdat de opdracht nog niet verzonden is, kun je deze nog wel altijd verwijderen. Als je de opdracht wilt aanpassen, verwijder je hem eerst en maak je daarna een nieuwe opdracht aan.

Als dit bij jou in je Mijn SNS omgeving anders is, horen we dit graag van je 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Je geeft aan dat je verschillende opties tegenkomt binnen Mijn SNS bij het overboeken tussen interne rekeningen. Kan dit te maken hebben met dat je in verschillende Mijn SNS omgevingen bent ingelogd? In Mijn SNS Basis Beleggen geef je aan dat dit niet lukt. Als je een kopie maakt van een eerder uitgevoerde overboeking, ben je dan ingelogd in Mijn SNS Beleggen of in Mijn SNS? Als dit altijd Mijn SNS Beleggen is, horen we dit graag en laten we dit uitzoeken.
Ik ben ingelogd in "Mijn SNS" en daarbinnen selecteer ik een reeds "verzonden overschrijving" (van mijn SpaarMix naar mijn PlusSparen). Daarvan maak ik dus een "kopie naar verzendlijst" en die ga ik bewerken (bijvoorbeeld om het bedrag aan te passen). Daarbij krijg ik soms te zien dat er zowel bij "van rekening" als "naar rekening" een pull-down menu zichtbaar is met daarin respectievelijk mijn SpaarMix en mijn PlusSparen rekening.

Ik heb het even zelf geprobeerd en ik zie bij Ingeplande overschrijvingen bij een periodieke overboeking tussen spaarrekeningen de volgende opties:

- details bekijken
- wijzigen
- verwijderen


Bij een eenmalige overboeking is dit anders. Hierbij kun je de opdracht alleen nog wijzigen voordat je akkoord hebt gegeven met je digipas/digicode. Bij Overschrijvingen beheren (voordat je akkoord hebt gegeven met je digipas of digicode) zie je dan de opties:

- bekijken/wijzigen
- verwijderen

Nadat je de eenmalige overschrijving hebt geaccordeerd met je digipas/digicode, kun je de opdracht niet meer aanpassen in de Verzendlijst. Deze komt dan te staan in Ingeplande overschrijvingen. Hierbij bestaat inderdaad alleen de mogelijkheid om de opdracht te verwijderen. Je hebt namelijk al gecontroleerd of de gegevens kloppen en akkoord gegeven voor de opdracht met de digipas/digicode. Omdat de opdracht nog niet verzonden is, kun je deze nog wel altijd verwijderen. Als je de opdracht wilt aanpassen, verwijder je hem eerst en maak je daarna een nieuwe opdracht aan.

Als dit bij jou in je Mijn SNS omgeving anders is, horen we dit graag van je :)


Het is bij mij inderdaad anders. Zie bijgevoegd screenshot. Het betreft een eenmalige overboeking van mijn Basis Beleggen geldrekening (die nog altijd tussen mijn spaarrekeningen staat) naar de vaste tegenrekening (betaalrekening).
Hi Stefan,

Bedankt voor je toelichting. De print screen ziet er inderdaad anders uit dan bij mij op het beeldscherm. Waarschijnlijk heeft dit met de beleggingsrekening te maken. Hier kan ik helaas zelf geen antwoord op geven, dus stuur ik het door naar onze specialisten. Je vraag over het pull-down menu heb ik ook doorgegeven. We laten het je weten zodra dit uitgezocht is!
Reputatie 3
Badge +1
Waarschijnlijk heeft dit met de beleggingsrekening te maken.

Het gebeurt inderdaad alleen als ik de geldrekening behorende bij SNS Basis Beleggen heb geselecteerd om geld van op te nemen. Bij mijn spaarrekeningen en bij mijn SNS Fundcoach Cash Account kan ik namelijk wel een opdracht in de verzendlijst aanpassen zoals ik gewend ben.

Bij de geldrekening van SNS Zelf Beleggen gaat het sowieso helemaal anders: daar word je omgeleid naar een aparte pagina als je geld wilt opnemen. Dat is ook logisch, want binnen "Mijn SNS" staat deze geldrekening ook onder het kopje "beleggen" in je actueel saldo overzicht.

(de SNS Basis Beleggen geldrekening en het Fundcoach Cash Account staan beide onder het kopje "sparen" in je actueel saldo overzicht van "Mijn SNS")

Reageer