SNS

Beantwoord

Het downloaden van transactieoverzichten uit Mijn SNS naar Excel werkt niet meer

• 8 november 2011
  • 8 Reacties
  • 8162 Keer bekeken

Badge
Sinds gisteren ontdekt dat ik niet meer kan downloaden in begrijpelijke excel bestanden. Internetbankieren levert op dit moment alleen HTML bestand en vertelt mij dat er geen download mogelijk is. Hebben meer mensen hier last van? Werk zelf met Cash Flow. Ook is het raar dat tijdens het typen van dit stukje de pagina waarop ik zit binnen SNS uitlogt. Of ik maar ff opnieuw wil inloggen.
icon

Beste antwoord door Stefan 9 november 2011, 08:36

Beste Longstelts,

Ik heb hetzelfde probleem in het verleden ook al eens gehad op mijn PC thuis. Na enig speurwerk kwam ik erachter dat het probleem bij mij werd veroorzaakt door een instelling in mijn internet explorer. Je kunt namelijk onder "Internet opties > geavanceerd" instellen dat versleutelde?pagina's niet op schijf worden opgeslagen. Als deze optie is geactiveerd, dan krijg ik ook een .html bestand aangeboden om te downloaden (hetgeen natuurlijk mislukt). Als ik de optie uitzet, krijg ik netjes een .zip bestand met daarin de gevraagde transacties.

Ik heb?bovenstaande zojuist nog even uitgeprobeerd op mijn laptop en dit gedrag gereproduceerd. Helaas kan ik het alleen testen in IE9.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Met vriendelijke groet,
Stefan
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste Hans,

Graag gedaan!

Ik vermoed dat deze instelling misschien is veranderd n.a.v. een security update van windows o.i.d.; door versleutelde pagina's niet op schijf op te slaan, is het moeilijker voor malware (virussen, trojans, key-loggers, etc.) om informatie van bijvoorbeeld elektronisch bankieren te achterhalen. Echter als je transacties wilt downloaden vanuit "Mijn SNS", dan ben je juist bezig om versleutelde gegevens uit je browser sessie (via https) op schijf op te slaan.

Met vriendelijke groet,
Stefan
Badge
Hi Stefan,

Was gouden tip, werkt weer naar behoren. Hoe die instelling ineens veranderd is, weet ik ook niet. In ieder geval kei bedankt man!!

groetn,

hans
Reputatie 3
Badge +1
Beste Longstelts,

Ik heb hetzelfde probleem in het verleden ook al eens gehad op mijn PC thuis. Na enig speurwerk kwam ik erachter dat het probleem bij mij werd veroorzaakt door een instelling in mijn internet explorer. Je kunt namelijk onder "Internet opties > geavanceerd" instellen dat versleutelde?pagina's niet op schijf worden opgeslagen. Als deze optie is geactiveerd, dan krijg ik ook een .html bestand aangeboden om te downloaden (hetgeen natuurlijk mislukt). Als ik de optie uitzet, krijg ik netjes een .zip bestand met daarin de gevraagde transacties.

Ik heb?bovenstaande zojuist nog even uitgeprobeerd op mijn laptop en dit gedrag gereproduceerd. Helaas kan ik het alleen testen in IE9.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Met vriendelijke groet,
Stefan
Bij mij werkt het ook nog gewoon.. FFox 7.

PS. Joost.. is dat niet die gast die zijn pijp laatst heeft weggegeven?
Badge
Hey,

Ook ik had alle vier bestandsvormen geprobeerd, maar vreemd genoeg bij alle vier bljft het bestandje als HTML omschreven.

Vervolgens komt de melding dat het bestand niet gedownload kan worden en blijft de zaak hangen. Niet voor een gat te vangen?de flaptop?geprobeerd. Zelfde resultaat. Enig wat ik nog kan doen is via ander IP Adres ( bij buren of zo) proberen of het lukt en dan bestandje via mail naar mezelf sturen. Ik houd je op de hoogte......Kan ook proberen of resque/ herstel?werkt. Bijvoorbeeld naar 2 dagen terug zetten. Als dat ook niet werkt is er wat anders loos vrees ik. Wat dat is? Zal het Joost eens vragen, die?zal het meestal wel weten.

groetn,

hans
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Longstelts,

Ik heb net even gekeken in MijnSNS en ik kan nog altijd de mutaties downloaden in vier verschillende formaten:

* Microsoft Excel, Davilex Bank Offline, Bankingtools CashFlow(CSV-bestand) ?

* Een puntkomma gescheiden bestand in plaats van een komma(CSV 2004)

* Quicken NL (OFX)

* Exact, Davilex Club (SWIFT-MT940)

Ik kwam hier door op een van mijn rekeningen te klikken. Vervolgens staan er drie knoppen: Zoek, Print/PDF, en Download. Na het klikken op download verschijnt eronder dit keuzemenuutje.

Ik gebruik Firefox 7.0.1.
Badge
Dag Wilma,

Dank voor je link maar kan er niet zoveel mee. Uiteraard ging het een jaar lang goed tot gisterenmiddag. Ook hier is niets veranderd. Geschiedenis verwijdert, kookies de vuilnisbak in, Explorer 9 en Google chroom uitgeprobeerd. Niets helpt meer. Lijkt een IT probleem te zijn waar jij en ik geen kaas van gegeten hebben. Dus linken over werkwijzen zijn overbodig, de stappen zijn bekend en worden nauwkeurig opgevolgd. Toch bedankt voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

Hans

SNS klant.
Beste Longstelts,

Wat vervelend dat je niet meer op de gebruikelijke manier kunt downloaden. Er is niets veranderd binnen Mijn SNS. We sturen je hier de link van de handleiding van Mijn SNS mee, dan kun je controleren of je de juiste procedure volgt bij het downloaden. http://www.snsbank.nl/web/particulier/klantenservice/mijn-sns/handleiding-en-video-mijn-sns.html

Het klopt dat SNS bank de verbinding automatisch verbreekt als je tien minuten niets doet binnen Mijn SNS. Dit doen we uit veiligheidsoverwegingen. Vlak voordat de verbinding wordt verbroken, knippert het hangslotje bovenin het scherm. Je hebt dan nog even tijd om te reageren.

Met vriendelijke groet,

Wilma
SNS Bank Webcare

Reageer