SNS

Hoe kan het dat mijn telefoon opnieuw opstart als ik de mobiele app open?

  • 28 oktober 2017
  • 41 Reacties
  • 1800 Keer bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Versie 11.7.45 (034-174122868) hier.
Is er al nieuws of er nog aan het probleem gewerkt wordt?
Of wanneer er weer een nieuwe update aankomt?

JP
Badge +1
Is er al nieuws of er nog aan het probleem gewerkt wordt?
Of wanneer er weer een nieuwe update aankomt?
JP

Goedemorgen Johan-Paul,

Dit vraag ik na en je hoort van me zodra ik meer weet. Voor nu een fijn weekend.
Badge +2
Goedemorgen,

MarcelR heeft gisteren uitgebreid overleg gehad over deze kwestie. Het probleem met betrekking tot Google Play Services speelt nog steeds, maar betreft alleen de acceptgiro scanner. Voor zover bekend heeft vrijwel ieder Android toestel hier last van, maar dit speelt alleen bij het aanroepen van de scanner, niet bij de installatie. Er is een kleine kans dat dit probleem meespeelt bij installatie op specifieke toestellen, maar vermoedelijk waren er dan meer meldingen geweest.

Je kunt jezelf als beta gebruiker aanmelden voor de Google Play Services. Daarmee ontvang je (op dit moment) versie 11.9.45 en daarin zijn de acceptgiro scanner problemen opgelost. Mogelijk is het probleem op te lossen als je éérst de beta versie installeert. Bij jullie doet het probleem zich voor bij installatie. Op dat moment is onze app nog niet actief. We kunnen zelf dus niets doen in onze app om meer logs te genereren. Op dit moment ontvangen we hier geen andere meldingen over en daarom onderzoeken we dit niet verder.
Ondertussen heb ik de Google Play Services - 11.9.47
Bij installatie van de SNS App herstart de telefoon NIET meer, wel krijg ik een aantal foutmeldingen, de Google Play Services crasht maar het toestel reboot niet. Er is dus wel daadwerkelijk iets anders nu.

Zodra ik de SNS App start crasht de telefoon direct en herstart deze wederom.

Kortom: ruim 3 week bezig en nog geen oplossing. Hoe nu verder?
Badge +1


Kortom: ruim 3 week bezig en nog geen oplossing. Hoe nu verder?

Goedemiddag Renkie,

Balen dat de telefoon steeds crasht. Welke foutmeldingen krijg je precies en wil je hiervan een schermprint sturen? Dan zet ik de ontwikkelaars weer aan het werk
Zodra ik de App start gaat de telefoon volledig herstarten. Ik krijg dus niet de kans screenshots te maken of foutmeldingen te noteren.

Wat er gebeurd bij het installeren van de App is dat de Google Play Services een standaard android melding geeft dat de App afgesloten is, diezelfde melding geeft ook de App van het Homescreen.
Badge +2
Hoi Renkie,

De specialist laat weten dat hij in de Google Play Store een aantal native crashes terugziet voor het merk Wiko en een paar andere toestellen. Als het toestel herstart spreken we van een ’native crash’ en ligt het probleem waarschijnlijk bij Android of in de laag bovenop Android (producent van Wiko). Het probleem zou ook veroorzaakt kunnen worden door de code maar ook in dat geval zijn we afhankelijk van een derde partij. We gaan dit toestel nu bestellen in de hoop dat we het probleem kunnen reproduceren. Maar zelfs als dat kan, dan wordt het moeilijk om het probleem op te lossen. De specialist raad je aan om te kijken of er een nieuwe versie van de firmware (voor Wiko) of het besturingssysteem Android is.
Als je wilt kijken of je de nieuwste versie van Android hebt ga je naar instellingen, vervolgens kies je voor software update. Nieuwe firmware zoek je op de website van de fabrikant.
Ik heb geen Wiko toestel en er is geen update te krijgen voor mijn toestel. Verder dan 4.4.4 is er niet te krijgen of niet werkbaar (Android 7 op een dualcore toestel is verre van werkbaar)

Ik heb er alle begrip voor dat een probleem oplossen wat jullie niet zelf kunnen zien of reproduceren erg lastig is: vandaar al meerdere keren het verzoek om rechtstreeks contact te krijgen en eventueel met jullie ontwikkelaars om desnoods zelf te testen maar daar lijkt ook weinig mee te gebeuren.
Badge +1
Ik heb geen Wiko toestel en er is geen update te krijgen voor mijn toestel. Verder dan 4.4.4 is er niet te krijgen of niet werkbaar (Android 7 op een dualcore toestel is verre van werkbaar
Goedemiddag Renkie,

Onze ontwikkelaar geeft aan dat er geen speciale tool is waarbij we meer kunnen uitlezen. Direct contact of testen is daarom overbodig. Omdat je een 'oud' toestel hebt, komen hier waarschijnlijk geen updates meer voor. Hoe vervelend het ook is, ik kan je niet aan een werkende app helpen.
Ok, dus eerst geven jullie aan niet genoeg te kunnen zien en daarom zelf bepaalde toestellen aan te schaffen en nu is er ineens een speciale tool waardoor het zelf kunnen zien van het probleem ineens niet meer nodig is? Geloof je het zelf nog?

In de Playstore staat duidelijk vermeld dat Android 4.0 en hoger vereist is om de app te laten functioneren, dat heb ik.

En ik verwacht niet dat jij persoonlijk er voor zorgt dat ik een werkende app krijg, maar feit blijft dat het nu niet werkt terwijl mijn toestel wel degelijk aan de eis voldoet van 4.0 en hoger..... en ik wil best iets testen of proberen maar dan moet er wel inhoudelijk een reactie komen want veel verder dan "probeer een update" of "probeer een herinstallatie" lijkt het nu niet te komen.
Het is natuurlijk onhandig dat je de mobiele app niet kunt gebruiken op je toestel. De ontwikkelaars geven aan dat het niet aan onze app ligt, daarom kunnen we niets voor je betekenen.
Hallo Dennis,

Heb je het gehele topic goed gelezen? De app functioneerde perfect, echter na het uitbrengen van de versie van eind oktober is dit probleem ontstaan. Ook geven diezelfde ontwikkelaars wel degelijk aan dat ze blijkbaar meerdere "native crashes" zien.

Sterker nog: ondertussen heb ik via een omweg de oude versie weer werkend op hetzelfde toestel en die doet het perfect, zodra ik de SNS app update heb ik weer problemen. Oplossing voor nu is dus de SNS App niet updaten, en dan werkt het.... maar ook dat is geen structurele oplossing.

En uiteraard kan het best aan mijn toestel, aardstralen of de stand van de maan liggen. Maar kom dan met input waar het volgens jullie aan ligt. Wat is er bijvoorbeeld exact aangepast tussen die versies?
Beste MarcelR,

Inmiddels heb ik mijn telefoon tot 3x toe teruggestuurd naar de leverancier ter reparatie. De eerste twee keer zonder succes, de telefoon doorloopt alle standaard tests. Ook vervanging van een onderdeel mocht niet baten. Op enkele apps na, functioneerde de telefoon verder ook prima.
Echter na de derde keer opsturen, met nogmaals alle apps welke niet werkte (het was niet alleen de SNS app meer) kreeg ik netjes de mededeling dat mijn telefoon toch niet te repareren was, en dat ik netjes mijn geld terug krijg.
Laten we het erop houden dat het toch aan de telefoon lag.

Maar nu een nieuwe telefoon.
Mijn oog is gevallen op de Motorola MOTO G5S, met Andriod 7.1 en een update naar 8.
Mijn vraag is nu.
Is deze telefoon getest op de SNS mobiel bankieren app?
En werkt het?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,
Johan-Paul
Badge +1

Inmiddels heb ik mijn telefoon tot 3x toe teruggestuurd naar de leverancier ter reparatie.
Laten we het erop houden dat het toch aan de telefoon lag.
Mijn oog is gevallen op de Motorola MOTO G5S, met Andriod 7.1 en een update naar 8.
Is deze telefoon getest op de SNS mobiel bankieren app?
Met vriendelijke groet,
Johan-Paul

Goedemorgen Johan-Paul,

Laten we het maar houden op 'driemaal is scheepsrecht' dan 😉 Fijn dat je nu in ieder geval duidelijkheid hebt. We hebben onze app niet specifiek getest op de Motorola MOTO G5S, maar hij zou hierop gewoon moeten werken.

Reageer