SNS

Beantwoord

Hoe kan ik mijn huishoudboekje verwijderen?

• 5 december 2017
  • 29 Reacties
  • 1480 Keer bekeken

Hoe kan ik mijn huishoudboekje verwijderen? Uiteraard met alle indelingen, categorieen enz.
icon

Beste antwoord door Marijke 7 december 2017, 11:49

Hoi Koos,

Aan het einde van de dag bekijken we of een vraag is beantwoord. We willen de topics graag overzichtelijk houden en daarom is mijn antwoord geselecteerd. We waren in de veronderstelling dat je vraag was beantwoord, sorry dat we te vroeg waren. We kunnen je huishoudboekje resetten. Alle informatie wordt dan verwijderd. Als je daarna het huishoudboekje uitzet, dan wordt er niets meer bijgehouden. Besluit je later om het huishoudboekje weer aan te zetten, dan worden er automatisch transactiegegevens opgehaald en in de standaardcategorieën gezet. Belangrijk om te weten is dat we de data uit het huishoudboekje in eigen beheer hebben. De data wordt dus niet gedeeld met derden. Als je de gegevens wil resetten, dan vraag ik mijn collega om dit in orde te maken. Stuur daarvoor een mail naar: webcare@sns.nl met je postcode, huisnummer en geboortedatum o.v.v. 'Hoe kan ik mijn huishoudboekje verwijderen?'.
Bekijk origineel

29 reacties

Badge +2
Hoi Koos,

Wil je geen gebruik meer maken van het huishoudboekje? Het huishoudboekje staat standaard aan, maar je kunt ‘m uitzetten in Mijn SNS door de volgende stappen te volgen:
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Klik onder ‘Internetbankieren’ op ‘Spaarpotten en/of huishoudboekje aanzetten’
3. Haal het vinkje weg voor huishoudboekje

Kom je er zo uit?
Met wat zoeken gelukt (het staat onder voorkeuren aanpassen).
Maar ik krijg zo niet de indruk dat er ook gegevens worden verwijderd.

Mag ik vragen waarom je dit wilt (gewoon uit nieuwsgierigheid)..?

Vanwege dit item, lees en huiver :S
https://forum.snsbank.nl/actueel-en-opinie-122/psd2-de-grootste-privacy-inbreuk-van-de-eeuw-11494/index1.html#post91567
Groet,
Ben 🆒

Even weer aanzetten en kijken of je opnieuw moet beginnen of dat ... (de gegevens er nog zijn)
Groet,
Ben 🆒

Wacht even, Marijke !
Wie bepaalt wat het beste antwoord is? Ik zou denken de vraagsteller. En mijn vragen hieromtrent zijn nog niet volledig beantwoord.

Even weer aanzetten en kijken of je opnieuw moet beginnen of dat ... (de gegevens er nog zijn)
Groet,
Ben 🆒

Dat is ingewikkelder dan het zo lijkt, omdat ik niet weet hoe het boekje werkt.
Als de indelingen realtime in elkaar worden gezet zegt zo'n test niet veel.
Behalve als er categorieën zijn die niet standaard in het boekje zitten.
Maar dat weet ik niet.

Simpel. Vrijwel iedere partij schijnt een profiel van mij te willen hebben / maken. En met PSD2 wordt dat nog erger.
Een huishoudboekje lijkt mij een mooi profiel. Dus als dit bij de uitwisselbare gegevens gaat horen...
Het huishoudboekje is een dienst die SNS zelf aanbiedt, wat hierin staat is geen onderdeel van de PSD2 richtlijn, en zal dus ook niet ontsloten worden naar derde partijen.
Marcel, je bent ondertussen goud waard hier!! :$
Groet,
Ben 🆒
Maar deze dienst wordt wel gehost door een externe partij toch? Dus daar ligt in theorie wel een extra risico. Wanneer gaat deze partij gegevens van een SNS klant verwijderen? Bij opheffen van rekening of ook al bij uitschakelen van de optie om met 'huishoudboekje' te werken?
Maar deze dienst wordt wel gehost door een externe partij toch?
Nee. Deze data is in eigen beheer.
Wacht even, Marijke !
Wie bepaalt wat het beste antwoord is? Ik zou denken de vraagsteller. En mijn vragen hieromtrent zijn nog niet volledig beantwoord.

Hoi Koos,

Worden je vragen beantwoord door de opmerkingen van de andere leden in dit topic of kan ik nog iets verduidelijken?
1. Het antwoord van Marijke was niet helemaal correct. Niet erg, want het bevatte genoeg elementen om de weg zelf te vinden.
2. Mijn vraag of een vinkje uitzetten ook echt betekent of gegevens worden verwijderd, is naar mijn idee nog steeds niet beantwoord.
3. Bijkomende vraag is inmiddels geworden: wie bepaalt of een antwoord het beste antwoord is?
Nog een bijkomende vraag: waarom ontvang ik geen alerts op reacties op dit topic terwijl ik zelf de aanstichter ben?
Badge +2
Hoi Koos,

Aan het einde van de dag bekijken we of een vraag is beantwoord. We willen de topics graag overzichtelijk houden en daarom is mijn antwoord geselecteerd. We waren in de veronderstelling dat je vraag was beantwoord, sorry dat we te vroeg waren. We kunnen je huishoudboekje resetten. Alle informatie wordt dan verwijderd. Als je daarna het huishoudboekje uitzet, dan wordt er niets meer bijgehouden. Besluit je later om het huishoudboekje weer aan te zetten, dan worden er automatisch transactiegegevens opgehaald en in de standaardcategorieën gezet. Belangrijk om te weten is dat we de data uit het huishoudboekje in eigen beheer hebben. De data wordt dus niet gedeeld met derden. Als je de gegevens wil resetten, dan vraag ik mijn collega om dit in orde te maken. Stuur daarvoor een mail naar: webcare@sns.nl met je postcode, huisnummer en geboortedatum o.v.v. 'Hoe kan ik mijn huishoudboekje verwijderen?'.
Hallo Marijke,
Deze keer vind ik het het beste antwoord. Het is gebeurd.
Badge +1
Hallo Marijke,
Deze keer vind ik het het beste antwoord. Het is gebeurd.

Hoi Koos, ik hield m'n hart al vast 😉 Geniet van je avond.
Maar Koos heeft nog geen antwoord op zijn vraag, waarom hij geen alerts krijgt op dit topic terwijl hij zelf de initiator van het topic is.
Kan ik ook mijn huishoudboekje helemaal laten resetten via het mailadres in 'het beste antwoord'?
Badge +1
Kan ik ook mijn huishoudboekje helemaal laten resetten via het mailadres in 'het beste antwoord'?
Hoi Blacktomcat, dat kan. Ben je je ervan bewust dat alle informatie wordt verwijderd? Ik zie je mailtje tegemoet.
Maar Koos heeft nog geen antwoord op zijn vraag, waarom hij geen alerts krijgt op dit topic terwijl hij zelf de initiator van het topic is.
Die was ik even vergeten.
Overigens zit er helemaal geen vijf in de klok. Hooguit op de wijzerplaat. O ja, nu wel in de secondenwijzer........
Badge +1
Bijkomende vraag is inmiddels geworden: wie bepaalt of een antwoord het beste antwoord is?Nog een bijkomende vraag: waarom ontvang ik geen alerts op reacties op dit topic terwijl ik zelf de aanstichter ben?
Goedemiddag Koos,

'Volg' je het topic en heb je de optie 'Ontvang notificaties van je favorieten' aan staan? #metdesecondewijzer

Hoi Tibor,
1. Mijn instellingen zijn nooit gewijzigd geweest (ik zie ze nu pas voor het eerst, en ze staan goed).
2. Het was toch standaard zo dat je als initiator altijd een melding krijgt? Lijkt me ook wel zo logisch.
Zal ik als test een lege topic starten?
........Zal ik als test een lege topic starten?
Dat kun je toch zelf beslissen!
Badge +1
Hoi Tibor,
1. Mijn instellingen zijn nooit gewijzigd geweest (ik zie ze nu pas voor het eerst, en ze staan goed).
2. Het was toch standaard zo dat je als initiator altijd een melding krijgt? Lijkt me ook wel zo logisch.
Zal ik als test een lege topic starten?

Goed punt, ik zie zelf geen andere mogelijkheid. Ik check het bij InSided, je hoort van me zodra ik meer weet. Wacht je met 'testen' tot ik antwoord heb?
Ik heb het idee dat je van de eerste reactie een bericht krijgt en daarna pas weer indien je zelf weer gereageerd hebt.
Favorieten is voor mij iets mistigs. Ik heb er 427?? Ik heb de vinkjes "uit" staan, dus hoe ik er aan kom? In het verleden "aan" geweest? Ik kan ze ook niet wissen (wel op datum / tijd ordenen).
Ik krijg (gelukkig) totaal geen "berichtjes" over nieuwe berichten.
Klik op je naam rechtsboven en je ziet "favorieten" en daar op klikken.
Groet,
Ben 🆒
Ik heb het idee dat je van de eerste reactie een bericht krijgt en daarna pas weer indien je zelf weer gereageerd hebt.
Groet,
Ben 🆒

Nee hoor; als je een alert gekregen hebt dat er iemand gereageerd heeft in het topic, hoef je alleen maar de link te volgen om in het topic te kijken. Daarna krijg je weer een nieuwe alert als er iemand (anders dan jij) gereageerd heeft. Je hoeft zelf dus geen reactie te geven in het topic om nieuwe alerts te krijgen. Alleen kijken is voldoende.

Reageer