SNS

Beantwoord

Hoe kun je overboeken in Mijn SNS tijdens het wachten (5 dgn) op een nieuwe Digipas?

• 22 oktober 2010
  • 24 Reacties
  • 1968 Keer bekeken

Ik vis net mijn digipas uit de wasmachine Een ramp! Het is bijna weekend, bij de kantoren kan ik niet een nieuwe halen (als zelfs dat al niet meer kan, gooi die kantoren dan maar gewoon dicht 😉 en ik moet dus een nieuwe aanvragen via de site. Dat kost weer veel tijd.Waarom zijn die digipassen rekeninggebonden? Ik wil gewoon naar een familielid kunnen toestappen en zijn / haar digipas kunnen gebruiken. Of er altijd ??ntje op voorraad houden voor als deze stukgaat... Bijna alle banken hebben niet-rekeninggebonden digidingen, persoonlijk vind ik dat secure genoeg (bij sommige banken moet je je pinpas gebruiken om het digiding te activeren...)Maargoed, ik ga nu naar de blokker om te kijken of een nieuw batterijtje de boel oplost.. zo niet, moet ik dus cach pinnen met een credit card (kosten!!) en dan een nieuwe digipas aanvragen (wachten en ellende!)..*zucht* ... en ja.. het is mijn eigen schuld dattie in de wasmachine is beland 😉
icon

Beste antwoord door Stefan 22 oktober 2010, 18:32

Volgens mij is een digipas persoonsgebonden, niet zo zeer rekening gebonden. Zowel mijn echtgenote als ik hebben een eigen digipas. Als ik me aanmeld met mijn digipas krijg ik mijn eigen (spaar)rekeningen te zien en ook de rekeningen waar we gezamenlijk rekeninghouder zijn. Mijn echtgenote krijgt via haar digipas ook de gezamelijke rekeningen te zien, naast haar eigen rekeningen natuurlijk die ik via mijn digipas niet kan benaderen (o.a. spaarloon en lijfrentesparen zijn altijd persoonsgebonden en in de regel niet gemeenschappelijk).

Volgens mij krijg je ook de rekeningen te zien waar je op gemachtigd bent, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Kortom: het is dus mogelijk om met meerdere digipassen dezelfde rekening te benaderen. Uiteraard had je dit natuurlijk allemaal van tevoren moeten regelen en heb je nu direct niets aan mijn advies...

Overigens heb ik ook in beide gevallen een digicode gekoppeld aan de digipas, zodat het doen van interne overboekingen van rekeningen binnen jouw persoonlijke SNS omgeving mogelijk is buiten de digias om. Handig inderdaad als de digipas onverwacht stuk gaat (is mij ook overkomen...).

Stefan
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Balen, maar waarom moet je cash pinnen met een credit card? je pinpas werkt toch nog gewoon?

overigens heb ik altijd twee pinpasjes bij me voor het geval dat eentje het niet doet.
De pinpas werkt wel, maar het is bijna 't eind van de maand, ... de rekening is leeg 🙂.. en iets terugstorten van de spaarrekening gaat dus niet lukken zonder digipas 😞...
ook hier heeft de SNS aan gedacht.

https://www.snsbank.nl/web/particulier/betalen/wereldpas/3-in-1-pas.html
Grrrr! En nou moet ik ook nog een formulier PER POST terugsturen.. jongejongejongejonge.. Ik snap dat sommige mensen misschien helemaal privacy gevoeligheid hebben en allerlei angsten over gegevens enzo, maar ik vind dit toch allemaal zooooo omslachtig. Het lijkt ook zo oneerlijk; Bedrijven kunnen zomaar zonder enige check een automatische incasso doen van mijn rekening* en ik moet honderdduizend formulieren invullen om bij mijn eigen centjes te kunnen...

@Fulco; Ik snap niet wat je bedoelt.. Ik heb het over mijn DigiPas, dus het ding waarmee je toegang krijgt tot je internet bankieren en betalen en sparen en overboeken... als je bedoelt dat ik met mijn 3-in-1-pas ook van mijn spaarrekening kan pinnen, dat klopt.. maar alleen bij een SNS pinautomaat.. Bovendien gaat het mij ook gewoon om het doen van betalingen enzo. Zonder digipas is dat lastig en moeilijk..en misschien zelfs wel onmogelijk (?)..

*Boekentip : Het Dilemma - Fons Schirris
ik begrijp je frustratie.

Je hebt er op het moment niets aan, maar toch een kleine tip.

Voor dit soort situatie heb ik een Digicode aangemaakt. Gewoon als back-up.
Reputatie 3
Badge +1
dat werkt natuurlijk ook, met een digicode kan je overschrijven tussen je eigen rekeningen 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Volgens mij is een digipas persoonsgebonden, niet zo zeer rekening gebonden. Zowel mijn echtgenote als ik hebben een eigen digipas. Als ik me aanmeld met mijn digipas krijg ik mijn eigen (spaar)rekeningen te zien en ook de rekeningen waar we gezamenlijk rekeninghouder zijn. Mijn echtgenote krijgt via haar digipas ook de gezamelijke rekeningen te zien, naast haar eigen rekeningen natuurlijk die ik via mijn digipas niet kan benaderen (o.a. spaarloon en lijfrentesparen zijn altijd persoonsgebonden en in de regel niet gemeenschappelijk).

Volgens mij krijg je ook de rekeningen te zien waar je op gemachtigd bent, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Kortom: het is dus mogelijk om met meerdere digipassen dezelfde rekening te benaderen. Uiteraard had je dit natuurlijk allemaal van tevoren moeten regelen en heb je nu direct niets aan mijn advies...

Overigens heb ik ook in beide gevallen een digicode gekoppeld aan de digipas, zodat het doen van interne overboekingen van rekeningen binnen jouw persoonlijke SNS omgeving mogelijk is buiten de digias om. Handig inderdaad als de digipas onverwacht stuk gaat (is mij ook overkomen...).

Stefan
Hoi allemaal,

dank voor het delen van jullie ervaringen en ideeen.

@kkoenen, hoop dat je het snel rondkrijgt allemaal.

Groet Liz
Ben ik de enige die liever heeft dat het wat "omslachtig" is (hoe onhandig ook op zo'n moment) dan dat het te gemakkelijk is voor mensen met minder goede bedoelingen?
Misschien dat de communicatie van de bank hierover wat beter kan. Ik wist niet van het bestaan van een digipas, tot ik deze discussie las. Ik heb hem dus meteen aangevraagd. Blijkbaar was de topicstarter ook niet op de hoogte.
Van mijn digipas zijn de batterijen bijna op. Het duurt een dag of vijf duurt voor je een nieuwe hebt, als je de oude opstuurt. Ik kan intussen in ieder geval zien wat er op de rekeningen staat en daartussen heen en weer boeken.

Inderdaad is het zo dat een digipas gekoppeld is aan de rekeningen waar je een machtiging voor hebt. Ik kan een aantal rekeningen zien, waaronder rekeningen van mijn (meerderjarige) kinderen. (Ze vinden dat beide ok?.) Mijn kinderen kunnen echter alleen hun eigen rekeningen zien.

Officieel zou het volgens mij zo moeten zijn dat als een kind meerderjarig wordt, de ouder geen machtiging meer zou moeten hebben, tenzij dat kind aangeeft geen bezwaar te hebben (maar dat is een andere discussie).
Hoi Reintje de Vos,

Over het ouderlijk toezicht op de financien van kinderen is een discussie gevoerd naar aanleiding van een opiniepeiling. Als je hierin geinteresseerd bent, vind je de discussie hier! Ook is een mede-communitylid hierover een discussieonderwerp begonnen: Jongeren en geld - welke rol daarbij weggelegd voor een bank

groet Liz
Overschrijvingen tussen eigen rekeningen kan je ook doen door gebruik te maken van digicode ipv. digipas.

Misschien een optie ?
Joepiedepoepie mijn nieuwe digipas is binnen. Ergernisje opgelost. Is er nog nagedacht over het pinnen van een negatief bedrag bij een willekeurige winkelier, waardoor je geld kunt storten op je rekening? Ik kan in deze site niks terugvinden, laat staan volgen (klaag klaag ;))) dus ik zet het maar even hier neer.

Ik wil negatieve bedragen kunnen pinnen bij een winkel, om zo cash te kunnen storten op mijn rekening !

Makkelijk he?
Hoi kkoenen,

Deze vraag is behandeld door een mede-communitylid tijdens de chatsessie met de Marketing directeur van SNS Bank. Daar is positief op gereageerd en de mogelijkheden zullen worden nagegaan.

Blij te horen dat je je digipas binnenhebt;)

Liz
Fijn, dankje. Mijn tip voor deze site : Zet een standaard forumpje erop (ibb ofzo) dan heb je alle functionaliteiten die je nu hebt + zoeken, email notificatie etc. etc... bovendien heb jij dan als moderator allemaal coole features (zoals statistieken per draadje enzo)..

PS. Iemand "Het Dilemma" van Fons Schirris nog gelezen?
Dankjewel interessant idee. De statistieken per discussie (eigenlijk elk onderdeel op de community) heb ik nu eigenlijk ook al.

Liz
Kan ik me indenken, Liz, maar als moderator zou je echt een lans moeten breken voor een standaard board imho.. Je kunt dan ook draadjes sluiten als ze klaar zijn (zoals deze), archiveren, en biedt je veel meer mogelijkheden. Daarnaast kun je zelf sub-moderators benoemen (bigben?) voor bepaalde onderdelen van het forum. Biedt gewoon veel meer mogelijkheden om ook meer meningen aan te trekken zonder dat het onoverzichtelijk wordt...

Dit gezegd hebbende vind ik dat ik hiermee voldoende heb gezegd over de vorm en opzet van de online discussie community en was het ook mijn laatste bericht over dit onderwerp ;))

Grt., K.
Hoi kkoenen,

Klinkt interessant. Zal op onderzoek uitgaan.

groet Liz
behoefte om deze oude discussie van oktober 2010 maar weer eens omhoog te schoppen.. ik zit weer in het digipas-circus..

Digipas begon kuren te vertonen (vlekje in het scherm) .. dus maar een nieuwe aangevraagd. Blijft mijn oude het doen tot ik een nieuwe heb? "Ja hoor", was het overduidelijk veel te positieve antwoord... Nu ontving ik een mailtje van de SNS dat mijn nieuwe digipas wordt opgestuurd.. prima hoor. MAAR .. probeer ik een overschrijving te doen (marktplaats, speelgoed voor de kids).. doet mijn oude digipas het vanaf vandaag niet meer!!!!

AAAARGHH!!!Zucht.. nu kan ik dus geen geld meer overmaken. ... totdat ik de tijd heb gevonden om dat stomme ding op te halen bij het postkantoor.
Ik zit nu in de wacht bij de SNS Klantenservice (0900-1850) om te kijken wat we nog kunnen doen... eerste reactie : het duurt 5 werkdagen. Ze gaan proberen of ik het in de winkel kan doen (de overboeking)... ik sta (weer) in de wacht .. Nou ja, doekje voor het bloeden, ik zou overschrijvingen kunnen doen in de SNS Winkel. *zucht*..

Grt., K. boos, teleurgesteld en gefrustreerd.. (en het besef dat er voor dit soort dingen ook plaats is in een goed huwelijk met je bank.. maar het moet niet te vaak gebeuren!! )

Dit is echt een proces waar de veiligheid zo zwaar drukt dat de klantvriendelijkheid in het geding is. Die digipassen moeten in een SNS winkel geactiveerd en meegegeven kunnen worden OF je moet via je mobiel ook de digipas functionaliteit kunnen gebruiken. dat laatste heeft mijn voorkeur.
... inmiddels heeft mijn vriendin trouwens alle nodige betalingen gedaan ... op haar telefoon. met een ING app ofzo. Zonder verdere digipas toestanden *grunt*.. alleen een pincode van 5 cijfers... en ik maar volhouden dat het bij de SNS toch echt leuker bankieren is 😉
en ik maar volhouden dat het bij de SNS toch echt leuker bankieren is 😉

Hou vol!!

Groet,

Ben

Badge +1
@kkoenen: We weten dat dit vervelend is en dat dit een discussiepunt blijft. Wij hopen ook dat er een oplossing komt, zodat je niet 5 werkdagen hoeft te wachten op een nieuwe digipas. Zodra er een passende oplossing voor komt, zijn jullie de eerste die we het laten weten

... inmiddels heeft mijn vriendin trouwens alle nodige betalingen gedaan ... op haar telefoon. met een ING app ofzo. Zonder verdere digipas toestanden *grunt*.. alleen een pincode van 5 cijfers... en ik maar volhouden dat het bij de SNS toch echt leuker bankieren is ;)

En hoe vaak heeft de ING problemen met online bankieren??? Vergelijk dat dan eens met de Sns
En hoe vaak heeft de ING problemen met online bankieren??? Vergelijk dat dan eens met de Sns

Daar heb je gelijk in! Het is maar goed dat we de dienstverlening van ING niet als norm beschouwen! :)

Daarenboven; ik zie het DigiPas gebeuren bij SNS als proces-fout / -verbetering. Of op z'n minst keuze (veiligheid boven gemak)... Het gedoe afgelopen maanden van ING als incidenten. Vervelende incidenten, maar wel incidenten.

Reageer