Beantwoord

Hoe lang duurt het voordat een storno is teruggeboekt op mijn rekening?

• Weet de weg
  • 3 reacties
Enkele dagen geleden heb ik opdracht gegeven (via internetbankieren) om een van mijn rekening geïncasseerd bedrag te storneren (terug te boeken). Dit is nog niet gebeurd. Zijn er momenteel misschien problemen in de verwerking van storneringen?
icon

Beste antwoord door Othman 11 november 2014, 18:11

Hoi Brian,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je hier je vraag stelt :). Er zijn momenteel geen problemen in de verwerking van storneringen. Je hoort het bedrag binnen 2 werkdagen weer op je rekening te hebben staan. Als deze periode is verstreken, ontvang ik graag je gegevens (rekeningnummer, postcode/huisnummer en geboortedatum) op [email]webcare@sns.nl[/email], o.v.v. 'Community Storneren'. Dan kijk ik het voor je na :).

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.

Bekijk origineel

18 Reacties

Hoi Brian,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je hier je vraag stelt :). Er zijn momenteel geen problemen in de verwerking van storneringen. Je hoort het bedrag binnen 2 werkdagen weer op je rekening te hebben staan. Als deze periode is verstreken, ontvang ik graag je gegevens (rekeningnummer, postcode/huisnummer en geboortedatum) op [email]webcare@sns.nl[/email], o.v.v. 'Community Storneren'. Dan kijk ik het voor je na :).

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.
ik heb afgelopen vrijdag voor 12 uur gestorneerd , heb het nu nog niet terug , hoe kan dat
Hoi Brenda71,

Van harte welkom op SNS Community. Altijd leuk om nieuwe leden welkom te heten.

Vervelend om te lezen dat je voor het weekend een bedrag hebt gestorneerd, maar dat dit bedrag nog niet terug is op je rekening. Helaas is er een verstoring geweest bij het storneren van bedragen. Het bedrag wordt aanstaande vrijdag bijgeschreven op je rekening. Excuses voor het ongemak.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen, kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer.
hallo 

ik wil graag het bedrag van Avero storneren maar ik kan niet vinden hoe dat moet, 
heb het al gevonden:o
waar kan ik zien of de opdracht om te storneren goed is gegaan????
Hoi daan68,

Ten eerste welkom op de community. Fijn dat je weg naar ons platform weet te vinden.

In het incasso-overzicht in Mijn SNS zie je dat het stornoverzoek wordt uitgevoerd. Onder de datum staat dan 'Wordt teruggeboekt'.
Na daadwerkelijke uitvoering (meestal 1 of 2 werkdagen later) vindt de bijschrijving plaats. Dan zie je de bijschrijving in het transactie-overzicht. Kom je er zo uit?
Hallo, als ik op een vrijdag na 12 uur een bedrag laat terug boeken wanneer heb ik dat bedrag dan weer op mijn rekening staan? Alvast bedankt?
Hoi Xe_jpost,

Welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je wil weten wanneer je het geld terug hebt. Als je een bedrag terugboekt, dan staat het binnen 2 werkdagen weer op je rekening. Op onze website leggen we uit hoe het precies in elkaar zit.

Kun je je weg een beetje vinden hier? Ik hoop je natuurlijk vaker te zien. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Ok dus als ik vrijdag rond 17.00hr heb terug geboekt dan zou ik het bedrag vandaag of morgen moeten hebben correct?
Ja, dat klopt. Morgen aan het einde van de dag staat het geld op je rekening. Laat je het weten als dit niet het geval is? Dan is er wellicht iets misgegaan met de terugboeking.
Ik ben pas overgestapt naar sns en tot mijn verbazing zie ik hier dat het 1 tot 2 werkdagen duurt dat een aanvraag teruggestort wordt op je rekening. Op 2 augustus 22.00 mobiel een terugboeking gedaan en vandaag 4 augustus 15.30 nog steeds niks gebeurt. Op mijn mobiel stond meteen de melding terugboeking gelukt en staat de volgende werkdag op uw rekening en online status is 'Deze incasso wordt teruggeboekt' Helaas ben ik bij mijn vorige bank gewent al binnen enkele seconden de terugboeking op mijn rekening te hebben. Waarom die wachttijd? Klant vult aanvraag in en software bepaalt zelf of stronering mogelijk is (binnen de tijdslimiet en of het auto incasso betreft) net zoals de saldosheck werkt op mobiel en de pinautomaat die weet of je nog kan opnemen en hoeveel. U gaat mij toch niet vertellen dat dit nog handmatig binnen kantooruren gebeurt of dat er maar een cronjob per 24 uur naar Equens word verstuurd? Dit is het enigste grote min punt wat ik ben tegengekomen bij sns in vergelijk met de bank waar ik eerst zat. Verder alles toppie!
Goedemiddag Ronnysan,

Welkom op de community. Ik heb je vraag verplaatst naar dit bestaande topic over incasso's terugboeken. Je vraag is hier een mooie aanvulling op. Als je de terugboeking voor 21.30 uur doet, dan staat het de volgende werkdag op je rekening. Na 21.30 uur duurt het 2 werkdagen. Waarschijnlijk is het tijdstip de reden dat het nog niet op je rekening staat. Het is inderdaad opvallend dat het bij je vorige bank binnen enkele seconden verwerkt was. Ik weet niet precies hoe ze dit doen, maar een logische verklaring is dat de de bank er dan voor kiest om het bedrag 'voor te schieten'. Wij laten het bedrag zien op het moment dat het is bijgeschreven op je rekening.

Fijn dat je afsluit met positieve woorden. Daar word ik ook blij van :-). En ik hoop natuurlijk dat je blij wordt van deze community. Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, zie ik je graag vaker hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
ik had vrijdag een terugboeking geplaatst en het s er nog niet, komthet vandaag dan aan of moet ik wachten tot morgen ivm kerst?.
Jardinho schreef:

ik had vrijdag een terugboeking geplaatst en het s er nog niet, komthet vandaag dan aan of moet ik wachten tot morgen ivm kerst?.

Als ik me niet vergis, duurt een terugboeking als gevolg van een stornering 2 werkdagen, dus dit bedrag zal waarschijnlijk op 28 december zijn teruggestort.
Hi Jardinho,

Van harte welkom op de community. Altijd leuk om nieuwe leden welkom te heten. Mijn naamgenoot heeft het bij het juiste eind. Na het terugboeken van een incasso ontvang je het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening. Uiterlijk morgen heb je het terug.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voorstellen.
Hallo community!
Ik heb een automatische incasso gestorneerd, al in januari 2018. Het is mij opgevallen dat je nergens dat gestorneerde bedrag kan terugvinden, het is gewoon verdwenen!
Is er nergens een overzicht voor gestorneerde incasso's, of een icoontje dat aangeeft welk bedrag teruggeboekt is? Dit lijkt mij erg onhandig als je in een geschil verzeild zou raken: je kan niks bewijzen.
Verder niks aan te merken op SNS!

Alvast bedankt,
Ruben de Jong
Goedemorgen Ruben,

Heb je een bewijs nodig van het teruggeboekte bedrag? Als je in Mijn SNS je transacties bekijkt, dan zie je dat de incasso eerst van je rekening is afgeschreven. Als je 'm daarna hebt teruggeboekt, dan zie je dit terug in je transacties want het bedrag wordt dan weer bijgeschreven op je rekening. In de omschrijving staat dan dat je het niet eens bent met de afschrijving. Helpt dit je verder?

Tip: sla afschriften op of print ze. In Mijn SNS kun je maximaal 24 maanden terugkijken.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)