SNS

Beantwoord

Hoe los ik een probleem met mijn digicode op?

• 13 februari 2020
  • 21 Reacties
  • 2621 Keer bekeken

Sinds twee dagen lukt het inloggen met mijn digicode niet meer. Ik heb toen een nieuw wachtwoord aangevraagd maar die aanvraag wordt ook niet beantwoord in mijn mail. Ik kan wel de QR gebruiken en de digipas

icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 13 februari 2020, 18:20

Hoi @aaltjezijlstra,

Welkom op de community van je bank, slim dat je hier je vraag stelt. Problemen met je digicode zijn niet handig, heb je onze oplossingen gezien? Klik hier en bekijk of onze informatie je kan helpen. 

Als het nou niet lukt
Dan ben je op dit moment het snelst geholpen als je ons belt. Dan kijken we wat er mis is en helpen we je gelijk. Je kunt onze klantenservice bellen op 030 - 633 30 00. Op werkdagen van 8 tot 21 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. 

Wil je liever dat wij contact met jou opnemen?
Dat mag ook. In dat geval ontvangen we graag een e-mail met daarin:  je voor- en achternaam, geboortedatum, je postcode, huisnummer en woonplaats. Ook graag het telefoonnummer waarop je te bereiken bent vermelden. Stuur je e-mail naar webcare@sns.nl onder vermelding van: vraag SNS Community - Probleem digicode. 

Succes! Laat je weten of het gelukt is? 

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @aaltjezijlstra,

Welkom op de community van je bank, slim dat je hier je vraag stelt. Problemen met je digicode zijn niet handig, heb je onze oplossingen gezien? Klik hier en bekijk of onze informatie je kan helpen. 

Als het nou niet lukt
Dan ben je op dit moment het snelst geholpen als je ons belt. Dan kijken we wat er mis is en helpen we je gelijk. Je kunt onze klantenservice bellen op 030 - 633 30 00. Op werkdagen van 8 tot 21 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. 

Wil je liever dat wij contact met jou opnemen?
Dat mag ook. In dat geval ontvangen we graag een e-mail met daarin:  je voor- en achternaam, geboortedatum, je postcode, huisnummer en woonplaats. Ook graag het telefoonnummer waarop je te bereiken bent vermelden. Stuur je e-mail naar webcare@sns.nl onder vermelding van: vraag SNS Community - Probleem digicode. 

Succes! Laat je weten of het gelukt is? 

De digicode is afgeschaft. Als je belt krijg je natuurlijk de andere mogelijkheden, maar wat als je dat niet kunt? Niet iedereen is even digitaal! Duidelijk alleen gedacht aan de digitaal vaardige mens, de ouderen en minder bedrevenen worden zoals gewoonlijk weer uitgesloten van deelname aan het betalingsverkeer.

Minpuntje!

De digicode is afgeschaft. Als je belt krijg je natuurlijk de andere mogelijkheden, maar wat als je dat niet kunt? Niet iedereen is even digitaal! Duidelijk alleen gedacht aan de digitaal vaardige mens, de ouderen en minder bedrevenen worden zoals gewoonlijk weer uitgesloten van deelname aan het betalingsverkeer.

Minpuntje!

Het gaat toch wel ietsje verder, denk ik. Ook als je het wel kunt, wil je dit misschien helemaal niet, bijvoorbeeld vanwege het gemak van de digicode.

De nieuwe procedure leunt sterk op een bepaald beeld van de klant. De klant die klaarzit met gadgets om te bankieren. Ik weet dat dit enigszins overtrokken is (hoewel ik soms flink moet zoeken naar mijn phone), maar als ik dan weer zie hoe zwaar er wordt getild aan de (on)mogelijkheid om Apple-gadgets te gebruiken...

Eens. Zo heb ik het ook via de telefoon gebracht... 

Reputatie 3
Badge +1

Bij de introductie van de QR-code kreeg ik een bericht in de SNS bankieren app waarin onderstaande tekst was opgenomen:

De digicode verdwijnt

Er verandert nog iets: vanaf 31 januari 2020 kunt u niet meer inloggen in Mijn SNS met uw digicode als u een betaalrekening bij ons hebt. Dus niet meer met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vanaf dat moment kunt u dus alleen nog uw huidige digipas gebruiken om in te loggen. Of de SNS Mobiel Bankieren app met de QR-code natuurlijk. 

@aaltjezijlstra heb je een betaalrekening bij SNS? Dan is ook voor jou inloggen via de digicode niet meer mogelijk.

@Evelyn SNS  alleen jammer dat je een nietszeggende foutmelding krijgt als je toch nog probeert in te loggen met je digicode. 

Bedankt voor jullie reacties @Stefan @VonJot @Koos , ik dacht al dat dit het probleem was. Maar gek dat @Evelyn SNS dit mij niet kan zeggen. Ja ik heb een betaalrekening bij de sns en ik heb nergens een bericht gehad dat inloggen met een digicode niet meer kan. Ik red me wel zonder… dat is niet het probleem maar de communicatie daarover is niet goed.

Reputatie 5
Badge +4

Dag allemaal,

De digicode blijft te gebruiken door klanten met alleen andere producten zoals spaarrekeningen, hypotheken of verzekeringen en door klanten jonger dan 12 jaar. Om die reden is de pagina met oplossingen - voor een probleem met de digicode - handig voor mensen die de hulp nodig hebben. Toch, als inloggen niet lukt kan het fijn en praktisch zijn om persoonlijk geholpen te worden door een medewerker. Vandaar de opties om te bellen of een mailtje te sturen.

Het spijt me dat onze informatie over de nieuwe manier van inloggen je niet heeft bereikt @aaltjezijlstra, als het nodig is help ik je alsnog graag. Daarnaast kun je op onze website teruglezen hoe je kunt inloggen in Mijn SNS met de SNS Mobiel Bankieren app en een QR-code

Reputatie 4
Badge +1

Bij de introductie van de QR-code kreeg ik een bericht in de SNS bankieren app waarin onderstaande tekst was opgenomen:

De digicode verdwijnt

Er verandert nog iets: vanaf 31 januari 2020 kunt u niet meer inloggen in Mijn SNS met uw digicode als u een betaalrekening bij ons hebt. Dus niet meer met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vanaf dat moment kunt u dus alleen nog uw huidige digipas gebruiken om in te loggen. Of de SNS Mobiel Bankieren app met de QR-code natuurlijk. 

@aaltjezijlstra heb je een betaalrekening bij SNS? Dan is ook voor jou inloggen via de digicode niet meer mogelijk.

@Evelyn SNS  alleen jammer dat je een nietszeggende foutmelding krijgt als je toch nog probeert in te loggen met je digicode. 

Nou ben ik ook in de war. Ik had dit even helemaal gemist.

Maar ook: het werkt gewoon nog. zojuist gewoon ingelogd met naam & wachtwoord….

Maar ook: het werkt gewoon nog. zojuist gewoon ingelogd met naam & wachtwoord….

Ik heb vanmorgen het bericht pas gezien. Dus erg prominent is dat bericht niet geweest.

En ik kan ook nog met digicode inloggen. Gelukkig.

Reputatie 5
Badge +4

Dag allemaal,

Het uitzetten van de digicodes van klanten met een betaalrekening gebeurt in fases in de maand februari. Klanten met alléén andere producten zoals spaarrekeningen, hypotheken of verzekeringen en klanten jonger dan 12 jaar kunnen hun digicode gewoon blijven gebruiken. 

Minpuntje!

Wellicht een toevoeging nog die duidelijkheid geeft waarom we dit doen; dit is (ook) een van de zaken die de PSD2 richtlijn voorschrijft. Omdat een betaalrekening onder deze richtlijnen valt, voldoet de digicode niet meer aan deze richtlijnen.

The Requirements

PSD2, the Revised Payment Services Directive for the European Union, is designed to increase pan-European competition and participation in the payments industry, including fintech players, and harmonize consumer protections.

The strong customer authentication provision of the law requires the use of multifactor authentication to help improve security. Carrying out that mandate has proven difficult for a number of reasons, security experts say, including the development and implementation of the necessary APIs to pave the way for data exchange among many players.

The PSD2 provision requires authentication using at least two of the following three factors:

• Something the cardholder "knows," such as a password or PIN;
  • Something the cardholder "has," such as a token or mobile phone;
  • Something the cardholder "is," such as a fingerprint or voice match.

Waardevolle aanvulling. Dank je wel.

Reputatie 5
Badge +4

Veel dank voor de bevestiging @MarcelR, om iedereen goed te informeren deelden we de informatie onlangs in het topic Inloggen in Mijn SNS met de app en een QR-code

Veiligheid
Het dichtzetten van de digicode vloeit voort uit de PSD2 wetgeving die toegang tot betaalrekeningen via een gebruikersnaam en wachtwoord niet toestaat. De introductie van de QR-code zorgt ervoor dat zaken die je niet in de app kan regelen straks in Mijn SNS kunt regelen zonder gebruik van je digipas.

Uitzondering
Helemaal zonder digipas bankieren is er nog niet bij. Voor het ondertekenen van bepaalde bankzaken moet je die nog gebruiken. En voor klanten met alleen een spaarrekening, hypotheek of verzekering blijft het inloggen met een digicode bestaan.

Badge

Dag allemaal,

Het uitzetten van de digicodes van klanten met een betaalrekening gebeurt in fases in de maand februari. Klanten met alléén andere producten zoals spaarrekeningen, hypotheken of verzekeringen en klanten jonger dan 12 jaar kunnen hun digicode gewoon blijven gebruiken. 

Lekker gecommuniceerd dit.
Kan ik jullie een rekening sturen voor de tijd die ik heb VERKLOOT met zoeken naar waarom ik niet meer kan inloggen?

Reputatie 5
Badge +4

Goedemorgen @coinoperator ,

Het spijt me dat onze informatie je niet tijdig heeft bereikt: toch hebben we de nieuwe manier van inloggen tijdig en op diverse manieren overgebracht aan onze klanten. Ook hier in dit topic én op onze website kunnen onze klanten de benodigde informatie lezen

Heb je ondanks de informatie toch een vraag? Neem in dat geval gerust contact op met onze klantenservice of kom langs in de SNS Winkel, we helpen je graag.

Badge

Goedemorgen @coinoperator ,

Het spijt me dat onze informatie je niet tijdig heeft bereikt: toch hebben we de nieuwe manier van inloggen tijdig en op diverse manieren overgebracht aan onze klanten. Ook hier in dit topic én op onze website kunnen onze klanten de benodigde informatie lezen

Heb je ondanks de informatie toch een vraag? Neem in dat geval gerust contact op met onze klantenservice of kom langs in de SNS Winkel, we helpen je graag.

Dus als ik opeens en ONAANGEKONDIGD niet meer kan inloggen moet IK me maar rot gaan zoeken?
Niet gewoon een melding BIJ DE INLOGPOGING dat dit is vervallen.
Nee, gewoon een foutmelding dat mijn wachtwoord niet klopt.
Stelletje $^*%^&*(^&*( zijn jullie

De wereld op zijn kop.
Er is me nooit op wat voor manier dan ook medegedeeld dat dan en dan de inlog niet meer zou werken.
Ik heb zakelijk ook een ING rekening en daar werd dit WEL duidelijk en TIJDIG aangegeven.

Niet voor het een of ander maar als ik dit topic zo doorlees ben ik niet de enige en zijn JULLIE gewoon zwaar in gebreke.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @coinoperator,

We nemen je klacht serieus en helpen onze klanten graag op basis van wederzijds respect.

Over de digicode hebben we vanaf 6 december 2019 meerdere berichten gestuurd. Sorry voor het ongemak als deze belangrijke informatie je is ontgaan, toch begrijpen we je ook zonder hoofdletters je boosheid. Geef ons gerust een seintje als we je op weg kunnen helpen met de nieuwe manier van inloggen. 

Helaas - ook ik ben vandaag “uitgefaseerd". Jammer.

De foutmelding is inderdaad belabberd. Dat moet eenvoudig te verbeteren zijn, lijkt me.

Reputatie 5
Badge +4

De foutmelding is inderdaad belabberd. Dat moet eenvoudig te verbeteren zijn, lijkt me.

Goedemorgen @Koos,

Ook andere mensen lopen - net als jij - tegen de foutmelding aan. We zijn het met je eens dat het beter kan en er wordt gekeken of de foutmelding die verschijnt, aangepast kan worden. 

Ook ik ben vandaag minstens 1,5 uur kwijt aan het uitzoeken hoe het nou zit met die Digicode, en met het aanmaken van nieuwe passwords etc, en dat alleen omdat er nog steeds geen duidelijke opmerking/aanwijzing geplaatst wordt bij het inlogscherm van MijnSNS.

Bedankt voor het niet leveren van deze simpele service, waar door anderen al maanden om gevraagd is.

Leo

Goedemorgen @Lion,

Sorry dat het je zoveel tijd kost. Laat je weten of je de inloggegevens ontvangen hebt en het inloggen is gelukt? Neem gerust contact op met onze klantenservice We helpen je graag.

Reageer