SNS

Beantwoord

Hoe los ik een probleem met mijn digicode op?

  • 13 februari 2020
  • 10 Reacties
  • 172 Keer bekeken

Sinds twee dagen lukt het inloggen met mijn digicode niet meer. Ik heb toen een nieuw wachtwoord aangevraagd maar die aanvraag wordt ook niet beantwoord in mijn mail. Ik kan wel de QR gebruiken en de digipas

icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 13 februari 2020, 18:20

Hoi @aaltjezijlstra,

Welkom op de community van je bank, slim dat je hier je vraag stelt. Problemen met je digicode zijn niet handig, heb je onze oplossingen gezien? Klik hier en bekijk of onze informatie je kan helpen. 

Als het nou niet lukt
Dan ben je op dit moment het snelst geholpen als je ons belt. Dan kijken we wat er mis is en helpen we je gelijk. Je kunt onze klantenservice bellen op 030 - 633 30 00. Op werkdagen van 8 tot 21 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. 

Wil je liever dat wij contact met jou opnemen?
Dat mag ook. In dat geval ontvangen we graag een e-mail met daarin:  je voor- en achternaam, geboortedatum, je postcode, huisnummer en woonplaats. Ook graag het telefoonnummer waarop je te bereiken bent vermelden. Stuur je e-mail naar webcare@sns.nl onder vermelding van: vraag SNS Community - Probleem digicode. 

Succes! Laat je weten of het gelukt is? 

 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @aaltjezijlstra,

Welkom op de community van je bank, slim dat je hier je vraag stelt. Problemen met je digicode zijn niet handig, heb je onze oplossingen gezien? Klik hier en bekijk of onze informatie je kan helpen. 

Als het nou niet lukt
Dan ben je op dit moment het snelst geholpen als je ons belt. Dan kijken we wat er mis is en helpen we je gelijk. Je kunt onze klantenservice bellen op 030 - 633 30 00. Op werkdagen van 8 tot 21 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. 

Wil je liever dat wij contact met jou opnemen?
Dat mag ook. In dat geval ontvangen we graag een e-mail met daarin:  je voor- en achternaam, geboortedatum, je postcode, huisnummer en woonplaats. Ook graag het telefoonnummer waarop je te bereiken bent vermelden. Stuur je e-mail naar webcare@sns.nl onder vermelding van: vraag SNS Community - Probleem digicode. 

Succes! Laat je weten of het gelukt is? 

 

De digicode is afgeschaft. Als je belt krijg je natuurlijk de andere mogelijkheden, maar wat als je dat niet kunt? Niet iedereen is even digitaal! Duidelijk alleen gedacht aan de digitaal vaardige mens, de ouderen en minder bedrevenen worden zoals gewoonlijk weer uitgesloten van deelname aan het betalingsverkeer.

Minpuntje!

De digicode is afgeschaft. Als je belt krijg je natuurlijk de andere mogelijkheden, maar wat als je dat niet kunt? Niet iedereen is even digitaal! Duidelijk alleen gedacht aan de digitaal vaardige mens, de ouderen en minder bedrevenen worden zoals gewoonlijk weer uitgesloten van deelname aan het betalingsverkeer.

Minpuntje!


Het gaat toch wel ietsje verder, denk ik. Ook als je het wel kunt, wil je dit misschien helemaal niet, bijvoorbeeld vanwege het gemak van de digicode.

De nieuwe procedure leunt sterk op een bepaald beeld van de klant. De klant die klaarzit met gadgets om te bankieren. Ik weet dat dit enigszins overtrokken is (hoewel ik soms flink moet zoeken naar mijn phone), maar als ik dan weer zie hoe zwaar er wordt getild aan de (on)mogelijkheid om Apple-gadgets te gebruiken...

Eens. Zo heb ik het ook via de telefoon gebracht... 

Reputatie 2
Badge +1

Bij de introductie van de QR-code kreeg ik een bericht in de SNS bankieren app waarin onderstaande tekst was opgenomen:

De digicode verdwijnt

Er verandert nog iets: vanaf 31 januari 2020 kunt u niet meer inloggen in Mijn SNS met uw digicode als u een betaalrekening bij ons hebt. Dus niet meer met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vanaf dat moment kunt u dus alleen nog uw huidige digipas gebruiken om in te loggen. Of de SNS Mobiel Bankieren app met de QR-code natuurlijk. 

@aaltjezijlstra heb je een betaalrekening bij SNS? Dan is ook voor jou inloggen via de digicode niet meer mogelijk.

@Evelyn SNS  alleen jammer dat je een nietszeggende foutmelding krijgt als je toch nog probeert in te loggen met je digicode. 

Bedankt voor jullie reacties @Stefan @VonJot @Koos , ik dacht al dat dit het probleem was. Maar gek dat @Evelyn SNS dit mij niet kan zeggen. Ja ik heb een betaalrekening bij de sns en ik heb nergens een bericht gehad dat inloggen met een digicode niet meer kan. Ik red me wel zonder… dat is niet het probleem maar de communicatie daarover is niet goed.

Reputatie 4
Badge +4

Dag allemaal,

De digicode blijft te gebruiken door klanten met alleen andere producten zoals spaarrekeningen, hypotheken of verzekeringen en door klanten jonger dan 12 jaar. Om die reden is de pagina met oplossingen - voor een probleem met de digicode - handig voor mensen die de hulp nodig hebben. Toch, als inloggen niet lukt kan het fijn en praktisch zijn om persoonlijk geholpen te worden door een medewerker. Vandaar de opties om te bellen of een mailtje te sturen.

Het spijt me dat onze informatie over de nieuwe manier van inloggen je niet heeft bereikt @aaltjezijlstra, als het nodig is help ik je alsnog graag. Daarnaast kun je op onze website teruglezen hoe je kunt inloggen in Mijn SNS met de SNS Mobiel Bankieren app en een QR-code

Reputatie 4
Badge +1

Bij de introductie van de QR-code kreeg ik een bericht in de SNS bankieren app waarin onderstaande tekst was opgenomen:

De digicode verdwijnt

Er verandert nog iets: vanaf 31 januari 2020 kunt u niet meer inloggen in Mijn SNS met uw digicode als u een betaalrekening bij ons hebt. Dus niet meer met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vanaf dat moment kunt u dus alleen nog uw huidige digipas gebruiken om in te loggen. Of de SNS Mobiel Bankieren app met de QR-code natuurlijk. 

@aaltjezijlstra heb je een betaalrekening bij SNS? Dan is ook voor jou inloggen via de digicode niet meer mogelijk.

@Evelyn SNS  alleen jammer dat je een nietszeggende foutmelding krijgt als je toch nog probeert in te loggen met je digicode. 


Nou ben ik ook in de war. Ik had dit even helemaal gemist.

Maar ook: het werkt gewoon nog. zojuist gewoon ingelogd met naam & wachtwoord….

Maar ook: het werkt gewoon nog. zojuist gewoon ingelogd met naam & wachtwoord….

Ik heb vanmorgen het bericht pas gezien. Dus erg prominent is dat bericht niet geweest.

En ik kan ook nog met digicode inloggen. Gelukkig.

Reputatie 4
Badge +4

Dag allemaal,

Het uitzetten van de digicodes van klanten met een betaalrekening gebeurt in fases in de maand februari. Klanten met alléén andere producten zoals spaarrekeningen, hypotheken of verzekeringen en klanten jonger dan 12 jaar kunnen hun digicode gewoon blijven gebruiken. 

 

Reageer