SNS

Vraag

Hoe open ik de PDF files van mijn afschriften?

• 29 augustus 2019
  • 9 Reacties
  • 4951 Keer bekeken

Goedemiddag, als ik afschrift gegevens naar .pdf download wordt een .pdf of soms .zip file aangemaakt die ik vervolgens niet met de pdf viewer kan openen. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Groeten en B.v.d. Hans

9 reacties

Goedemiddag, als ik afschrift gegevens naar .pdf download wordt een .pdf of soms .zip file aangemaakt die ik vervolgens niet met de pdf viewer kan openen. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Groeten en B.v.d. Hans
Hallo Hans,
welkom in de SNS community.
Je "probleem" kan heel verschillende oorzaken hebben. Dat je ook een zip-bestand (een gecomprimeerd bestand, moet je dus weer "uitpakken met een zip-programma) krijgt komt omdat je waarschijnlijk op een andere knop hebt geklikt.
Het kan bij de naamgeving van het bestand (bij het opslaan) fout gaan indien er geen .pdf achter de naam staat. Je computer weet dan niet dat een PDF programma moet worden gebruikt voor het bestand. Dus naamgeving controleren.
Als je naar de map met het bestand gaat, het bestand opzoekt en er met de rechter muisknop op klikt, krijg je een popup menuutje met oa "openen met". Als je daarop klikt krijg je de mogelijkheid aan te geven met welk programma je het bestand wilt openen. Kies bijv. voor je browser (explorer, Chroom enz). Dat zou moeten werken.
Ik ben benieuwt,
Groet,
Ben 😎
Goedemorgen, Ben bedankt voor je reactie. De overzichten worden aangemaakt met de extensie .pdf (de .zip file betreft een totaal overzicht van 18 maanden).
De pdf viewer opent alleen de sns .pdf files niet al mn andere .pdf files zonder problemen.
Voorheen had ik dit probleem nooit.
Al mn viewers zijn bijgewerkt dus geen updates achter.
Kan het zijn dat bankgegevens een versleuteling hebben ivm privacy.
Bedankt groetjes Hans
Goedemorgen, Ben bedankt voor je reactie. De overzichten worden aangemaakt met de extensie .pdf (de .zip file betreft een totaal overzicht van 18 maanden).
De pdf viewer opent alleen de sns .pdf files niet al mn andere .pdf files zonder problemen.
Voorheen had ik dit probleem nooit.
Kan het zijn dat bankgegevens een versleuteling hebben ivm privacy.
Bedankt groetjes Hans

Hallo Hans,
voor zover ik weet is er niet zo´n soort beveiliging.
Een PDF overzicht kun je ook maken van max. 24 mnd.
Krijg je ook geen foutmelding?
Heb je m´n 2e suggestie al geprobeerd? (openen met rechts klikken)?
Ik vraag me af of het bestand wel echt is gedownload, kun je hem vinden op je harde schijf?
Groet,
Ben 😎
Goedemorgen @Hans28111954, welkom op de community. @BigBen heeft de stappen al mooi duidelijk uitgelegd, bedankt daarvoor. Als je problemen blijft houden, kan het helpen een andere browser te gebruiken. Er zit geen versleuteling op de documenten, daar ligt het niet aan. Loop je in een andere browser tegen hetzelfde resultaat aan, dan schakel ik de technische afdeling in.

Dit suggereert dat je niet "gewoon" Acrobat Reader, de originele gebruikt? Misschien een optie om dat eens te doen? Waarom heb je meerdere pdf-viewers nodig?

Al mn viewers zijn bijgewerkt dus geen updates achter.Dit suggereert dat je niet "gewoon" Acrobat Reader, de originele gebruikt? Misschien een optie om dat eens te doen? Waarom heb je meerdere pdf-viewers nodig?

Ho ho, Koos, nou niet meteen iedereen aan die lompe Acrobatreader zetten. Zo gebruik ik al jaren Foxit. Echter wordt deze ook steeds lomper. Maar ja, dan moet ik weer opzoek naar iets eenvoudiger.
Bovendien worden andere PDF files wel geopend.
Groet,
Ben 😎
Het is nu eenmaal mijn gewoonte om in geval van onregelmatigheden de meest voor de hand liggende optie eerst te proberen. Daarna kunnen er nog tientallen opties volgen.
Ik zal zeker Foxit niet veroordelen: ik heb hem zelf jarenlang gebruikt. Maar ik heb nooit een reeks viewers naast elkaar gebruikt, die noodzaak heb ik nooit gevoeld.
Het is nu eenmaal mijn gewoonte om in geval van onregelmatigheden de meest voor de hand liggende optie eerst te proberen. Daarna kunnen er nog tientallen opties volgen.
Ik zal zeker Foxit niet veroordelen: ik heb hem zelf jarenlang gebruikt. Maar ik heb nooit een reeks viewers naast elkaar gebruikt, die noodzaak heb ik nooit gevoeld.

Haha, zou het kunnen dat je ongemerkt sowieso meerdere opties hebt om PDF files te openen. Vaak is er Acrobat, maar ook Microsoft is vaak actief, dan alle browsers openen ook PDF files en zo zijn er waarschijnlijk nog wat meer opties.
Groet,
Ben 😎

Haha, zou het kunnen dat je ongemerkt sowieso meerdere opties hebt om PDF files te openen. Vaak is er Acrobat, maar ook Microsoft is vaak actief, dan alle browsers openen ook PDF files en zo zijn er waarschijnlijk nog wat meer opties.
Groet,
Ben 😎

Natuurlijk kan dat, zij het niet helemaal ongemerkt. Maar dat verandert voor mij niets. Dit is dan een opmerking aan @Hans28111594.

Reageer