SNS

Hoe verloopt de bouw van Mijn SNS responsive?

• 19 september 2017
  • 17 Reacties
  • 680 Keer bekeken

Goedemorgen,

Hoe verloopt de bouw van het responsive maken van Mijn SNS met het oog (ook) op het ophouden van de ondersteuning voor de Windows telefoons?

Jullie hadden jezelf als deadline 1 oktober gesteld. Nu mag ik hopen dat er toch wel wat meer zicht is of die datum gehaald gaat worden (of niet).

Ik hoor dit dan ook graag.

Wanneer komt er weer een update van de SNS app overigens? Deze is ook al ruim drie maanden niet geupdated..

17 reacties

Hallo Sjaakie93, Jouw eerste vraag snap ik.
Maar die tweede niet: waarom zou je om de haverklap (want dat vind ik wel na een paar maanden) een update willen? Dikwijls betekent dat reparatie van zwakke onderdelen, dus een stabiel systeem heeft minder updates nodig.
Hoi Sjaakie93,

Goed dat je ons scherp houdt. De laatste update van de SNS Mobiel Bankieren app was eind juni. In de tussentijd was er een release die geen betrekking had op de SNS app. De volgende release staat vooralsnog voor begin oktober gepland. We werken momenteel aan de responsive Mijn-omgeving, de opleverdatum is nog niet bekend.

Edit: wat stom van me, ik heb je naam meteen aangepast 🙂
Hallo Sjaakie93, Jouw eerste vraag snap ik.
Maar die tweede niet: waarom zou je om de haverklap (want dat vind ik wel na een paar maanden) een update willen? Dikwijls betekent dat reparatie van zwakke onderdelen, dus een stabiel systeem heeft minder updates nodig.

Ik wil graag extra dingen erin zoals een overzicht van de verzekeringen en een huishoudboekje waar ik ook mijn inkomsten in zie. Daarnaast wil ik een huishoudboekje dat sterk verbeterd is ten opzichte van wat we al 100.000 jaar hebben bij de SNS..

Het moet nog beter vind ik met nog meer mooie gadgets erin. Dan heb ik het vooral over het zien hoe je er over bijv. een maand voorstaat..een soort voorspeller en ik wil graag in kunnen vullen wat ik denk wat erin en eruit gaat op mijn rekening (budgetering). Sns moet hier koploper in worden.
Hoi Axasjaak,

Goed dat je ons scherp houdt. De laatste update van de SNS Mobiel Bankieren app was eind juni. In de tussentijd was er een release die geen betrekking had op de SNS app. De volgende release staat vooralsnog voor begin oktober gepland. We werken momenteel aan de responsive Mijn-omgeving, de opleverdatum is nog niet bekend.

Ik ben Sjaakie93..geen Axasjaak..dat terzijde..

Je geeft eigenlijk geen antwoord op mijn vraag Dennis..hoe staat het ervoor vraag ik in procenten..zitten we op 90% of nog en eens niet op 10% en daarnaast hadden jullie een deadline toch van 1 oktober..gaat die gehaald worden ofniet???

Ik neem aan dat daar met 15 dagen te gaan toch wel enig zicht op is of wordt dit de Grote Kerstverassing weer 😉 ???
Badge +1

Het moet nog beter vind ik met nog meer mooie gadgets erin. Dan heb ik het vooral over het zien hoe je er over bijv. een maand voorstaat..een soort voorspeller en ik wil graag in kunnen vullen wat ik denk wat erin en eruit gaat op mijn rekening (budgetering). Sns moet hier koploper in worden.

Hallo Sjaakie93,

Gezien je betrokkenheid en je goede ideeën, lijkt dit onderzoek jou op het lijf geschreven. We vragen je hierin om mee te denken over een toepassing waarmee je meer inzicht en controle over je uitgaven krijgt. Je test dan als allereerste het nieuwe concept en je kunt je vragen kwijt over de responsive Mijn SNS. Doe je mee?

Hallo Sjaakie93,

Gezien je betrokkenheid en je goede ideeën, lijkt dit onderzoek jou op het lijf geschreven. We vragen je hierin om mee te denken over een toepassing waarmee je meer inzicht en controle over je uitgaven krijgt. Je test dan als allereerste het nieuwe concept en je kunt je vragen kwijt over de responsive Mijn SNS. Doe je mee?

Dag Tibor,

Zoals ik al aangaf, leuk idee en zou graag mee willen doen, maar voor mij is de vrijdag (helaas) geen optie. Ik werk dan namelijk. Daarnaast is alles wat in het midden van het land ligt (qua plaats) niet handig ivm reizen, een kleine e.d. Ik moet zelf ook bijna alles afstemmen thuis wanneer ik verder weg zou gaan dan mijn huidige woonplaats en de kleine. Je kan niet zomaar even een nachtje wegblijven zoals "vroeger" zullen we maar zeggen. Of een dagje.

Daarom heb ik al aangegeven aan Marc dat ik best mee wil doen, maar dan vanachter mijn laptop en zelf de tijd uit wil kiezen in die week wanneer ik wil testen. Zelf lig ik bijv. soms aardig vroeg in bed en wordt ik rond 3 uur wakker zonder dat ik de hele dag "gestoord" wordt door andere dingen. Dit is tijd voor mezelf zodat ik andere dingen kan doen waar ik niemand dan lastig mee val e.d. en ik zou in die tijd ook goed kunnen testen.

Daarbij komt er wordt momenteel (nog) geen antwoord op mijn vraag gegeven nu het niet mogelijk is om even langs te komen en de vraag over de vorderingen van Mijn SNS na te vragen op locatie..dus ik hoor het nog steeds graag. Hoeveel procent status?
Hoi Sjaakie93,

Het leven met een klein mensje kan behoorlijk heftig zijn, dat weet ik uit ervaring. Het is niet mogelijk om te testen ‘op afstand’ met bijvoorbeeld Skype. De informatie en het prototype dienen om veiligheidsredenen binnen de domeinen van SNS te blijven. Beeldbellen via bijvoorbeeld Skype of Google Hangouts wordt niet gefaciliteerd. Intern gebruiken wij hiervoor Microsoft Lync. Het testen gebeurt aan de hand van een agenda die mede is bepaald door de ingevulde vragenlijsten van de deelnemers. De interviews worden ingepland, daardoor is het niet mogelijk om op een zelf gekozen tijdstip te testen. Bij een volgende mogelijkheid hopen we jullie eerder kunnen informeren.

De merken van de Volksbank zijn bezig met een responsive Mijn-omgeving. Dit verkeert in een beginstadium. Als we een percentage koppelen aan de voortgang, dan kan dat leiden tot verschillende interpretaties en verwachtingen. Wanneer er nieuws is, gaan we dat zeker delen. Ook nemen we jullie mee in de keuzes en overwegingen, hier hoor je waarschijnlijk binnenkort meer over.
Reputatie 1
Badge

De merken van de Volksbank zijn bezig met een responsive Mijn-omgeving. Dit verkeert in een beginstadium. Als we een percentage koppelen aan de voortgang, dan kan dat leiden tot verschillende interpretaties en verwachtingen. Wanneer er nieuws is, gaan we dat zeker delen. Ook nemen we jullie mee in de keuzes en overwegingen, hier hoor je waarschijnlijk binnenkort meer over.

Aangezien elk voorstel om iets gewijzigd te krijgen strand op het feit dat jullie nu bezig zijn met het responsive van mijn sns en het feit dat dat blijkbaar nu nog in het beginstadium staat wil ik graag voorstellen om dit forum op te heffen. Mensen die vragen hebben kunnen ook de klantenservice bellen. Wel zo snel.
Dit verkeert in een beginstadium.
Net als Eva schrik ik daar behoorlijk van. Het is al een flinke periode dat het responsive maken als excuus wordt gebruikt om andere wensen nog niet uit te voeren.
Maar als jullie nog in het beginstadium zijn, zou ik zeggen: stop er onmiddellijk mee, want het gaat teveel ten koste van andere zaken. En in dit tempo gaan er nog jaren overheen.
Een idee om Google Venture Sprints te gebruiken, zoals aanbevolen in een ander topic?
Wat ik raar vind is dat je bij een deadline van 1 oktober nog in een beginstadium zit. Hier wordt ik erg depressief van..

Wat betekent dat wel niet voor de Windows Phone gebruikers?
Het was niet onze bedoeling om bij jullie de verwachting te scheppen dat 1 oktober de deadline voor de responsive Mijn-omgeving was. Dit hebben we ook niet op deze manier gecommuniceerd. Met een Windows Phone gebruik je vanaf 1 oktober Mijn SNS totdat de responsive Mijn-omgeving klaar is.
Dennis, je veel talenten, nu zie ik de politicus boven komen. Je hebt helemaal gelijk, maar de WP gebruikers zijn wel gesust met de aankondiging van de responsive Mijn-SNS omgeving als volledig alternatief. Dat de mogelijkheid bestond dat er een onhandige overgangsperiode zou zijn werd in het midden gelaten. De duur van deze zal de tijd ons leren, want een politicus doet geen harde toezeggingen....
Ach, zo ideaal is een responsive website nu ook weer niet. Hoe vaak ik wel niet een dergelijke site 3x moet herladen voordat het fatsoenlijk werkt... Edge dingetje, denk ik.

Eerlijk gezegd vond ik de opmerking van de deadline op 1 oktober al wat vreemd in de eerste post. Voor mij was het al lang duidelijk dat het langer ging duren. Dat het kennelijk zo lang word als waar het in deze topic op lijkt is desondanks toch wat zorgwekkend.
.. met de aankondiging van de responsive Mijn-SNS omgeving als volledig alternatief. ....

Op 1 oktober dus..dat is er gezegd. Natuurlijk was dat de "streefdatum"..nu die niet gehaald wordt is het de vraag hoe lang WP gebruikers "pijn" moeten lijden..
Edge dingetje, denk ik.
Er zijn alternatieven genoeg...
Misschien wordt het eens tijd voor een status update?

We zijn inmiddels 2 maanden verder en de site is nog steeds verre van responsive. Het duurt 5 minuten om de 'front page' in te laden op een mobiel, en vanaf dat punt is er niets responsive aan de site.

Hoe ver is die "responsive site"? Hoe lang gaat het nog duren, voor we weer gewoon kunnen bankieren op ons mobieltje? Want hoe de boel er nu voor staat is niet alleen niet-responsive, het is niet bruikbaar.

Zullen wel een poule maken met zijn allen? Gewoon voor de lol...
Ik denk dat de responsive site pas op 1-10-18 functioneel is en 1-4-19 echt af.
Badge +1
Goedemiddag,

Er wordt hard gewerkt aan de responsive Mijn SNS omgeving. We verwachten jullie binnenkort meer informatie te geven over de status en de plannen.

Reageer