SNS

Beantwoord

Hoe verwijder ik de oude hypotheek in Mijn SNS?

• 17 februari 2017
  • 9 Reacties
  • 9998 Keer bekeken

Cosmetisch dingetje wellicht: Ik zie mijn oude hypotheek nog in Mijn SNS staan, op zich hoef ik er niet te herinnerd te worden dat aan mijn oude huis circa een BMW 5-serie verloren heb :)
Zou deze weg kunnen?
icon

Beste antwoord door Harry Jacques 20 februari 2017, 13:30

Moderators bedankt ?? voor het heldere antwoord dat ik een PB kreeg en waardoor duidelijk is waarom mijn "oude hypotheken" ook nu nog zichtbaar zijn, hieronder een deel van het gegeven antwoord: jouw geval is er sprake van een gedeeltelijk royement, omdat 3 van de 5 leningdelen zijn afgelost. Pas als onder een hypotheeknummer alle leningdelen volledig zijn afgelost, verdwijnt deze uit mijn SNS.
Daarom nog zichtbaar dus, hoewel het voor mijn gevoel oude hypotheken waren die ik had afgelost bij verkoop oude huis, maar dat blijkt dus maar deels te zijn.
Bekijk origineel

9 reacties

Bedankt voor je enthousiaste reactie, Harry Jacques. Het is altijd leuk om waardering te krijgen voor wat je doet. Als je andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden.
Moderators bedankt ?? voor het heldere antwoord dat ik een PB kreeg en waardoor duidelijk is waarom mijn "oude hypotheken" ook nu nog zichtbaar zijn, hieronder een deel van het gegeven antwoord: jouw geval is er sprake van een gedeeltelijk royement, omdat 3 van de 5 leningdelen zijn afgelost. Pas als onder een hypotheeknummer alle leningdelen volledig zijn afgelost, verdwijnt deze uit mijn SNS.
Daarom nog zichtbaar dus, hoewel het voor mijn gevoel oude hypotheken waren die ik had afgelost bij verkoop oude huis, maar dat blijkt dus maar deels te zijn.
Goedemorgen Harry Jacques en Buijtwin,

Dit lijkt een omvangrijk probleem. Mailen jullie je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Hoe verwijder ik de oude hypotheek in Mijn SNS?'? Dan zoek ik uit waarom de hypotheek nog zichtbaar is en wat ik kan doen.
Ik zie in Mijn SNS ook nog steeds de reeds lang geleden afgeloste leningen. Ik denk dat het ligt aan de einddata die daarin genoemd worden. Wel vreemd dat die nog zichtbaar zijn!
Ik heb hetzelfde, ik zie mijn oude hypotheken nog steeds na ongeveer 12-13 jaar.....ik zal mijn gegevens ook opsturen.
Dat is vreemd. Mail je je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Hoe verwijder ik de oude hypotheek in Mijn SNS?'? Dan zoek ik uit waarom je de hypotheek nog ziet.
Hij is reeds een jaar geleden afgelost en uitgeschreven 🙂
Hoi OM602,

Het is niet fijn om ongevraagd aan dit soort zaken herinnerd te worden. Is de hypotheek volledig afgelost en uitgeschreven bij de notaris? Dan verdwijnt de hypotheek binnen 5 werkdagen uit Mijn SNS. Als de hypotheek niet is afgelost, dan blijft 'ie staan.
Ik denk dat dat pas verdwijnt als je de hypotheek via de notaris laat royeren, mits deze 100% afgelost is natuurlijk, tot zo lang blijft het staan.

Reageer