SNS

Hoe voeg ik een 2e gebruiker toe aan de app?

• 29 juni 2017
  • 4 Reacties
  • 1488 Keer bekeken

Voor de mensen die mij kennen: vandaag een trendbreuk.
Ik beschik vanaf vanmorgen over een smartphone! Voor veel mensen zal dat weinig zeggen, maar voor mij....
Ik zal jullie niet vermoeien met de veelheid aan logische en onlogische vooronderstellingen er zitten in het configureren van dat ding, ik beperk me nu even tot de SNS-app. Die is beperkt bruikbaar. Ik had het verwacht, maar het blijkt inderdaad zo.
Om op mijn laptop op correcte wijze een overschrijving te doen, moet ik als twee identiteiten inloggen, omdat ik anders geen inzicht heb welke betalingen door mijn mederekeninghouder zijn ingepland. Omslachtig, maar het werkt.
Met mobiel bankieren lukt me dat niet, terwijl het juist dan van belang is omdat mijn partner dan dikwijls ook niet in de buurt is om het te kunnen vragen. Eenmaal aangemeld met de app kun je je niet meer voor een tweede rekeninghouder aanmelden, voor zover ik heb kunnen nagaan. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?
Ik begrijp het best, als dat niet kan, want de telefoon wordt nu zo ongeveer als een lichaamsdeel beschouwd - dus ondeelbaar over twee personen. Maar dan krijgt dat totale rekeningoverzicht wel een veel groter belang. Mag die prioriteit omhoog om mobiel bankieren beter mogelijk te maken?

4 reacties

Deze vraag heb ik ook gesteld inzake de webapp. Ik vind het niet van deze tijd dat een account is gebonden aan het nummer van de digipass in plaats van aan het rekeningnummer. Mijn vrouw en ik hebben een en/of rekening, maar m.b.t. plannen en betalen is het alleen OF. Nooit meer antwoord gehad uit Utrecht... Behalve dat het op de verlanglijst staat!
Reputatie 2
Badge +1
@Koos: welkom bij de club!

Je kunt in de app meerdere accounts aanmaken. Ik doe dit zowel voor de SNS als ASN app om dezelfde reden als jij :8. Als het goed is heb je nu 1 account geconfigureerd. Voor een tweede account open je de app en in het inlogscherm (voordat je de PIN5 invoert) heb je dan rechts bovenin de mogelijkheid om een account toe te voegen (poppetje+). Je begint met het geven van een naam (om later de accounts uit elkaar te kunnen houden) waarna je dezelfde procedure doorloopt als bij het aanmaken van het eerste account. Tot slot krijg je nog de mogelijkheid om ook je eerste account te voorzien van een gebruiksvriendelijke naam.

Als je dit hebt doorlopen, zie je in het inlogscherm voortaal ook een pull-down menu waar je kunt kiezen met welk account je wilt inloggen. Deze staat default op de laatst gekozen naam.
Hoi Koos,

Wat een enorme stap. Ik loop inmiddels een tijdje mee op de community en begrijp goed wat voor verandering dit is. Stefan, bedankt voor de uitgebreide uitleg.

@VonJot, de digipas, Mijn SNS en de app zijn persoonlijk. Hierdoor is het niet mogelijk om de betalingen van de andere gebruiker in te zien. Zoals je aangeeft staat het aanpassen hiervan op onze wensenlijst. Op dit moment is er nog geen nieuws of en wanneer het wordt doorgevoerd.
@Wouter:
Stefan heeft nu juist uitgelegd hoe je de app ook voor meer accounts (personen) kunt gebruiken. Gelukkig wel.
Misschien is het handig voor mederekeninghouders dezelfde code te gebruiken, maakt het makkelijker en bij voldoende vertrouwen ook niet minder veilig.

Reageer