SNS

Beantwoord

Hoe vraag ik een deblokkeringscode aan?

• 4 december 2016
  • 5 Reacties
  • 5368 Keer bekeken

Ik wist mijn code niet meer voor de digipas dus volgde ik de stappen op de website, alleen als ik de deblokkeringscode aanvroeg stond er:
Vraag daarom aan je ouder of verzorger om de deblokkeringscode voor je aan te vragen.
Als je ouder of verzorger zelf inlogt op Mijn SNS, kan hij of zij de aanvraag digitaal insturen en krijg je de deblokkeringscode nog sneller thuisgestuurd.

Wat bedoelen ze daar mee?, en volgens mij hebben mijn ouders geen Mijn SNS account.
icon

Beste antwoord door Robert 5 december 2016, 09:02

Hoi Lisa 1511,

Van harte welkom op de community. Altijd leuk om nieuwe leden welkom te heten. Wat balen dat je de pincode van je digipas niet meer weet. Maurits helpt je goed op weg. Ben je minderjarig? Dan vraagt je wettelijk vertegenwoordiger de deblokkeringscode aan. Als deze geen Mijn SNS heeft, regelt hij of zij dat hier. Kun je zo verder?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Bekijk origineel

5 reacties

@Lisa1511 Zoals je kennelijk al vermoedt, wordt inderdaad bedoelt dat je ouders inloggen op hun eigen Mijn SNS om alles te regelen.
Dit moet en zal dan nog bevestigd worden door de (later?) beschikbare moderator.
En wat betreft dat je ouders geen Mijn SNS hebben, voor die verdere acties die je kunt uitvoeren zal diezelfde moderator je helpen.
Hoi Lisa 1511,

Van harte welkom op de community. Altijd leuk om nieuwe leden welkom te heten. Wat balen dat je de pincode van je digipas niet meer weet. Maurits helpt je goed op weg. Ben je minderjarig? Dan vraagt je wettelijk vertegenwoordiger de deblokkeringscode aan. Als deze geen Mijn SNS heeft, regelt hij of zij dat hier. Kun je zo verder?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Badge
Hoi Lisa 1511,

Hoi, ik vind dit een prima oplossing, mits ze de tijd heeft, en haar ouders mijn-sns willlen. Anders is het geen goed oplossing.
Natuurlijk kunnen haar ouders mijn SNS aanvragen (is ook wel handig) maar dat duurt dan ook nog even voor ze hun wachtwoord op de mat krijgen, daarna een nieuwe digipas aanvragen, waar vervolgens volgens mij ook een pincode voor op de mat moet vallen. Duurt dus wel lang denk ik.

Ook zou het kunnen dat haar ouders helemaal geen mijn-SNS willen hebben.

Kan ze ook gewoon naar een SNS winkel met haar ouders?
Bedankt voor het meedenken, Gerard. Aan de rekening van een minderjarige koppelen we altijd een wettelijk vertegenwoordiger. Deze ontvangt dan toegang tot Mijn SNS. De wettelijk vertegenwoordiger heeft trouwens geen Mijn SNS nodig om een deblokkeringscode voor de minderjarige rekeninghouder aan te vragen, dit kan ook zonder in te loggen. Natuurlijk is Lisa1511 met haar ouders van harte welkom in een SNS Winkel. Mijn collega vraagt dan samen met hen een deblokkeringscode aan.

@Lisa1511 Hou je ons op de hoogte?
Badge
Aha helder :)
Bedankt voor de uitleg!

Reageer