SNS

Beantwoord

Hoe vraag ik mijn maandoverzicht op?

• 18 oktober 2016
  • 30 Reacties
  • 10392 Keer bekeken

hoe kan je een maand overzicht zien met alleen wat er binnen gekomen is en wat uitgave was die maand ? dus zonder al die transacties die er die maand geweest zijn
icon

Beste antwoord door Jeroendv SNS 26 oktober 2016, 10:58

Goedemorgen allemaal,

Deze functionaliteit maken we niet mogelijk in het huidige maandoverzicht omdat je dit via het Huishoudboekje kunt inzien. Deze geeft een handig overzicht van alle inkomsten en uitgaven per maand.
Bekijk origineel

30 reacties

Badge +2
Goedemiddag Ton2624,

Allereerst van harte welkom op de community. Wat leuk dat je een topic hebt aangemaakt en direct een vraag stelt. Wil je een maandoverzicht van je rekening waarop staat wat er binnen is gekomen? En wil je die zonder de uitgaande bedragen? Ik hoor graag van je, dan help ik je verder.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hallo ton2624,

er zijn verschillende manieren.
Manier A.
1. Ga in het linker menu naar Bij- en afschrijvingen
2. Klik dan op 'zoek'
3. vul een begin- en einddatum in
4. klik op 'zoek'
Naast het grafiekje verschijnt dan je totale bij- en afschrijvingen in die periode alsmede je begin- en eindsaldo.

ManierB.
2. Klik op het menu-pijltje in de witte balk naast de knop 'zoek' (*)
3. Klik hier je maand of een andere optie aan
Naast het grafiekje verschijnt dan je totale bij- en afschrijvingen in die periode alsmede je begin- en eindsaldo.

(*) wat in die witte balk staat als je in het linkermenu op Bij- en afschrijvingen klikt, kun je instellen onder je instellingen (nagenoeg onderaan in het menu aan de linkerkant). Klik op Instellingen, dan onder Internetbankieren klik je op 'Aantal bij- en afschrijvingen'. In het midden zie je dan het volgende staan:
Aantal bij- en afschrijvingen per rekening tonen
Klik je dan op het menu-pijltje in de witte balk eronder dan heb je drie mogelijkheden voor het tonen van je bij- en afschrijvingen:
1. van de afgelopen week
2. sinds laatste bezoek
3. van de afgelopen maand

Ik hoop dat je hier mee uit de voeten kunt. :)
Laat je het ons weten of dit is wat je bedoelt?
beide dank voor de reactie terug , dat van manier A en B had ik al gevonden , het gaat er om dat ik bankafschrift moet overleggen , en wil ik een afschrift hebben waarop alleen begindatum X bedrag staat en einddatum Y bedrag ,
dus zonder al die bij- en afschrijvingen, dat gaat ze namelijk. niet aan waar ik geld aan uitgeef en bij wie en hoeveel ,
dus gewoon simpel een begindatum met bedrag wat er toen opstond en de einddatum met bedrag wat er die maand van over is
En een afdruk van dat grafiekje met wat er naast staat, zou dat voldoende kunnen zijn?
Misschien dat je in een groter overzicht met het 'knipprogramma' van Windows dat uit kunt selecteren, wat je wilt afdrukken.

Als je bv. de maand september neemt, en dan klikt op print/pdf. Dat bestandje openen en bovenaan zie je dan de gegevens die jij wilt hebben.
Met het knipprogramma van windows (maar er zijn er ook andere) selecteer je dat gebied wat je wilt hebben en dat sla je dan op als pdf of jpg file.

Heb je hier iets aan?
is een idee , zal het uitproberen , laat weten of het gaat ,
maar beter zou natuurlijk zijn als ze ook een optie maken waar mee je alleen begin en eind van de maand ziet met de bedragen die aan begin en eind op de rekening staat,
want zullen er vele zijn met zelfde probleem denk ik
alvast bedankt
Dag Ton,

Om heel eerlijk te zijn heb ik daar echt totaal geen behoefte aan..

Ik zie ook niet in waarom ik iemand zoiets zou sturen of zou moeten sturen.

Ik denk ook niet dat de SNS bank dit gaat implementeren, maarja wie weet..
er zijn instanties die bankafschrift moeten hebben
Je bedoelt bijvoorbeeld instanties zoals het UWV of iets dergelijks..ok daar kan ik dan wel inkomen..dat wist ik natuurlijk niet zo..

Ja, dat lijkt mij dan een pittige opgave..ik weet dat de SNS wel op mijnsns.nl het beginsaldo van dezelfde dag van de vorige maand laat zien, maar niet het begin en het eindsaldo waarvan je zelf dan de data aan zou kunnen geven..ik vind het wel een beetje "raar" dat een instantie zoiets vraagt, maar ok.

Dan zou ik zelf in Excel een grafiek maken..met de begin en de eindstand en dit dan ook bijhouden voor de toekomst.

Ik denk niet dat er een bank is die dit momenteel wel aanbied..beetje vreemde instantie..als je het mij vraagt..
Ik zie geen andere mogelijkheid dan eerder aangegeven. Succes. En ik ben benieuwd hoe je het uiteindelijk hebt gedaan.
Badge
Ik heb dezelfde aanvraag ook wel gehad voor een huurcontract van een woning.
Die wilde ook een bankafschrift van de afgelopen maand zien.
Ik weet niet waarom ze dat wilden, maar ik heb dat toen maar gedaan.
Eerst had ik alle bedragen onherkenbaar gemaakt, maar dat mocht niet:?
Dus toen alsnog een rekeningoverzicht gestuurd waar wel alles op zichtbaar was.
In dat geval had ik ook liever een begin/eindsaldo afschrift gehad.
Goedemorgen allemaal,

Allereerst bedankt voor het meedenken. Het is inderdaad niet mogelijk om een afschrift te downloaden met alleen het begin- en eindsaldo van een bepaalde periode. Ik vraag intern na of we deze optie kunnen toevoegen. Wordt vervolgd.
Goedemorgen allemaal,

Deze functionaliteit maken we niet mogelijk in het huidige maandoverzicht omdat je dit via het Huishoudboekje kunt inzien. Deze geeft een handig overzicht van alle inkomsten en uitgaven per maand.

Hallo ton2624,

er zijn verschillende manieren.
Manier A.
2. Klik dan op 'zoek'
3. vul een begin- en einddatum in
4. klik op 'zoek'

Doorgaans zal deze methode de gewenste info geven, met één uitzonderingssituatie:

Als je op de laatste dag van de maand ‘s avonds laat een overschrijving doet, dan verschijnt die transactie in het overzicht van de daaropvolgende maand. De vermelde datum is correct, maar staat dus in het verkeerde maandoverzicht.

Ik heb dit punt eerder gemerkt en gemeld bij een overschrijving vanaf een RegioBank-rekening.

Intussen heb ik zowel op 30 september (om 22:44 uur) als op 31 oktober (tijdstip staat niet vermeld) transacties uitgevoerd. Een pinpasbetaling en een internet-overschrijving. Terug te vinden op de maandoverzichten van respectievelijk oktober en november.

Hoe kan dit, en wat is de oorzaak? Lijkt me makkelijk op te lossen, omdat de aangegeven transactiedatum wel correct is.

Toch slordig.

Als toetje voor het maandoverzicht van december nu, in januari:

Allemaal een groots 2020 toegewenst !

Reputatie 1

De beste wensen voor 2020 @Koos. Uit je bericht maak ik op dat je bij de Regiobank bankiert met je betaalrekening. Klopt dit? Om deze reden stel ik voor om contact op te nemen met de Regiobank. Hier vind je alle contactgegevens

Mijn beste wensen terug.

Over jouw veronderstelling: Nee, dat klopt niet.

Als penningmeester van een onvolprezen foroclub bankier ik bij de Regiobank. Ik had genoeg van ING. Daar ben ik dit probleem het eerst tegen het lijf gelopen. Ik meldde het toen onder Instant Payments, omdat ik daarmee een verband vermoedde. Dat bleek niet het geval.

Vervolgens heb ik dit getest met mijn eigen SNS betaalrekening. Daar doet zich dus hetzelfde verschijnsel voor. Het is “dus” een Volksbank-dingetje. daarom heb ik het hier nog eens aangegeven en hoop ik dat het hier wordt opgelost. Dan zal het bij Regiobank waarschijnlijk ook goed gaan.

Wellicht een mooie start voor een nieuw jaar? Op het eerste gezicht lijkt het niet erg gecompliceerd.

Hoi @Koos zo te lezen is een en ander onduidelijk. Voor het overzicht van de rekening bij Regiobank kun je bij deze bank terecht. Voor je overzicht bij SNS raad ik je aan een navraag te doen via onze site. Dan starten we een onderzoek en kijken we het na.

Sorry, Vroni, maar lees eens wat ik schreef:

Vervolgens heb ik dit getest met mijn eigen SNS betaalrekening. Daar doet zich dus hetzelfde verschijnsel voor. Het is “dus” een Volksbank-dingetje. daarom heb ik het hier nog eens aangegeven en hoop ik dat het hier wordt opgelost.

Een SNS-probleem afschuiven op de Regiobank, omdat het daar OOK gebeurt lijkt me niet de methode om het op te lossen. Ik meld het alleen om aan te geven dat het probleem zich Volksbank-breed voordoet. Noem het meedenken...

Het SNS-maandoverzicht van mijn SNS-rekening klopt niet. Ik hoop dus dat SNS dit oplost.

Hoi @Koos, dat is helder. Het is niet de bedoeling om je het idee te geven dat we het afschuiven. Ik raad je aan om een navraag bij ons te doen en om met Regiobank contact op te nemen. Als het is uitgezocht en er een oplossing komt, dan zorgen we ervoor dat ook de andere banken binnen de Volksbank op de hoogte worden gebracht.

@Vroni, neem eens contact op met je collega Evelyn. Zij heeft navraag gedaan, hetgeen nog niet tot een bevredigend antwoord heeft geleid. Ik zou op de hoogte worden gehouden…

Een en ander is enkele maanden geleden besproken in o.a. het topic Instant Payments, omdat ik aanvankelijk dacht dat daarin de oorzaak lag.

Dat was niet het geval, en een update van 14 oktober zou een en ander hebben moeten oplossen. Helaas…

Is het onderzoek gestopt? Moet het opnieuw in gang worden gezet? Kan men de oorzaak niet achterhalen (lijkt me sterk)? Ik denk dat de bal toch echt bij SNS ligt.

Reputatie 5
Badge +4

Goedemiddag @Koos ,

Natuurlijk help ik graag een handje als het nodig is. Afgelopen najaar heb ik navraag voor je gedaan en in november 2019 heb ik je persoonlijk via e-mail geïnformeerd en de constateringen van het onderzoek met je gedeeld. In verband met je privacy delen we dit niet publiek op de community, maar als je wenst dan kun je de e-mails nog een keer ontvangen. 

Maandoverzichten moeten kloppen, daarover zijn we het helemaal met je eens. Vandaar dit ik in mijn laatste e-mail heb uitgelegd dat je voor inhoudelijke vragen over je rekening terecht kunt bij RegioBank.

Nu je een test hebt uitgevoerd met een rekening bij SNS en hetzelfde euvel ondervindt, doen we wederom met plezier navraag voor je. Via het formulier op onze site word je deskundig geholpen en nemen we zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen. Tot slot beaam ik graag het antwoord van @Vroni SNS. Maak je geen zorgen Koos, ook de andere banken binnen de Volksbank worden erover geïnformeerd. 

Badge

Als ik in mijnSNS mijn rekening wil bekijken, dan staat het standaard op "Bij- en afschrijvingen afgelopen maand".
Daar zie ik gewoon die twee afschijvingen op 31 december 2019. dus zoals het hoort.
Zet ik de Toon keuze op 'december 2019', dan zijn die twee afschrijvingen niet zichtbaar.

Hoe kan dat?

Ik wil deze rekening graag downloaden, maar dan wel compleet.

Dat persoonlijke antwoord bleek achteraf geen goed antwoord. Ook daarover heb ik je geinformeerd.

En het formulier is bedoeld voor enkele specifieke situaties, waar dit niet in past.

Kijk eens op het maandoverzicht van Januari.

Als de betaling 's avonds laat is uitgevoerd komt die merkwaardigerwijze in het januari-overzicht. Zie het topic over maandoverzichten.

De oorzaak hiervan schijnt nog niet bekend te zijn.

Reputatie 5
Badge +4

Goedemiddag @Rob1960 en @Koos,

Omdat jullie allebei nagenoeg dezelfde vraag stellen, heb ik de topics samengevoegd. Op onze site staat het verschil tussen de boek- en valutadatum uitgelegd, maar dat neemt niet weg dat de (data in) maandoverzichten moeten kloppen. We gaan met jullie vraag aan de slag en ik hoop dat we snel een antwoord hebben. 

En? Hoe staat het met het onderzoek? Ik verbaas me over de doorlooptijd voor het uitzoeken van zo'n concrete vraag.

Reageer