SNS

Beantwoord

Huishoudboekje bevat opeens geen nieuwe inkomsten en uitgaven meer

  • 5 maart 2016
  • 69 Reacties
  • 2855 Keer bekeken

Bij- en afschrijvingen komen sinds 17/2 niet meer in het huishoudboekje tevoorschijn. Ze staan wel in het rekeningoverzicht van de betaalrekening maar zijn als inkomsten en uitgaven onszichtbaar in het huishoudboekje. Ook niet als nog in te delen posten! De maanden daarvoor werkte het wel goed. In de instellingen staat uitaard het huishoudboekje wel aangevinkt!
Is dit een algemene storing of werkt MijnSNS voor mij niet goed?
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 7 maart 2016, 11:32

Goedemorgen heren,

Ten eerste bedankt voor jullie melding. Het probleem is bekend bij de ontwikkelaars; het schijnt geen algemene storing te zijn, maar bij specifieke gevallen voor te komen. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Bekijk origineel

69 reacties

Nu je het zegt.... die van mij doet het ook niet meer.
Gelukkig doen mijn spaarpotten het nog wel 🙂
Dat moet dan een aanknopingspunt zijn voor de technici van SNS. Het werkt zowel mobiel (Android en IOS), als gewoon met browser op de SNS site niet meer. En inderdaad gelukkig klopt het banksaldo wel, dus ik kom niets tekort. Behalve inzicht...
Badge +1
Goedemorgen heren,

Ten eerste bedankt voor jullie melding. Het probleem is bekend bij de ontwikkelaars; het schijnt geen algemene storing te zijn, maar bij specifieke gevallen voor te komen. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Inmiddels heb ik op verzoek van de helpdesk tot 2 maal toe screenshots opgestuurd, maar nog steeds zijn er geen nieuwe transacties zichtbaar. Wel van eigen boekingen tussen betaal- en spaarrekening, maar niet van externe inkomsten en uitgaven. En dat al 30 dagen lang.
Ik hoor/lees dat 'er aan gewerkt wordt', maar het lijkt er een beetje op dat daarmee bedoeld wordt dat het op een stapeltje met openstaande problemen is beland. Hopelijk komt er nu spoedig een oplossing!
Komt vast wel goed..dit soort dingen hebben ze meestal zo weer in orde. Ik zou zeggen slaap een paar nachtjes en dan werkt het wel weer.
Komt vast wel goed..dit soort dingen hebben ze meestal zo weer in orde. Ik zou zeggen slaap een paar nachtjes en dan werkt het wel weer.
Hoi Sjaakie,
Als het in 30 dagen nog niet is gelukt, zou het in "een paar nachtjes" extra dan wel lukken? :?
En "meestal zo weer in orde" past dus ook niet na 30 dagen. :8
Groet,
Ben 🆒
PS 🙂
Komt vast wel goed..dit soort dingen hebben ze meestal zo weer in orde. Ik zou zeggen slaap een paar nachtjes en dan werkt het wel weer.
Hoi Sjaakie,
Als het in 30 dagen nog niet is gelukt, zou het in "een paar nachtjes" extra dan wel lukken? :?
En "meestal zo weer in orde" past dus ook niet na 30 dagen. :8
Groet,
Ben 🆒
PS :)

Goedemorgen BigBen,

je moet altijd goede, stille hoop hebben. Je er helemaal over gaan opvreten heeft geen enkel nut. Dat verergert de situatie vaak alleen maar.

Goedemorgen BigBen,

je moet altijd goede, stille hoop hebben. Je er helemaal over gaan opvreten heeft geen enkel nut. Dat verergert de situatie vaak alleen maar.[/quote]
Ik vind het eigenlijk "niet normaal" dat je een melding van een probleem geeft, en daarna, op verzoek, nadere info, dat je dan een maand gewoon niets hoort.
Komt bij dat het gaat om iets waar iemand waarschijnlijk veel gebruik van maakt en dat dan ook meld.
Het is aan de SNS deze wijze van afhandelen van problemen te verbeteren.
Nu snap ik ook wel dat een probleem bij weinigen, iets minder urgent is en waarschijnlijk navenant gecompliceerder is. Maar geef dan bijv. wekelijks een korte voortgangsrapportage aan de klant.
Als ik m´n auto naar de garage bracht met een klacht en een maand niets zou horen .... (Ja wat dan SNS?)
Groet,
Ben 🆒
PS Begrip is mooi, maar moet je ook verdienen.

Ik vind het eigenlijk "niet normaal" dat je een melding van een probleem geeft, en daarna, op verzoek, nadere info, dat je dan een maand gewoon niets hoort.
Komt bij dat het gaat om iets waar iemand waarschijnlijk veel gebruik van maakt en dat dan ook meld.
Het is aan de SNS deze wijze van afhandelen van problemen te verbeteren.
Nu snap ik ook wel dat een probleem bij weinigen, iets minder urgent is en waarschijnlijk navenant gecompliceerder is. Maar geef dan bijv. wekelijks een korte voortgangsrapportage aan de klant.
Als ik m´n auto naar de garage bracht met een klacht en een maand niets zou horen .... (Ja wat dan SNS?)
Groet,
Ben 🆒
PS Begrip is mooi, maar moet je ook verdienen.
Dag BigBen,



Ja, BigBen..zo kijk ik er soms wel tegenaan. Het is inmiddels zowat "normaal" voor mij geworden dat de SNS nu eenmaal wat langer over bepaalde zaken doet. Deze zaken zijn soms erg complex en op technologisch gebied moet je ook goed uitkijken wat je precies gaat doorvoeren in het systeem. Ik weet niet of je toevallig mijn topic hebt gelezen waarin wordt gesproken over een update van de app begin maart..het is nu bijna eind maart..ik heb al eerder gezegd dat ik erg veel van die zaken zie gebeuren. SNS is technologisch niet de "snelste". Vooral niet met storingen verhelpen die misschien wel voor duizenden klanten gelden. Maarja..te kleine ICT, misschien moeilijk om aan personeel te komen..zo kennen we er nog wel een paar.

Tuurlijk het is ook niet "normaal", maar het begint wel aardig "normaal" te worden vind je niet? Het zal bij de ABN of Rabo niet anders zijn hoor. Hier kan je tenminste nog je klacht online plempen.

En voor de auto kom je soms ook weer terug..en terug en terug..en zo zijn we straks weer een jaartje verder en komt het volgende probleem weer bovendrijven.

Je kan een weg ook hetzelfde laten wanneer je eroverheen rijdt met je fiets. Jij kan er immers overheen..wel met de nodige hobbels door wortels van bomen e.d. De kunst is om een weg te maken die voor altijd goed is.
Hoi allen,

Ik vraag na wat de status van het probleem in het huishoudboekje is.
Hoi allen,

Ik vraag na wat de status van het probleem in het huishoudboekje is.


Groet,
Ben 🆒
Al 6 weken lang geen nieuwe uitgaven zichtbaar in mijn huishoudboekje. Al diverse malen via het forum om een oplossing gevraagd. Al tig-keer mailwisseling hierover gehad met service desk. Resultaat NUL, NIETS, GEEN!
Wel een Sjaakie die voorstelt dat ik maar eens een paar nachtjes moet gaan slapen. En Dennis die navraag gaat doen naar de status, prima!

Maar wanneer word ik, als de klant, nu EINDELIJK eens teruggebeld door een eind-verantwoordelijk persoon met de melding dat het probleem NU wordt opgelost?
Dag rstoekenbroek..de mensheid kan immers nog niet (lees: nog niet) toveren..dus dat het probleem "NU wordt opgelost": helaas zijn wij nog niet zover ontwikkeld..maar het duurt nu inmiddels wel een tijdje..dat ben ik met je eens..een bosje bloemen zou niet verkeerd zijn! Als ik jou was rstoekenbroeg zou ik AFAS huishoudboekje gebruiken (google op AFAS huishoudboekje) dan heb je dat hele gemier niet meer.

Groet
Na 3 dagen mag er in ieder geval wel iets bekend zijn over; de status van het probleem in het huishoudboekje!
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Goedemiddag,

Onze productmanager heeft het probleem niet kunnen reproduceren en heeft het issue nu bij onze IT-afdeling neergelegd voor onderzoek. Deze afdeling heeft meer tijd nodig voor de afhandeling dan verwacht. Ze doen hun best om de melding aan het begin van volgende week af te handelen.
Goedemiddag,

Onze productmanager heeft het probleem niet kunnen reproduceren en heeft het issue nu bij onze IT-afdeling neergelegd voor onderzoek. Deze afdeling heeft meer tijd nodig voor de afhandeling dan verwacht. Ze doen hun best om de melding aan het begin van volgende week af te handelen.


Groet,
Ben
Badge +1
Dat moet dan een aanknopingspunt zijn voor de technici van SNS. Het werkt zowel mobiel (Android en IOS), als gewoon met browser op de SNS site niet meer. En inderdaad gelukkig klopt het banksaldo wel, dus ik kom niets tekort. Behalve inzicht...
Goedemiddag,

Onze IT-afdeling heeft 2 mogelijke oplossingen:

• Alle transacties worden opnieuw ingeladen vanaf 17/02/16. De gegevens worden dan aangevuld, maar onze specialist weet niet of het probleem daarmee ook voor in de toekomst opgelost is.
• Het Huishoudboekje wordt volledig gereset waarbij alle (zelf) ingedeelde transacties ook gereset worden. Dit is radicaler, maar onze specialist verwacht dat dit het probleem structureel verhelpt.

Wil je laten weten naar welke optie je voorkeur uitgaat?
Nou dat klinkt als goed nieuws, met zelfs een keuze! Ik ga voor de radicale optie, waardoor er meer kans is op een structurele oplossing. Het opnieuw uitvoeren van alle zelf ingedeelde transacties is geen probleem. Dat werkt behoorlijk gebruikersvriendelijk, heb ik ervaren.

Graag een volledige reset!
Graag wil ik dezelfde reset als mijn bovenbuurman. 🙂

Zolang mn saldo maar niet gereset wordt 🆒

• Het Huishoudboekje wordt volledig gereset waarbij alle (zelf) ingedeelde transacties ook gereset worden. Dit is radicaler, maar onze specialist verwacht dat dit het probleem structureel verhelpt.
Badge +1

Graag een volledige reset!

Onze IT-afdeling heeft het huishoudboekje gereset. Wil je eens nagaan of het probleem is verholpen?
Ik zie inderdaad dat de reset uitgevoerd wordt. Het huishoudboekje toont de melding "SNS Kasboek is bezig met het binnenhalen van je transacties. Dit kan enige tijd duren. Wij adviseren je op een later tijdstip terug te komen."

Een paar minuten later verscheen er wel een overzicht, maar daar zijn nu ALLE transacties verdwenen in het huishoudboekje die betrekking hebben op de betaalrekening. Transacties in de spaarekeningen (maxi- en internet) zijn wel zichtbaar.

Hieruit valt te concluderen dat het huishoudboekje met de boodschap "Voor de geselecteerde periode en rekeningen zijn geen transacties beschikbaar" niet gevoed wordt!!! SNS Kasboek heeft geen toegang, of krijgt geen voeding, van de betaalrekening.
Inmiddels vult het huishoudboekje zich wel met betalingen die ik vanmiddag, na de reset door IT, heb gedaan. Maar alle andere betalingen van voor de reset zijn verdwenen.
Een maand geleden toen ik het probleem voor het eerst aankaartte is mijn betaalrekening opnieuw aangeboden aan de transactieserver. Dat loste NIET het probleem op dat nieuwe betalingen wel in het huishoudboekje verschijnen. Een pluspunt toen was WEL dat boekingen naar mijn spaarrekeningen die gedaan waren voordat ik de SNS betaalrekening in september opende, vanuit mijn toenmalige ING rekening 2 jaar lang waren gestort, opeens keurig in het huishoudboekje opdoken. Die staan er nu gelukkig nog steeds in.

Maar alle inkomsten en externe uitgaven vanuit mijn betaalrekening vanaf september tot vanmiddag 16 uur zijn verdwenen. Mogelijk kan IT de handeling van een maand geleden opnieuw ten uitvoer brengen zodat hopelijk dan het probleem nu echt kan worden opgelost.
Badge +1
Inmiddels vult het huishoudboekje zich wel met betalingen die ik vanmiddag, na de reset door IT, heb gedaan. Maar alle andere betalingen van voor de reset zijn verdwenen. Maar alle inkomsten en externe uitgaven vanuit mijn betaalrekening vanaf september tot vanmiddag 16 uur zijn verdwenen. Mogelijk kan IT de handeling van een maand geleden opnieuw ten uitvoer brengen zodat hopelijk dan het probleem nu echt kan worden opgelost.
Goedemiddag Rstoekenbroek,

Ik geef je bevindingen weer door en ik hou je uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.
Badge +1
Inmiddels vult het huishoudboekje zich wel met betalingen die ik vanmiddag, na de reset door IT, heb gedaan. Maar alle andere betalingen van voor de reset zijn verdwenen.

Een collega van de IT-afdeling heeft de missende transacties nogmaals opgevoerd. Vanaf morgen zouden deze getoond moeten worden in jouw huishoudboekje. Ik hoor graag of dit ook het geval is. Voor nu een fijn weekend gewenst.
Er zijn nog GEEN transakties zichtbaar! Behalve dan wat er sinds zaterdag aan inkomsten en uitgaven is verwerkt.
Transakties van voor de laatste reset zijn verdwenen!
Dus ik snap niet helemaal de (snelle) tweede reactie van Tibor.

Reageer