SNS

Beantwoord

Huishoudboekje bevat opeens geen nieuwe inkomsten en uitgaven meer

• 5 maart 2016
  • 69 Reacties
  • 2856 Keer bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

Hoi Rstoekenbroek,

Hier laten we het natuurlijk niet bij zitten. Ik trek de IT-afdeling nogmaals aan hun jasje om dit te onderzoeken. Zodra ik meer weet, dan hoor je hier van me.
@rstoekenbroek Het bleek dat je huishoudboekje nog niet was gereset. Inmiddels is dat wel gebeurd. Wil je ons vertellen of alles nu wordt getoond en werkt?
Ja, opeens zag ik op mijn mobiele app dat er oude transacties konden worden ingedeeld.
Nu net op mijn PC het huishoudboekje bekeken en er is duidelijk een verbetering.
Zoals het er nu uitziet lijkt alles van de laatste 24 maanden zichtbaar te zijn.
Vanavond laat ga ik er uitgebreid van genieten (en wat indelen) maar het ziet er positief uit!
Fijn om te lezen dat de eerste indruk positief is. Laat je me het weten als je ergens tegenaan loopt? Als je heel blij bent, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag 😉.
Nou..laten we het hopen.. 🙂 succes rstoekenbroek
@rstoekenbroek Het bleek dat je huishoudboekje nog niet was gereset. Inmiddels is dat wel gebeurd. Wil je ons vertellen of alles nu wordt getoond en werkt?

Dat houd je toch niet voor mogelijk, dat dat niet (wederom) gerest was. Maar ja, waar mensen werken, vallen spaanders. Hopelijk is het nu opgelost. Blijft nog de vraag: wat was nu het probleem? Wat was de veroorzaker? Ik ben benieuwd of dat antwoord nog te geven is.
@ rstoekenbroek: blijkbaar moet je eerst communitylid van de maand worden alvorens je problemen worden/zijn opgelost !:D
Blijft nog de vraag: wat was nu het probleem? Wat was de veroorzaker? Ik ben benieuwd of dat antwoord nog te geven is.

Hoi,

Ik heb net de mailwisseling teruggelezen, maar ook de techneuten kunnen geen oorzaak vinden.
Uit de mailwisseling heb ik het ook niet kunnen achterhalen. Vandaar mijn vraag.
Blijft nog de vraag: wat was nu het probleem? Wat was de veroorzaker? Ik ben benieuwd of dat antwoord nog te geven is.

Hoi,
Ik heb net de mailwisseling teruggelezen, maar ook de techneuten kunnen geen oorzaak vinden.

Eerlijk en beter gezegd hebben de techneuten helemaal geen antwoord gegeven over de oorzaak! Het is te hopen dat ze wel iets hebben gevonden en aangepast. Maar ook dat er lessen worden geleerd uit het lange oplossingstraject.

Als betrekkelijk nieuwe SNS klant bent ik zeer content met de wijze waarop dit forum gemodereerd wordt. Daar kunnen veel instellingen een voorbeeld aan nemen. Hierdoor bleef het in ieder geval steeds duidelijk dat mijn stem gehoord werd en er communicatie was.

Mijn huishoudboekje toont inmiddels weer 24 maanden inkomsten en uitgaven, en daar was het allemaal om begonnen. Uiteindelijk toch een welgemeend: bedankt!
Als betrekkelijk nieuwe SNS klant bent ik zeer content met de wijze waarop dit forum gemodereerd wordt. Daar kunnen veel instellingen een voorbeeld aan nemen. Hierdoor bleef het in ieder geval steeds duidelijk dat mijn stem gehoord werd en er communicatie was.

1) Die ervaring heb ik (en met ons waarschijnlijk velen) dat dit forum inderdaad goed gemodereerd wordt. Zonder hun goede hulp en inzet is een forum gedoemd te mislukken cq. weg te kwijnen. Wanda en haar team komen derhalve best enige lof en eer toe. Bij deze.

2) Ook ik hoop dat de IT'ers ervan geleerd hebben (maar dat kan alleen maar als je weet wat de oorzaak was!)

3) Ten slotte hoop ik dat jij je huishoudboekje op orde houdt. 🙂
Bedankt voor jullie complimenten heren, ik geef ze door aan mijn collega's 😃.
Heren,

Nog een aanvulling op de storing in het huishoudboekje. Hoewel de IT'ers niet direct een oorzaak konden vinden, wilden we dit toch graag weten en met jullie delen. Het kan een wat technisch verhaal worden.

Het huishoudboekje is door SNS ontwikkeld in samenwerking met een externe partij. De fout waardoor de weergave nu niet goed was, kwam voor in het deel dat de externe partij gemaakt heeft. SNS heeft daar geen toegang toe. Het probleem zat in een database die eerder nooit problemen heeft veroorzaakt; hierdoor is hier in eerste instantie niet naar gekeken. Nadat de fout in de database hersteld is en de accounts gereset zijn, werkt alles weer naar behoren.

Ik hoop dat het huishoudboekje nu goed blijft werken. Als er iets is, dan horen we dat graag van jullie.
Badge +1
Dus als ik geen huishoudboekje gebruik blijven mijn gegevens binnen de SNS beheerde systemen...?

... de externe partij gemaakt heeft. SNS heeft daar geen toegang toe.
... Ik hoop dat het huishoudboekje nu goed blijft werken. Als er iets is, dan horen we dat graag van jullie.

Dus de SNS is niet in staat zelf status en de kwaliteit te bewaken...
Welke gegevens zouden in die externe databank komen? Waarschijnlijk al je in- en uitgaande boekingen. Dus nog een partij die hele gevoelige privacy informatie bezit.
Welke gegevens zouden in die externe databank komen? Waarschijnlijk al je in- en uitgaande boekingen. Dus nog een partij die hele gevoelige privacy informatie bezit.

Mocht de data ook daadwerkelijk buiten de deur staan, dan zal er ook een bewerkersovereenkomst zijn opgemaakt.
Tegenwoordig met de wet bescherming persoonsgegevens, is het redelijk goed geregeld allemaal.
Ik maak me meer zorgen over de integriteit van de facebooken en linked-ins in deze wereld.
Daarom zit ik ook niet op die social media.
Dag heren,

Ik ga bij onze experts op zoek naar antwoorden op jullie vragen. Zodra ik meer weet, dan kom ik erop terug.
Hoi allen,

Het huishoudboekje is deels ontworpen door een externe partij. We hebben dit gedeelte in het verleden van de externe partij gekocht en we draaien deze software geheel op onze eigen server. De fout trad op in dit gedeelte en we hebben hun advies nodig bij het aanpassen van deze fout. De externe partij heeft geen enkele toegang tot jullie klantgegevens.
Badge +1
Hoi allen,

Het huishoudboekje is deels ontworpen door een externe partij. We hebben dit gedeelte in het verleden van de externe partij gekocht en we draaien deze software geheel op onze eigen server. De fout trad op in dit gedeelte en we hebben hun advies nodig bij het aanpassen van deze fout. De externe partij heeft geen enkele toegang tot jullie klantgegevens.

...De fout waardoor de weergave nu niet goed was, kwam voor in het deel dat de externe partij gemaakt heeft. SNS heeft daar geen toegang toe.

Het blijft best lastig om zaken precies te formuleren, maar gelukkig zijn er de juiste keuzes gemaakt in het verleden. Ik was (in het geval van externe partij) niet bang voor de contracten, maar juist vooral de beveiliging van een 'klein' bedrijf, de stabiliteit .en waar hebben ze dan de data gehost in de cloud en bij wie (mee kijken door NSA).

Reageer