Beantwoord

iDeal zonder Digipas?

• Aan het opstarten
  • 0 reacties
Wanneer kunnen we de beveiligingsopties van onze telefoon (gezichtsherkenning, vingerafdruk) gaan gebruiken, in plaats van die vervelende digipas?
iDeal werkt goed, behalve als je opeens weer op zoek moet naar dat plastic apparaatje en de pincode die daarbij hoort.
Ik zie op dit forum dat het digipasloos betalen al jaren geleden is beloofd.
icon

Beste antwoord door Sanne K 23 oktober 2018, 13:01

Goedemiddag Snessy, als je je digipas liever niet gebruikt, dan heb ik goed nieuws. Het is mogelijk om met je vingerscanafdruk of Face ID in te loggen, mits je telefoon dit ondersteunt. Beide opties stel je op de volgende manier in: Ga naar > 'Overzicht' > 'Instellingen' > 'Mobiel bankieren' > 'Vingerafdruk' Als je een iDEAL-betaling afrekent in de mobiel bankieren app, dan betaal je met je mobiele pincode van de app. Dit stel je 1x in met je digipas: 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Betalen aan onbekenden' > Kiezen voor Digipas of Mobiele pincode. Op deze manier kun je tot maximaal € 1.000 per dag betalen zonder dat je op zoek moet naar je digipas. Kun je zo verder?

Bekijk origineel

6 Reacties

Je kan de app zo instellen dat je je digipas alleen nodig hebt boven de €1000,-.
Je kunt via je telefoon de qrcode bij ideal scannen.
Ik gebruik de digipas alleen om mijn telefoon in te stellen. (eens per jaar ongeveer)
Goedemiddag Snessy, als je je digipas liever niet gebruikt, dan heb ik goed nieuws. Het is mogelijk om met je vingerscanafdruk of Face ID in te loggen, mits je telefoon dit ondersteunt. Beide opties stel je op de volgende manier in: Ga naar > 'Overzicht' > 'Instellingen' > 'Mobiel bankieren' > 'Vingerafdruk' Als je een iDEAL-betaling afrekent in de mobiel bankieren app, dan betaal je met je mobiele pincode van de app. Dit stel je 1x in met je digipas: 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Betalen aan onbekenden' > Kiezen voor Digipas of Mobiele pincode. Op deze manier kun je tot maximaal € 1.000 per dag betalen zonder dat je op zoek moet naar je digipas. Kun je zo verder?
Sanne K schreef:

Sorry maar doe de instructies op mijn mobiele app. Maar kan mooi geen geld naar iemand overmaken omdat het de eerste keer is. Wordt echt tijd dat dat eens goed veranderd wordt.
Dit stel je 1x in met je digipas: 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Betalen aan onbekenden' > Kiezen voor Mobiele pincode.
Hoi Corrie Theissen,

Als je de stappen volgt uit het bericht van Gerard, dan kun je overboeken zonder je digipas te gebruiken.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)