SNS

Beantwoord

Ik kan rekeningoverzichten maar 3 maanden terugzien.

• 15 maart 2016
  • 12 Reacties
  • 550 Keer bekeken

Ik ben een nieuwe klant, maar stuit al direct op het feit dat ik maar 3 maanden overzichten kan zien. Dat vind ik wel jammer. Ik had en heb ING maar daar kan ik gewoon blijven scrollen. Soms zoek je naar iets of je hebt betaald. Dus dan weet ik niet precies de naam cq bedrag enz. Dan kan ik nu niet verder zoeken dan 3 maanden. Heel vreemd.
icon

Beste antwoord door papiholandes 15 maart 2016, 20:02

met de optie zoeken kun je tot max 24maanden terug kijken
selecteer bij- en afschrijvingen en dan kun je meerdere opties kiezen waaronder "zoek in volledig archief(max24maanden"
Bekijk origineel

12 reacties

met de optie zoeken kun je tot max 24maanden terug kijken
selecteer bij- en afschrijvingen en dan kun je meerdere opties kiezen waaronder "zoek in volledig archief(max24maanden"
Badge +1
Goedemorgen Rob & Papiholandes,

Welkom op de community. Je kunt de overzichten inderdaad tot 24 maanden terugzien. Is het inmiddels gelukt? Dankjewel voor je hulp, Papiholandes 🙂.

Hopelijk tot snel. Hebben jullie het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen?
Hallo, Ik begrijp dat ik bij zoeken 24 maanden terug kan zoeken. Maar dan moet ik de naam precies weten. Of ongeveer het bedrag enz.
Ik kan dus niet 24 maanden naar voren halen en daar door heen scrollen of ik hetgene wat ik zoek tegenkom. Ik kan alleen zoeken als ik de juiste gegevens precies weet en dat is jammer. Bij ING kon ik gewoon naar bij- en afschrijvingen gaan en dat kan ik dus 24 maanden naar beneden scrollen. Dat is fijn als je niet precies weet hoe diegene precies heette of wanneer je hebt betaald enz.
Hallo Rob,
Door alleen een periode in te vullen zie je alle af- en bijschriften in die periode. (alleen de periode is verplicht)
Beste janbril, hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd en zo werkt het wel. Thanks voor de hulp
Goedenavond Rob,

Het klopt inderdaad dat alleen de periode een verplicht veld is. Fijn dat het gelukt is om het afschrift te vinden dat je zocht.

@Janbril, hartelijk dank voor je hulp.
Beste janbril, hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd en zo werkt het wel. Thanks voor de hulp
Hoi Rob,
misschien nog een zinvolle aanvulling; als je het overzicht dan hebt, dan kun je op de knop "print/PDF" klikken en je krijgt dan de mogelijkheid om het overzicht in PDF formaat op je pc op te slaan. Kun je rustig "offline" de boel doorzoeken (en later nog eens).
Op deze wijze kun je dus ook bijv. jaaroverzichten maken en opslaan. Heb je keurige jaarafschriften, ook na de 24 maand die je bij de SNS kunt inzien. Vul dan bijv. de datums van 01-01-2015 t/m 31-12-2015 in. Je hebt dan ook het begin en eindsaldo van dat jaar er in staan.
Groet,
Ben 🆒
Bedankt voor de aanvulling, Ben.
Ik bewaar een overzicht per maand van mijn betalingen.
Nu kan ik slechts 3 maanden dat "transactie overzicht" bepalen.
De lopende maand en de 2 daaraan voorafgaande maanden. (Waarbij de lopende maand onnodig is)
Waarom kan dat niet voor 12 maanden?

Het lijkt erop dat SNS en ASN dezelfde achterliggende software gebruiken. De ASN bied wel die overzichten voor 12 maanden.

Het bestand dat gegenereerd wordt heet "Transactieoverzicht", ongeacht over welke maand het gaat. Daardoor moet ik handmatig de naam wijzigen, om type rekening en maand in te vullen.
Kan elk "Transactie overzicht" de banknaam en maandnaam krijgen?
Goedemorgen Hehenkamp,

Allereerst welkom op de community 🙂. Het is altijd leuk om nieuwe leden te verwelkomen. Je bent niet de eerste die deze vraag stelt over het overzicht in Mijn SNS, daarom heb ik je vraag verplaatst naar dit bestaande topic. Hier beschrijft Tibor in stappen hoe je afschriften tot 24 maanden terugvindt. Laat je me weten of het lukt met deze instructies?
Daarnaast begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met het wijzigen van de naam. Als je dit verder uitlegt, dan help ik je graag verder.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
Dank voor je snelle reactie.

Het terugzoeken kan inderdaad tot 24 maanden terug, maar enkel als lijst te zien.
Opslaan als PDF is dan niet mogelijk. Opslaan kan enkel voor de laatste 3 maanden.

Bij dat opslaan maakt de computer een zogenaamd "Transactie Historie", zonder vermelding van de gekozen periode. Bij de volgende keuze, die weer "Transactie Historie" heet, vraagt de computer om bestaande document te vervangen. Daarom moet je de naam van de 1e opdracht wijzigen , voordat je de 2e opdracht kunt opslaan.

Dus mijn beide vragen blijven bestaan.
Goedemorgen Hehenkamp,

Ik begrijp wat je bedoelt. Als je bij ‘Betalen – Bij- en afschrijvingen’ zoekt in het volledig archief, dan kun je de betreffende rekening selecteren en vervolgens aangeven dat je een volledig overzicht van alle transacties wil. Door te klikken op ‘Print / PDF’ opent zich inderdaad het bestand ‘TransactieHistorie’. Als je vervolgens op ‘Bestand’ en ‘Opslaan als’ klikt, dan sla je al je transacties van de afgelopen 24 maanden in 1 bestand op.

Als je op ‘Opslaan als’ klikt, dan kun je de bestandsnaam ‘TransactieHistorie’ wijzigen in een bestandsnaam naar keuze. Wil je daarna een nieuw bestand opslaan? Dan kun je dit bestand dus ook een willekeurige naam meegeven. Op deze manier hoef je niet telkens de bestandsnaam van de eerste opdracht te wijzigen.

Beantwoordt dit je 2 vragen?

Reageer