SNS

Ik word gek van de phishing

• 12 februari 2015
  • 9 Reacties
  • 2186 Keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik kom bijna elke dag dit bericht tegen en heb het al doorgegeven en al bij de abuse van de betreffende provider, alleen houd het niet op :(
Ben ik de enige of zijn er meer en wat doen jullie eraan?

Dit is het bericht:
"
Onze gewaardeerde klant,
U hebt een nieuw Message Security Alert!
Klik op de link hieronder:

Log in

SNS Bank.
"

Ben nieuwschierig 😉

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Nee, deze kende ik nog niet. Ik krijg wel bijna wekelijks andere phishing e-mail, voornamelijk gericht op ING en Rabobank klanten. De laatste maanden ook steeds vaker gericht op SNS klanten.
Nee, deze kende ik nog niet. Ik krijg wel bijna wekelijks andere phishing e-mail, voornamelijk gericht op ING en Rabobank klanten. De laatste maanden ook steeds vaker gericht op SNS klanten.

Vreemd, want ik heb die heel soms (van andere banken), maar SNS bijna dagelijks. Ik maak er melding van en meer kun je toch ook niet doen.
Reputatie 4
Badge +1
Hm Google filtert de meeste uit mijn G-mail account, slechts sporadisch glipt er eentje tussendoor.
Badge +1
Goedemiddag,

Ze blijven het op verschillende manieren proberen. Ik snap dat je er af en toe gek van wordt. Bedankt voor het blijven doorsturen in ieder geval. We werken er achter de schermen hard aan om dit aan te pakken.
Badge +1
Veel heeft ook te maken met hoe je omgaat met je e-mailadres. Probeer verschillende e-mail adressen te gebruiken:
- een voor zakelijke dingen (kleine kans dat je daar spam op gaat krijgen.)
- een voor FB, fora etc (redelijke kans dat die toch een keer bekend worden.)
- een voor familie en vrienden (grote kans dat je daar spam op gaat krijgen omdat de meeste mensen regelmatig aan virussen blootgesteld worden, zo'n e-mail adres moet je regelmatig wijzigen).
Kies ook voor een lang e-mail adres minimaal 10 tekens omdat spammers alle lettercombinaties tot zo'n 10 tekens uitproberen (of neem een heel onbekend domein).
Laat nooit je e-mail adres achter op internet, en als het moet doe het creatief bv: g.j.NOharSPder at gmAMail.com (verwijder de hoofdletters).
Reputatie 2
Badge +1
Wat eRik19 schrijft werkt uitstekend. Ik heb jaren terug een eigen domeinnaam geregistreerd en daarop kan ik onbeperkt e-mail adressen aanmaken. Sinds die tijd geef ik unieke e-mail adressen uit aan elke partij die een e-mail adres van mij wil hebben. Bijvoorbeeld [email]facebook@mijndomein.nl[/email], [email]kpn@mijndomein.nl[/email], [email]sns@mijndomein.nl[/email] en zelfs [email]snscommunity@mijndomein.nl[/email] :o

Als ik dan een reclame e-mail krijg van de staatsloterij die is gericht aan [email]iciparis@mijndomein.nl[/email], dan weet ik wie mijn gegevens zonder toestemming van mij heeft doorverkocht! Vervolgens meld ik dit als incident bij de opta. Als dit niet het gewenste effect heeft, zet ik dat e-mail adres op een blacklist of op een forwarder gericht aan die partij zelf (waar ik dan nooit meer zaken mee doe). 

Vrienden en familie kunnen mij gewoon bereiken op [email]stefan@mijndomein.nl[/email]
Daar krijg ik uiteindelijk ook SPAM op, maar dat wordt in de regel veroorzaakt doordat een PC van een vriend of familielid geinfecteerd is (geweest) met malware die vervolgens het adresboek kopieert... Daar heb ik nog geen remedie voor (anders dan een goed spamfilter, zowel op mijn domeinnaam als in mijn gmail waar deze e-mail op binnenkomt).

PS.: @mijndomein.nl is natuurlijk niet mijn echte domeinnaam, maar slechts een voorbeeld!
Hallo eRik19 en Stefan,

Ik heb dit zelf ook gedaan. En zodra er een e-mail adres was doorverkocht melde ik dit ook.
Zo heb ik veel ellende gehad met [email]moneymiljonair@mijndomein.nl[/email]. Ik wist wie het e-mail adres had en heb het doorgegeven aan de OPTA.
Ondertussen was het kwaad wel geschiet en afscheid genomen. Daarna was al snel hun naam veranderd is Qassa.

Ook heb/had ik zakelijk domeinen en zelfs nog een paar te koop staan ;-)
Voor deze domeinen heb ik zelf een servertje draaien en daarin blok ik alles wat me niet bevalt. En dat bevalt me best!
De spam komt ook het meest via internet provider (met spamfilter) en het domeinnaam dat ik niet zelf host (ook met spamfilter).

Vandaag me voorgenomen het ander domein ook gewoon bij mijzelf onder te brengen, maar gmail/hotmail en die van de internet provider word wat moeilijk ;)
Je kan niet alles zelf in de hand houden en dat is niet erg.

Trouwens naar ik het hier gemeld heb geen berichten meer gehad :o
Iedereen een fijn weekend!
Badge
Ik heb een eigen domein en mijn Host filtert heel veel. Daarnaast gebruik ik Outlook die filtert ook nog eens en ik heb veel Rules ingesteld in Outlook waardoor óf op stukjes adres of op stukjes inhoud ook nog gefilterd wordt en al dat soort berichten hebben als rule permanent deleten.
Ik gebruik al heel veel jaren Mailwasher. Dit tot zeer grote tevredenheid-
"Normaal" haal je je post van de/een server (provider). Dan zie je in je e-mailprogramma welke mails je hebt binnen gehaald en kun je ze lezen of meteen weggooien (met verschillende al gemelde variaties daarop). 
Ik start Mailwasher met m´n computer en die "kijkt" geregeld (in te stellen) bij de provider of er mail is. Zo ja dan kan ik in Mailwasher veilig zien van wie, wat de inhoud is enz. Ik kan zelfs kijken op echte bestandsniveau in de mail, bijv. via welke weg ik de mail heb gekregen. Ik zie dus ook meteen of het een "vertrouwt" adres is of niet. Mailwasher werkt met lijsten om zelf ook te kunnen aangegeven hoe veilig een mail is. Ik kan de mails al bij de provider weggooien (washen) en de rest dan ophalen.
Er is natuurlijk ook nog de Imap mogelijkheid. Hier blijft de mail altijd bij de provider staan.
Groet,
Ben 🆒

Reageer