SNS

Beantwoord

internet explorer fout

• 13 juli 2013
  • 20 Reacties
  • 1961 Keer bekeken

sinds een paar weken krijg ik een melding (alleen bij) MIJN SNS, dat ik met een verouder Internet explorer werk, en dat ik moet upgraden naar IE 8.0.

ik heb zelf windows vista met alle recente updates en heb zelfs IE 9.0

Heb al van alles geprobeerd, diversen (online) virusscanners, en spyware scanners, die kunnen niets vinden.

weet iemand wat die inhoud. MIJN SNS werkt normaal, ook is de balk bovenin gewoon groen.

ROEL
icon

Beste antwoord door lambik1965 22 juli 2013, 17:26

op microsoft.com staat een programma, kan je internet explorer opnieuw instellen.

dat heb ik gedaan, en probleem is opgelost.

iedereen bedankt voor het meedenken, en de sns voor het aanleveren voor de oplossing

groet Roel
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hoi Lambik1965, allereerst van harte welkom op SNS Community. Wat vervelend dat je steeds die melding krijgt. Zou je ons een printscreen kunnen mailen van de melding die je krijgt? Dit mag je mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]. Wij zetten het dan door naar de betreffende afdeling. Zodra wij terugkoppeling krijgen, hoor je het van ons.
Heb net al een e-mail gehad van de sns bank, maar dat heeft nog niets opgelost

Ben gister ook al bezig geweest met het national computer forum.

ben nu zeker spyware en virus vrij, maar opgelost is het nog niet.

zij weten het niet meer

ik denk dat het format c: wordt

Maar bedankt voor de reactie

groet Roel
Reputatie 3
Badge +1
Heb net al een e-mail gehad van de sns bank, maar dat heeft nog niets opgelost

Ben gister ook al bezig geweest met het national computer forum.

ben nu zeker spyware en virus vrij, maar opgelost is het nog niet.

zij weten het niet meer

ik denk dat het format c: wordt

Maar bedankt voor de reactie

groet Roel

Als wij je nog verder kunnen helpen, horen we het graag.
http://www.imgdumper.nl/uploads7/51e41469de567/51e41469cd7e0-afdrukie.jpg

nog niet ben nog steeds bezig
Badge +1
http://www.imgdumper.nl/uploads7/51e41469de567/51e41469cd7e0-afdrukie.jpg

nog niet ben nog steeds bezig

Hallo Lambik,

Kun je onderstaande handelingen eens proberen?•           Ga naar SNSBank.nl•           Klik rechtsboven op inloggen•           Druk op F10 op je toetsenbord•           Kies voor 'Instellingen voor compatibiliteitsweergave'•           Verwijder SNSBank.nl uit de lijst•           Zet hier alle vinkjes uit

Ik hoop dat het probleem hierna is verholpen.
nee compaliteitsweergave staat uit, en bij instellingen voor compatibilteitsweergave is het hele vak leeg

Dat was mijn eerste idee ook, ben ook al 2 avonden met het nationaal computer forum bezig geweest, en daar weten ze het ook niet meer

Maar bedankt voor het meedenken

ga toch maar eens kijken voor windows 7
Reputatie 3
Badge +1
nee compaliteitsweergave staat uit, en bij instellingen voor compatibilteitsweergave is het hele vak leeg

Dat was mijn eerste idee ook, ben ook al 2 avonden met het nationaal computer forum bezig geweest, en daar weten ze het ook niet meer

Maar bedankt voor het meedenken

ga toch maar eens kijken voor windows 7

Als je de problemen nog ondervind bij Windows7, horen we het graag.
op microsoft.com staat een programma, kan je internet explorer opnieuw instellen.

iedereen bedankt voor het meedenken, en de sns voor het aanleveren voor de oplossing

groet Roel
Reputatie 3
Badge +1

groet Roel

Fijn dat het inmiddels is opgelost. 🙂
Badge
Even Firefox of Chrome installeren was misschien makkelijker en sneller geweest. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Even Firefox of Chrome installeren was misschien makkelijker en sneller geweest. :)

Roep het niet te hard, want de laatste dagen heb ik regelmatig vastlopers op de SNS beleggen site met Chrome. :(
Ik ben er alleen nog niet achter waardoor het wordt veroorzaakt. Ik kan het dus ook nog niet gecontroleerd reproduceren. Vandaar dat ik het hier nog niet eerder gemeld heb. Het kan namelijk ook lokaal bij mij fout gaan op de PC/laptop (specifieke configuratie?); daarom ben ik nog e.e.a. aan het testen...
Badge +1
Even Firefox of Chrome installeren was misschien makkelijker en sneller geweest. :)

Roep het niet te hard, want de laatste dagen heb ik regelmatig vastlopers op de SNS beleggen site met Chrome. :(
Ik ben er alleen nog niet achter waardoor het wordt veroorzaakt. Ik kan het dus ook nog niet gecontroleerd reproduceren. Vandaar dat ik het hier nog niet eerder gemeld heb. Het kan namelijk ook lokaal bij mij fout gaan op de PC/laptop (specifieke configuratie?); daarom ben ik nog e.e.a. aan het testen...

Hoi Stefan,

Vervelend dat je de laatste dagen last hebt van vastlopers. Is dit nog steeds het geval?

Onze beleggingsafdeling geeft aan dat Google Chrome helaas niet door onze broker wordt ondersteund. Hierdoor kun je bij het gebruik van Chrome inderdaad problemen ondervinden op de beleggingssite.Onze collega's adviseren daarom om Firefox voor de beleggingsomgeving te gebruiken.

Daarnaast is het van belang om als je ingelogd bent in je portefeuille en deze wilt verlaten, je dit doet via het tabblad “venster sluiten”. Dit voorkomt problemen als je een volgende keer inlogt.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stefan,

Vervelend dat je de laatste dagen last hebt van vastlopers. Is dit nog steeds het geval?

Onze beleggingsafdeling geeft aan dat Google Chrome helaas niet door onze broker wordt ondersteund. Hierdoor kun je bij het gebruik van Chrome inderdaad problemen ondervinden op de beleggingssite.Onze collega's adviseren daarom om Firefox voor de beleggingsomgeving te gebruiken.

Daarnaast is het van belang om als je ingelogd bent in je portefeuille en deze wilt verlaten, je dit doet via het tabblad “venster sluiten”. Dit voorkomt problemen als je een volgende keer inlogt.

Hi Tibor,
Het vaslopen gebeurt niet regelmatig genoeg om er al iets zinnigs over te zeggen. Recentelijk heb ik op mijn laptop de profiel-map met alle instellingen verwijderd omdat het er naar uitzag dat deze corrupt was. Sindsdien heb ik op mijn laptop geen vastlopers meer gehad op de verschillende SNS sites met Chrome.
Jammer dat Chrome niet formeel wordt ondersteund:(. Het is zo langzamerhand een van de meest gebruikte browsers. Overigens heb ik met Chrome verder geen problemen; in ieder geval minder dan met Microsoft IE8/9/10. Bovendien is Chrome veel sneller en vind ik het gebruiksvriendelijker.
Met Firefox heb ik praktisch geen ervaring. Met Opera weer wel; het is immers de standaard browser op de iPad/iPhone. Daarbij levert Opera vaak nog wel gebruiksproblemen: sommige zaken op 'Mijn SNS', 'SNS community' en 'SNS beleggen' werken niet of heel slecht in deze browser. Gelukkig is er voor 'Mijn SNS' inmiddels een (bijna volwaardig) alternatief via de app!
🆒
Groeten,
Stefan

Hi Tibor,
Het vaslopen gebeurt niet regelmatig genoeg om er al iets zinnigs over te zeggen. Recentelijk heb ik op mijn laptop de profiel-map met alle instellingen verwijderd omdat het er naar uitzag dat deze corrupt was. Sindsdien heb ik op mijn laptop geen vastlopers meer gehad op de verschillende SNS sites met Chrome.
Jammer dat Chrome niet formeel wordt ondersteund:(. Het is zo langzamerhand een van de meest gebruikte browsers. Overigens heb ik met Chrome verder geen problemen; in ieder geval minder dan met Microsoft IE8/9/10. Bovendien is Chrome veel sneller en vind ik het gebruiksvriendelijker.
Met Firefox heb ik praktisch geen ervaring. Met Opera weer wel; het is immers de standaard browser op de iPad/iPhone. Daarbij levert Opera vaak nog wel gebruiksproblemen: sommige zaken op 'Mijn SNS', 'SNS community' en 'SNS beleggen' werken niet of heel slecht in deze browser. Gelukkig is er voor 'Mijn SNS' inmiddels een (bijna volwaardig) alternatief via de app!
🆒
Groeten,
Stefan

Hi Stefan,

Ik heb met verschillende medewerkers van de afdeling beleggen gesproken over hoe dit nu precies kan en wat er eventueel aan te verhelpen is. Ze delen je ervaring dat het niet regelmatig genoeg gebeurt om er iets zinnigs over te zeggen 😉.

Helaas zijn er bij iedere browser uitzonderingen en dus klanten die eventueel problemen ondervinden.

Uit hun ervaringen met het gebruik van verschillende browsers melden ze het volgende:
Google Chrome en Internet Explorer werken, evenals Mozilla Firefox en Opera ook (zouden) moeten werken.

Safari zorgt voor problemen, maar ook daar hebben ze uitzonderingen gezien waar het wél werkt (behalve dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of er ook orders kan geplaatst kunnen worden).

Ik heb je signalen doorgezet naar hen en zij verzamelen deze ter verbetering. Blijf dit dus met ons delen 🙂.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Stefan,

Ik heb met verschillende medewerkers van de afdeling beleggen gesproken over hoe dit nu precies kan en wat er eventueel aan te verhelpen is. Ze delen je ervaring dat het niet regelmatig genoeg gebeurt om er iets zinnigs over te zeggen 😉.

Helaas zijn er bij iedere browser uitzonderingen en dus klanten die eventueel problemen ondervinden.

Uit hun ervaringen met het gebruik van verschillende browsers melden ze het volgende:
Google Chrome en Internet Explorer werken, evenals Mozilla Firefox en Opera ook (zouden) moeten werken.

Safari zorgt voor problemen, maar ook daar hebben ze uitzonderingen gezien waar het wél werkt (behalve dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of er ook orders kan geplaatst kunnen worden).

Ik heb je signalen doorgezet naar hen en zij verzamelen deze ter verbetering. Blijf dit dus met ons delen 🙂.

Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik zal mijn ervaringen blijven delen op de community.

Inmiddels heb ik mijn google chrome profiel ook gereset op mijn PC, omdat ik daar gisteren toch ook nog een vastloper had bij SNS beleggen. Het lijkt erop dat dit vastlopen gebeurt als ik tijdens het laden van de site (ongeduldig als ik ben) tijdelijk switch naar een ander tabblad. Bij terugkomst op het SNS beleggen tabblad blijkt dan dat de pagina niet helemaal is geladen, maar bovendien is niets meer aanklikbaar. Ook het 'Mijn SNS' tabblad is dan inmiddels vastgelopen (niets aanklikbaar), maar eventuele andere tabbladen (zoals gmail) functioneren dan nog (meestal) wel. De SNS tabbladen laten zich ook niet meer sluiten; alleen het afsluiten van de gehele browser werkt dan nog. Het beeindigen van de chrome*32 processen in het taakbeheer levert eveneens geen uitkomst; hooguit dat de nog werkende tabbladen ook de geest geven...

Ik zal nu in de gaten houden of het probleem terugkomt. Zo niet: dan is het kennelijk een lokaal chrome probleem (corrupt profiel; schijnt vaker voor te komen en er is een standaard oplossing voor). Komt het weer terug, dan meld ik me hier weer!

Wat betreft de Safari browser (iPad/iPhone): daar zit het probleem vaak in het feit dat sommige objecten niet met een touchscreen selecteerbaar zijn. Ik zal even op een rustig moment een lijstje opstellen van de situaties waarbij de problemen zich voordoen. Dat zal ik hier posten.
Ik zal even op een rustig moment een lijstje opstellen van de situaties waarbij de problemen zich voordoen. Dat zal ik hier posten.

Dat waarderen we Stefan 🙂, dankjewel!
Reputatie 3
Badge +1
Dat waarderen we Stefan 🙂, dankjewel!

Nu, twee weken verder beginnen de problemen weer terug te komen. Inmiddels ben ik erachter welk proces verantwoordelijk is voor het 'bevriezen' van de SNS tabbladen in mijn chrome browser: 'java.exe *32'
Als de situatie zich voordoet, dan probeerde ik voorheen via Windows Taakbeheer de individuele 'chrome.exe *32' processen te beeindigen, maar daardoor liepen de andere chrome tabbladen alsnog vast. Als ik daarentegen het 'java.exe *32' proces beeindig, dan komen de 'bevroren' SNS tabbladen gewoon weer tot leven en kan ik gewoon verder internetbankieren of -beleggen. Dit 'java.exe *32' proces wordt alleen gestart als ik vanuit 'Mijn SNS' naar de SNS beleggen portal ga.
Hallo Stefan,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. We gaan het doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Zodra we terugkoppeling hebben, laten we dit hier weten.

Nu, twee weken verder beginnen de problemen weer terug te komen. Inmiddels ben ik erachter welk proces verantwoordelijk is voor het 'bevriezen' van de SNS tabbladen in mijn chrome browser: 'java.exe *32'
Als de situatie zich voordoet, dan probeerde ik voorheen via Windows Taakbeheer de individuele 'chrome.exe *32' processen te beeindigen, maar daardoor liepen de andere chrome tabbladen alsnog vast. Als ik daarentegen het 'java.exe *32' proces beeindig, dan komen de 'bevroren' SNS tabbladen gewoon weer tot leven en kan ik gewoon verder internetbankieren of -beleggen. Dit 'java.exe *32' proces wordt alleen gestart als ik vanuit 'Mijn SNS' naar de SNS beleggen portal ga.

Hoi Stefan, we hebben dit uitgezet bij de broker en men is hier nu naar aan het kijken. Oplostijd is (helaas) nog niet bekend. De betrokken afdeling Beleggen binnen SNS Bank is erg dankbaar zijn voor de input. Zodra we meer weten zullen we dit uiteraard hier delen zoals je van ons gewend bent 🙂.
Reputatie 3
Badge +1

Hoi Stefan, we hebben dit uitgezet bij de broker en men is hier nu naar aan het kijken. Oplostijd is (helaas) nog niet bekend. De betrokken afdeling Beleggen binnen SNS Bank is erg dankbaar zijn voor de input. Zodra we meer weten zullen we dit uiteraard hier delen zoals je van ons gewend bent 🙂.

Hoi Lindsay,
Vandaag kwam ik er per toeval achter dat het java.exe *32 proces alleen wordt gestart als je in SNS beleggen de optie 'Streaming koersen' hebt aangezet (via 'Instellingen'). Ik heb deze optie nu uitgezet en sindsdien geen problemen meer gehad met het 'bevriezen' van de SNS tabbladen in mijn browser.
Ik heb daardoor wel iets minder functionaliteit, maar dat vind ik minder hinderlijk dan een site die regelmatig mijn browser laat vastlopen. 
;)
Groeten,
Stefan

Reageer