SNS

Beantwoord

Is een vreemde valutarekening alleen zichtbaar voor zakelijke klanten?

• 1 maart 2013
  • 7 Reacties
  • 12558 Keer bekeken

Wanneer zal het mogelijk worden via "Mijn SNS" toegang te verkrijgen tot mijn vreemde valutarekening?
icon

Beste antwoord door Lindsay 5 maart 2013, 13:26

Wanneer zal het mogelijk worden via "Mijn SNS" toegang te verkrijgen tot mijn vreemde valutarekening?

Beste Frank,

Voor particulieren is het niet mogelijk om via Mijn SNS toegang te krijgen tot de valutarekening.
Zakelijke klanten met een vreemdevalutarekening zien de rekening wel in Mijn SNS Zakelijk.

We hebben je signaal doorgezet naar de betreffende afdeling, zodat ze op de hoogte zijn van je wens 🙂.
Bekijk origineel

7 reacties

Hi Frank,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community. Het antwoord op je vraag moeten we nog even schuldig blijven 🙂. We gaan het daarom aan de betreffende afdeling navragen. Zodra we terugkoppeling hebben, laten we dit natuurlijk direct weten.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Als je het leuk vindt, kun je je hier voorstellen.

Beste Frank,

Voor particulieren is het niet mogelijk om via Mijn SNS toegang te krijgen tot de valutarekening.
Zakelijke klanten met een vreemdevalutarekening zien de rekening wel in Mijn SNS Zakelijk.

We hebben je signaal doorgezet naar de betreffende afdeling, zodat ze op de hoogte zijn van je wens 🙂.

Merkwaardig dat een vreemde valuta rekening alleen beschikbaar is voor zakelijke klanten.

Dat is echt een tekortkoming. Dat een valuta rekening alleen beschikbaar is voor zakelijke relaties werd me niet verteld.

Nog merkwaardiger dat de SNS bank mij geen totaalbedrag kan geven, kosten en wisselkoers voor de betaling van 220.000 Zweedse kronen naar een Zweedse rekening.

Dat het ongeveer 23.000 euro is, volgens de medewerkster die ik sprak,  helpt ook niet echt.

Bij de RABOBANK kost de transactie 20.832 euro.

Moet ik een zakelijke rekening openen bij de SNS bank om bruikbaar antwoord te krijgen op deze vraag?

Verder een zeer tevreden gebruiker van de SNS rekening voor particulieren.

Peter Pan

Reputatie 3

Goedenavond @PeterPan en dank voor je feedback. Dit topic dateert uit 2013, wat alweer even geleden is. Er is inmiddels veel gebeurd met deze rekening.  De rekening is ook voor zakelijke klanten niet meer af te sluiten. In oktober 2015 zijn vreemdevalutarekeningen opgeheven waarop 12 maanden geen activiteit is geweest en op 1 november 2017 zijn alle vreemdevalutarekeningen opgeheven.

Het is inderdaad lastig om van tevoren het totaalbedrag voor een overboeking naar het buitenland te geven, omdat we met meerdere factoren te maken hebben zoals de wisselkoers en een correspondentie bank. Hieronder informeer ik je verder over de kosten.

Alle kosten voor mij
Alle kosten zijn voor jou als opdrachtgever. Bij een gewone overboeking is dat: 0,25% van het bedrag met een minimum van € 15 en een maximum van € 165.

Gedeelde kosten
De kosten binnenland zijn voor jou en de kosten buitenland voor de ontvanger. Je betaalt 0,1% van het bedrag met een minimum van € 5 en een maximum van € 50. De ontvanger betaalt zelf zijn deel van de kosten aan zijn bank. Deze kosten kunnen variëren per bank en worden verrekend bij de bijschrijving.

Correspondentie bank
Voor het verwerken van deze betalingen wordt er vaak door ons en/of de ontvangende bank gebruik gemaakt van grote internationale banken. Het kan voorkomen dat deze intermediairs ook kosten in rekening brengen. Deze kosten worden in mindering gebracht op het bedrag dat de ontvanger krijgt. Bij kostenoptie 'Voor mij' krijgt de ontvanger het volledige bedrag.

Wisselkoers indicatie in Mijn SNS
In Mijn SNS wordt een indicatie van de wisselkoers getoond (van gisteren) voor overboekingen tot € 25.000. Voor betalingen boven € 25.000 gelden andere koersen. We kunnen de exacte koers niet vooraf bekend maken en er kunnen geen specifieke koersafspraken worden gemaakt. De daadwerkelijke koers wordt vermeld in de omschrijving van de overschrijving (als het bedrag is overgemaakt).

Tip: als je de Kroon in Mijn SNS kiest, dan levert dat een gunstigere wisselkoers op dan de Euro.

Hopelijk kun je met deze informatie verder en als je vragen hebt, stel ze gerust.

De datum was me even ontgaan, daar zal ik beter op letten.

Feit blijft dat ik op deze manier met een onbekende wisselkoers moeilijk kan vergelijken of de SNS mij een gunstiger aanbod doet dan andere banken.

Daarnaast rekende de collega bij SNS met een verkeerde koers om mij een indicatie te geven van de totale kosten. De Zweedse kroon staat al vrij lang op een 0,0956 euro.

Dan zit de gegeven schatting er behoorlijk naast.

Geen valuta rekening is lastig. Ik ben actief met buitenlands geld bezig.

De Zweedse kroon is niet echt interessant, die is vrij stabiel.

Het Engelse pond niet, daar zit behoorlijk beweging in vooral onder invloed van  de Brexit.

Dat biedt kansen om in enkele dagen een paar procent te verdienen. Dat is aantrekkelijker dan een

spaarrekening of obligaties.

Je hebt er wel een valutarekening voor nodig dus een andere bank.

PeterPan.

Reputatie 3

Als je veel in buitenlandse valuta handelt en hier winst op wil behalen, dan is een vreemdevalutarekening essentieel. @Sanne-K SNS heeft je inzicht gegeven in de kosten die bij een overboeking naar het buitenland komen kijken. Hopelijk vind je een passende oplossing op een andere plek.

Dank voor de reactie, dat ik een vreemde valuta rekening nodig heb is me al duidelijk.

Blijft het feit dat ik vooraf geen inzicht heb in de wisselkoers die SNS hanteert voor vreemde valuta.

Ik zie pas nadat de transactie is uitgevoerd welke koers gehanteerd werd.

In twee dagen tijd een mooie winst behaald met Engelse ponden.

Helaas wel bij een andere bank.

Mvg,

PeterPan.

Reageer