SNS

Vraag

Jaaroverzicht per rekening

• 30 juli 2019
  • 11 Reacties
  • 4121 Keer bekeken

Hallo,

Kan ik ergens aangeven dat ik van 1 bepaalde rekening een jaaroverzicht wil ontvangen? Ik heb een machtiging van meerdere rekeningen voor mijn kinderen en het gaat iedereen van elkaar niet aan wie wat op de rekening heeft, maar als ik een jaarrekening wil maken kan ik alleen een overzicht maken van alle rekeningen op 1 blad, dat is toch raar? Bij het rente- en kostenoverzicht kun je wel een bepaalde rekening aangeven maar niet voor het jaaroverzicht. Kan ik op een andere manier een jaaroverzicht maken zonder al die transacties want die zijn niet nodig voor dit overzicht. Hoor het graag! Bedankt vast voor de hulp.

Groetjes,
Bianca

11 reacties

Reputatie 1
Goedemiddag Bianca en fijn dat je zo uitgebreid beschrijft wat je nodig hebt. Ik ben benieuwd of het lukt als je de volgende stappen volgt: ga in Mijn SNS bij 'Jaaroverzicht en Afschriften' naar het tabblad 'Financiële overzichten'. Kies hier voor 'Rekeningen waarvan ik rekeninghouder, mederekeninghouder, gemachtigde of wettelijk vertegenwoordiger ben'.
Hoi Sanne,

Bedankt voor je antwoord. Deze mogelijkheid had ik al geprobeerd maar ik kan daar alleen dus een jaar kiezen en geen rekeningnummer. Ik krijg daar een overzicht met alle rekeningnummers onder elkaar met alle bedragen en dat wil ik dus niet. De optie eronder (rente- en kostenoverzicht) heeft wel de mogelijkheid voor de keuze van een bepaalde rekening maar dat overzicht heb ik niets aan. Maar ik dacht als het wel bij het kostenoverzicht mogelijk is, waarom dan niet bij het jaaroverzicht? Moet dan toch ook mogelijk zijn lijkt me?

Groetjes,
Bianca
Reputatie 1
@Bianca van Manen Dit is helaas niet mogelijk. Als iedereen het jaaroverzicht voor zich downloadt of print, dan ziet iedereen zijn of haar eigen rekening. Omdat jij op meerdere rekeningen een rol hebt, zie je ze allemaal.
Dat ik ze zie snap ik, maar dat ik niet afzonderlijk een overzicht kan printen niet, dat vind ik erg raar. Als je als gemachtigde, wettelijk vertegenwoordiger, bewindvoerder of iets een overzicht voor iemand moet printen gaat het diegene toch niets aan wat het saldo op die andere rekeningen staat? Waarom kun je dan wel afzonderlijk een kostenoverzicht aanvragen? Is toch hetzelfde principe?
@Bianca van Manen We hebben ervoor gekozen alle rekeningen waarop je een rol hebt op 1 overzicht te plaatsen. Dit om het overzichtelijk te maken. Dat je vanwege de verschillende rollen liever ziet dat er voor elke rekening een apart overzicht wordt gemaakt, dat begrijp ik. Dit kan handig zijn, vooral als je het samen wil bespreken. Voor nu is dit niet mogelijk en staat het ook niet op de planning om dit te wijzigen.
Het gaat niet om samen bespreken maar om officiële stukken voorleggen..... Ik vind het een tekortkoming dat je alles open en bloot op 1 overzicht hebt en een schending van privacy voor de andere rekeninghouders en dat met alle aanscherpingen in de wet hieromtrent! Gemiste kans van de SNS... Ik ga eens verder uitzoeken hoe dit bij andere banken is geregeld want ik vind dit best een ding...
Reputatie 3
Badge +1
gewoon zelf handmatig met de zwarte stift aan de slag 😉
Ben geen bonnetje kwijt ofzo (Zit niet in de politiek waarin alles zwart gemaakt wordt 😉 ) Vind het nogal onprofessioneel en slordig om een zwart gekalkt officieel stuk voor te leggen, dus nee, geen optie....
@Bianca van Manen Het is inderdaad gebruikelijk dat je de rekeningen ziet waarop je een rol hebt. Wat jij bedoelt staat los van de aangescherpte AVG. Je hebt een rol op de rekeningen, daarom staan ze in 1 overzicht. Het is belangrijk dat je je mening deelt zodat het bij ons bekend is. Zoals aangegeven is het op dit moment niet mogelijk om het jaaroverzicht te veranderen.
Ik snap ook wel dat ze in 1 overzicht staan, dat is het probleem niet, maar het zou wel handig zijn om ze ook apart te kunnen openen en printen, juist omdat je een vertrouwensrol hebt met meerdere mensen! Dat kan wel bij een kostenoverzicht dus ik vind het gewoon raar dat het dan bij een jaaroverzicht zo moeilijk moet zijn blijkbaar. Maar laat maar, ik ga wel verder kijken waar het wel mogelijk is.
Met een pdf-editor de ongewenste regels verwijderen? Zou dat een (weliswaar indirecte) oplossing zijn?

Reageer