SNS

Jas mee, tas mee? App mee!

• 9 januari 2020
  • 11 Reacties
  • 1267 Keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Handig
Sta je in een winkel en wil je weten of je die mooie stoel kunt betalen? Met de app check je het direct. Met vrienden een hapje eten en de rekening eerlijk delen? Geen probleem. Met de app bankier je waar en wanneer je wilt. Je kunt bijvoorbeeld:

• Online afrekenen met iDeal
  • Geld terugvragen met een betaalverzoek
  • Instellen dat je een seintje krijgt als je salaris is gestort
  • Contactloos betalen aan- of uitzetten en je pas blokkeren bij diefstal

Jouw mening telt
De SNS Mobiel Bankieren app is er voor Apple en Android, bekijk hier alle mogelijkheden. Waar gebruik jij de app het meeste voor? Vind je het bijvoorbeeld handig om snel je saldo te checken, betaalverzoeken te doen of rekeningen betalen? We horen graag van je.

11 reacties

Reputatie 2

Goedemorgen @youst,

Vanmorgen kreeg ik een reactie van de ontwikkelaars. Om op je vraag terug te komen: we gaan werken aan het kunnen uitvragen van de toestemmingen voor push notificaties, dat heeft tijd nodig. Door de verschillende afhankelijkheden is het op dit moment lastig (en te vroeg) om aan te geven wanneer het precies beschikbaar zal zijn voor klanten.

Fijn, dat er word gekeken naar de invulling hiervan! Ik kan niet wachten om dit uit te testen in de Sl!m App!

Reputatie 5
Badge +4

Goedemorgen @youst,

Vanmorgen kreeg ik een reactie van de ontwikkelaars. Om op je vraag terug te komen: we gaan werken aan het kunnen uitvragen van de toestemmingen voor push notificaties, dat heeft tijd nodig. Door de verschillende afhankelijkheden is het op dit moment lastig (en te vroeg) om aan te geven wanneer het precies beschikbaar zal zijn voor klanten.

Reputatie 2

Hi @youst,

De vraag of de seintjes kunnen worden aangevuld of omgezet naar push notificaties (rechtstreeks vanuit de app) staat intern uit. Omdat ontwikkelaars uit verschillende teams hieraan werken, heb ik niet gelijk een antwoord. Sorry daarvoor, maar twijfel niet: je vraag heeft echt onze aandacht.  

Goed om te weten dat er hier naar word gekeken! Hopelijk zien we snel de uitkomst hiervan.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @youst,

De vraag of de seintjes kunnen worden aangevuld of omgezet naar push notificaties (rechtstreeks vanuit de app) staat intern uit. Omdat ontwikkelaars uit verschillende teams hieraan werken, heb ik niet gelijk een antwoord. Sorry daarvoor, maar twijfel niet: je vraag heeft echt onze aandacht.  

Reputatie 2

Ik blijf erbij dat de seintjes omgezet moeten worden naar pushnotificaties vanuit de app rechtstreeks. Het laatste wat je wil is dat je een phising sms of mail krijgt die erg op de SNS lijkt en hierin trapt. Wat ik ook mis is een pushnotificatie bij elke transactie die je uitvoert met je pinpas/creditcard, zo houd je nog meer overzicht in je aankopen en betalingen. Vooral de Fintechs bieden dit en ik ben hier zeer tevreden mee.

Voor die seintjes heb je de app niet nodig - en rood staan kun je voorkomen door geen roodstand toe te staan.

Ik vind die seintjes overigens wel erg handig om zowel een onder- als bovengrens aan te geven. Dan wordt je ook gewaarschuwd als je salaris is bijgeschreven.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi, bedankt voor jullie reacties.

Bij een spontane aankoop of andere uitgave check je met de app makkelijk en snel of je het kunt betalen of nog even moet sparen. @Sanne is slim bezig: door zijn saldo te checken en het gebruik van seintjes voorkomt hij rood staan op zijn rekening. Maar de app heeft meer functies, vandaar dat we het interessant vinden om te weten waar de app het meest voor gebruikt wordt. En vragen we ons af: vinden mensen het bijvoorbeeld ook handig om betaalverzoeken mee te doen of rekeningen te betalen? 

Reputatie 1
Badge

Zolang je geld kunt lenen, kennelijk zonder controle of je het terug kunt betalen en winkels blijven leveren op afbetaling zonder  te controleren of men kan betalen blijven sommige mensen schulden maken.  Dat is ook de verantwoordelijkheid van de schuldeisers.  Ik vraag me wel eens af, hoe het mogelijk is dat iemand met weinig of geen inkomen zelfs 10.000 euro of meer schuld heeft.  Die mensen checken echt niet hun saldo lijkt mij. Dan zijn er schuldeisers die boter op hun hoofd hebben of verwijtbaar nalatig zijn geweest.  

Daar zit wel wat in. Maar dan is de aankoop van een mooie stoel of uit eten niet het optimale uitgangspunt.. Daarmee verleg je de urgentie en essentie van je boodschap..

Reputatie 4
Badge +1

Ben ik niet met je eens Koos. Juist je Saldo regelmatig checken helpt je uitgaven in de hand te houden. Ook een seintje als je saldo onder een bepaalde grens komt (bij mij ingesteld op 0) draagt daar aan bij. Ik voorkom daarmee bijv. debet rente.

SNS pretendeert klanten enigszins te beschermen tegen financiele schulden.

Daar past bovenstaand verhaal om het betalen (nog) gemakkelijker te maken mijns inziens niet zo goed bij…

Daarom gebruik ik de app niet. Mijn saldo weet ik vrij nauwkeurig en rekeningen betaal ik op mijn gemak thuis op de laptop.

Reageer