SNS

Beantwoord

Kan ik betalen met de digicode in de mobiele app?

• 16 juli 2018
  • 7 Reacties
  • 3750 Keer bekeken

Een vraagje. Ik kan het zelf niet controleren omdat ik geen betaalrekening bij SNS heb maar enkel spaarrekeningen.
De mobiele App moet je koppelen aan je Mijn SNS account. Dat kun je met de DigiPass of de DigiCode bevestigen. Ik heb alleen een DigiCode dus dat gebruikt en het werkt.

Als je wél een betaalrekening hebt, en je koppelt met de DigiCode, kun je dan wel betalingen doen met de App naar rekeningen van anderen? Het verschil in Mijn SNS is dat je voor externe betalingen per se de DigiPass nodig hebt, en met de DigiCode alleen interne betalingen tussen de eigen rekeningen kunt doen. Dus kan het met de App wel? Dat zou een ernstig veiligheidsrisico zijn?

Het verbaast mij namelijk dat 2 dagen na mijn ingebruikname van de App er een bericht in SNS verschijnt dat iemand de App gekoppeld heeft. Voor mensen met een betaalrekening zou dan de rekening al leeg zijn, als dit waar is.
icon

Beste antwoord door Marijke 16 juli 2018, 14:00

Als je de app registreert met een digicode, dan kun je alleen geld overboeken naar de tegenrekening van je spaarrekening. Het is mogelijk dat dit een betaalrekening bij een andere bank is. Verder kun je geen externe betalingen doen. Als je geld wil overboeken naar derden, dan moet je de app registreren met een digipas. Verder kun je de app niet registreren met je digicode als je een digipas hebt. Ben je zo helemaal gerustgesteld?
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +2
Goedemorgen Warmbuffet,

Wat goed dat je hierover nadenkt en controleert hoe de vork precies in de steel zit. Het is belangrijk dat je geld veilig is, zodat er niets mee gebeurt. Als je de mobiele app registreert met je digipas, dan heb je bij een transactie de keuze om deze te bevestigen met je mobiele pincode of met de digipas. Registreer je de app met je digicode, dan kun je alleen de mobiele pincode of de digicode gebruiken. Daarnaast kun je met de digicode alleen geld overmaken naar de tegenrekening van je spaarrekening en naar je eigen rekeningen bij SNS. Stelt dit je gerust?
dan kun je alleen de mobiele pincode of de digicode gebruiken. Daarnaast kun je met de digicode alleen geld overmaken naar de tegenrekening van je spaarrekening en naar je eigen rekeningen bij SNS

Hoi Marijke. Dank voor je antwoord maar ik ben nog niet helemaal gerustgesteld.
Als ik registreer met de digicode kan ik met de mobiele pincode betalingen doen. Kan ik dan met de mobiele pincode externe betalingen doen? Of is daarvoor altijd een eenmalige registratie met de digipas nodig?
Badge +2
Als je de app registreert met een digicode, dan kun je alleen geld overboeken naar de tegenrekening van je spaarrekening. Het is mogelijk dat dit een betaalrekening bij een andere bank is. Verder kun je geen externe betalingen doen. Als je geld wil overboeken naar derden, dan moet je de app registreren met een digipas. Verder kun je de app niet registreren met je digicode als je een digipas hebt. Ben je zo helemaal gerustgesteld?
Perfect Marijke. Dank U.
Iedereen met een SNS betaalrekening heeft ook een digipas voor externe betalingen, nietwaar?

Ik wou op de App bovenstaand digicode verhaal testen bij iemand die wél een SNS betaalrekening heeft.
Wat schetst mijn verbazing? Als je de app wilt registreren met de digicode, zegt hij dat dat niet kan omdat deze rekeninghouder een digipas heeft. Je bent dus verplicht om met de digipas te registreren. Daarna kan je wel kiezen of je voortaan kleine bedragen met de mobiele pincode of gewoon altijd met de digipas wilt betalen.

De situatie zoals in mijn oorspronkelijke vraag kan dus helemaal nooit voorkomen...
Iedereen met een SNS betaalrekening heeft ook een digipas voor externe betalingen, nietwaar?

Ik wou op de App bovenstaand digicode verhaal testen bij iemand die wél een SNS betaalrekening heeft.
Wat schetst mijn verbazing? Als je de app wilt registreren met de digicode, zegt hij dat dat niet kan omdat deze rekeninghouder een digipas heeft. Je bent dus verplicht om met de digipas te registreren. Daarna kan je wel kiezen of je voortaan kleine bedragen met de mobiele pincode of gewoon altijd met de digipas wilt betalen.

De situatie zoals in mijn oorspronkelijke vraag kan dus helemaal nooit voorkomen...

Toch ben ik blij met deze situatie. Als het om de eenmalige registratie gaat (en niet om een transactie), lijkt het me wel zo veilig om dat uitsluitend met de digipas toe te laten. Ik zie ook geen meerwaarde om het anders te doen.

Dat klopt. Klanten met een digipas en een digicode, kunnen de app alleen met de digipas registreren.

Reageer