Beantwoord

Kan ik de waarschuwing bij opname van Maxisparen uitzetten?

• SNS Topper
  • 2366 reacties
Sinds enige tijd krijg ik steevast een waarschuwing in de vorm van een pop-up als ik geld wil opnemen van mijn MaxiSparen rekening (zowel in de app als in 'Mijn SNS'):
Mijn SNS schreef:

Let op!

Zilvervloot Sparen
Tussendoor geld opnemen kan. Maar let op: je kunt per jaar niet méér dan € 600 overmaken. Je kunt je spaarsaldo later dus niet meer aanvullen. Maximaal sparen met je Zilvervlootrekening kan dus alleen als je tussendoor geen geld opneemt. Een voorbeeld: In februari maak je € 400 over naar Zilvervloot Sparen. In mei van datzelfde jaar neem je € 100 van Zilvervloot Sparen op. Je mag dan nog maar € 200 overmaken naar je rekening. Kortom: dat jaar spaar je dus € 500.

Opnemen maxisparen
Tussendoor geld opnemen kan. Maar let op: je spaart met Maxisparen automatisch een vast bedrag per maand. De inleg is minimaal € 50 en maximaal € 500. Je kunt een opgenomen bedrag niet tussendoor terugstorten.

Kosten Deposito
In veel gevallen berekenen we kosten als je geld opneemt van je deposito. Dit doen we niet:
- Bij overlijden van (mede)rekeninghouder. De Nabestaandendesk helpt je hiermee verder.
- Als je binnen 3 maanden na aankoop eigen woning of bouwgrond voor eigen woning geld wilt opnemen. Gebruik hiervoor het formulier Tussentijds opnemen.
- Als je arbeidsongeschikt volgens de WIA bent of zonder werk zit.

Ik snap dat dit wenselijk is vanuit de 'zorgplicht' van de bank, maar kan deze melding worden onderdrukt als ik dat als klant wil? Bijvoorbeeld via het menu 'instellingen', of beter: via een vinkje in de pop-up melding: 'ik wil deze waarschuwing niet meer zien'.
icon

Beste antwoord door Dennis 11 september 2017, 15:25

Hoi Stefan en gerbenr,

Inmiddels heb ik dit uitgezocht. De melding die je krijgt als je opneemt van SNS Maxisparen, Zilvervloot Sparen of SNS Keuzedposito tonen we als dit van toepassing is. We kunnen deze melding niet onderdrukken.

Bekijk origineel

4 Reacties

Hoi Stefan,

Je stelt een goede vraag. Vind je het vervelend dat je deze melding krijgt? Mijn collega is dit voor je aan het uitzoeken. Zodra ik antwoord heb, hoor je van me.
En hij is de enige niet. Ik weet wel dat tussendoor terugstorten niet kan......En zo niet, dan weet ik het na 1x vertellen wel....De optie zou moeten zijn om een vinkje direct in te vullen om de melding niet meer te tonen (en later evt aan te passen via instellingen, ik zou echter niet weten waarom je dat zou willen....)
Hoi Stefan en gerbenr,

Inmiddels heb ik dit uitgezocht. De melding die je krijgt als je opneemt van SNS Maxisparen, Zilvervloot Sparen of SNS Keuzedposito tonen we als dit van toepassing is. We kunnen deze melding niet onderdrukken.
Dennis schreef:

Hoi Stefan en gerbenr,

Jammer dat SNS haar dienstverlening optimaliseert richting de 'unhappy flow' :(

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P