SNS

Beantwoord

Kan ik groepen van rekeningnummers uit het adresboek maken?

• 8 april 2019
  • 18 Reacties
  • 9068 Keer bekeken

Badge
Geachte, zouden jullie eens kunnen overwegen om groepen te kunnen aanmaken op basis van rekeningnummers uit het adresboek? Dat biedt allerlei nieuwe mogelijkheden, zoals transactie attenties voor groepen, tonen van activiteit op groepen, etc...
icon

Beste antwoord door Blacktomcat 10 april 2019, 13:03

Kim,

bedankt voor je reactie (welke ik ook gegeven zou hebben als ik op jouw stoel zat).
Het gaat nog niet eens zo zeer om de wensen van ons die niet uitgevoerd worden, als wel om andere (beleids)zaken waarvan wij graag eerder op de hoogte gehouden zouden willen worden, dan het achteraf te horen te krijgen. Of hoe bepaalde zaken wel worden aangekondigd door jullie, maar het daarna oorverdovend stil blijft. Neem bv. de mogelijkheid van contant geld storten. De mogelijkheid dit bij een SNS-kantoor/-winkel te kunnen doen is jaren geleden afgeschaft. Er zou naar een oplossing gezocht worden. Die kwam er in de vorm van storten bij een GWK-kantoor. Het leek een aardige zet, doch het merendeel is daar zeer ontevreden over. lees de topics in dit forum daar maar over. Een echte oplossing wordt nog steeds niet geboden door de SNS. Ik kan mij zelfs heel goed voorstellen dat d SNS hier helemaal geen oplossing voor wil. Maar zeg dat dan. Geef dan aan dat de directie/leiding/of-wie-dan-ook besloten heeft hier geen energie meer in te steken en dit te laten zo het is.
Het zijn dit soort dingen die ons storen. Wij zijn van huis uit niet negatief, willen ook niet negatief overkomen, maar willen wel zaken en problemen aankaarten en daar gezamenlijk een oplossing voor zoeken. Dat wij het gevoel hebben dat het vaak eenrichtingsverkeer is, is jammer. Daar zouden we graag verandering in willen zien. Dus de community vooraf informeren en niet achteraf ermee confronteren.
Gelukkig gaan er ook dingen goed. Dus we houden moed. 🙂
Bekijk origineel

18 reacties

Geachte, zouden jullie eens kunnen overwegen om groepen te kunnen aanmaken op basis van rekeningnummers uit het adresboek? Dat biedt allerlei nieuwe mogelijkheden, zoals transactie attenties voor groepen, tonen van activiteit op groepen, etc...

Beste @Forum Lid,

Ik heb inmiddels een antwoord ontvangen van de juiste persoon. Voor particuliere klanten gaan we deze suggestie helaas niet meenemen. Er zijn wat dat betreft inmiddels meerdere zoekmogelijkheden beschikbaar (op IBAN, naam en omschrijving). Echter is het wel zo dat de mogelijkheid tot groepen aanmaken voor zakelijke klanten (eigen bedrijf, vereniging) van extra meerwaarde kan zijn. Ik kan me zo voorstellen dat het handig is voor bijvoorbeeld het controleren van alle contributiebetalingen. Op dat vlak is je suggestie meegenomen om op de langere termijn in overweging te nemen.
@Blacktomcat, Ik had niet anders verwacht.

@BigBen: Het is duidelijk en helder voor me wat je aangeeft. En wat dat betreft: kansen zijn er zeker om benut te worden. Dank je wel.
Hoi Kim,
bij voorbaat, ik twijfel niet aan jouw / jullie bedoelingen.
Maar om toch dan maar even de puntjes op de i zetten.
Mij gaat het niet hoofdzakelijk over ons informeren.
Wat belangrijk(er) is, is de houding van de SNS in het omgaan met haar klanten / communityleden.
Waarom moet ik (wij) steeds aangeven wat er aan ongenoegen end. aan de hand is.
Een voorbeeld (vanuit mijn vroegere werkervaring);
Ouder gaat met (jong) kind de stad in , winkelen. Na 30 min begint het kind aandacht te vragen, eerst via eenvoudige, nog te accepteren gedrag. Na verloop van iets meer verstreken tijd, gaat het kind duidelijker aandacht vragen (duidelijk maken dat er wat loos is). De ouder gaat steeds meer agressief, hiertegen in. Eerst met woorden als "ophouden", dan dreigen met straf en dan zelfs met lichamelijk geweld (tik, slaan end).
En de ouder heeft maar niet in de gaten dat het kind iets wil duidelijk maken, "ik ben moe" ( van de vele indrukken).
Ik zou graag zien dat de SNS veel beter oplet en actief is t.a.v. het omgaan met klanten, betrokken klanten. Daag deze klanten uit, neem ze mee, laat ze niet bungelen, voel je niet aangevallen of lastig gevallen enz.
Kortom, benut je kansen.
Groet,
Ben 🆒
........
Laten we er gezamenlijk voor zorgen dat we vanaf nu goed en prettig met elkaar communiceren en we jullie tijdig informeren.............

Kim, je snapt natuurlijk wel dat wij je hieraan houden..........:)
Hoi @Koos, @Blacktomcat en @BigBen,

Liever een open deur natuurlijk, dan een dichte. Maar: ik begrijp wat jullie bedoelen. Het uitblijven van een reactie vanuit onze kant is dan ook niet onze intentie. We zijn goed op de hoogte van jullie wensen om meer inzicht te krijgen en meegenomen te worden in de keuzes en afwegingen van SNS.

Laten we er gezamenlijk voor zorgen dat we vanaf nu goed en prettig met elkaar communiceren en we jullie tijdig informeren.

Ik wil graag met een open blik verder, ik geloof er namelijk in dat dit mogelijk is ?
Ik vind dit soort bijdragen niet negatief, het is bedoeld om de SNS te helpen "normaal" te zijn.
Het is dus eerder een kritische analyse van wat door (ervaren) klanten wordt ervaren.
Eigenlijk is het misschien eerder negatief dit soort bijdrages weg te zetten als negatief (niet deugen dus). Hiermee lijkt de SNS klanten hun mond te willen snoeren indien deze kritische opmerkingen plaatsen.
En tenslotte ligt de echte negativiteit echt aan de SNS kant. Zeggen dat je met je klanten wilt praten, dat de klanten o.a. hier hun mening kunnen uiten en dan via bijv. "doodzwijgen" het stilleggen.
Als jarenlange klant (communitylid) kun je je niet beperken tot vandaag en morgen, er is veel meer.
Groet,
Ben 🆒
PS het blijft vervelend dat ik als klant, dit (steeds weer) moet uitleggen aan de SNS.
ps2 Ik ben inmiddels al een paar jaartjes ouder, maar merk dat Alzheimer he bij mij nog niet heeft overgenomen.
Ps3 Moet mij eigenlijk ook van het hart dat ik me liever druk maak over leuke dingen
ps4 "Hiermee lijkt de SNS klanten hun mond te willen snoeren indien deze kritische opmerkingen plaatsen. " Ik weet dat de SNS dat niet bewust wil, maar toch .... Het wordt dus mogelijk wel zo ervaren.
Sorry
Inderdaad koos. Dat was slechts als voorbeeld bedoeld.
Dat negativiteit geen deuren opent is misschien een open deur ( 😃 ).
Maar het uitblijven van reacties en van inzicht in de plannen en meningen lokt wel negativiteit uit. Het is in ieder geval niet positief, getuigt niet van een serieuze benadering van de vragen en levert irritaties op.
Het onderwerp van Blacktomcat was dan ook naar mijn mening niet de kwestie van contant geld storten (dat was maar een voorbeeld), maar de weigering van SNS om in veel kwesties kleur te bekennen of serieus te behandelen.

Kortom, er gaan ook dingen goed, maar er zijn heel duidelijke en concrete verbeterpunten.
@Blacktomcat,

Dank voor je bericht. Fijn om te lezen dat er zeker ook dingen goed gaan. Wat betreft het onderwerp dat je aankaart: ik ben ermee bekend dat de mogelijkheid tot contant geld storten een veelbesproken onderwerp is (geweest) op de community. Evelyn heeft hier onlangs dan ook duidelijkheid over gegeven.

Negativiteit opent in mijn ogen geen deuren. Laten we er dan ook voor zorgen dat we op positieve voet verder gaan. Ik doe hier in ieder geval van harte aan mee.
Kim,

bedankt voor je reactie (welke ik ook gegeven zou hebben als ik op jouw stoel zat).
Het gaat nog niet eens zo zeer om de wensen van ons die niet uitgevoerd worden, als wel om andere (beleids)zaken waarvan wij graag eerder op de hoogte gehouden zouden willen worden, dan het achteraf te horen te krijgen. Of hoe bepaalde zaken wel worden aangekondigd door jullie, maar het daarna oorverdovend stil blijft. Neem bv. de mogelijkheid van contant geld storten. De mogelijkheid dit bij een SNS-kantoor/-winkel te kunnen doen is jaren geleden afgeschaft. Er zou naar een oplossing gezocht worden. Die kwam er in de vorm van storten bij een GWK-kantoor. Het leek een aardige zet, doch het merendeel is daar zeer ontevreden over. lees de topics in dit forum daar maar over. Een echte oplossing wordt nog steeds niet geboden door de SNS. Ik kan mij zelfs heel goed voorstellen dat d SNS hier helemaal geen oplossing voor wil. Maar zeg dat dan. Geef dan aan dat de directie/leiding/of-wie-dan-ook besloten heeft hier geen energie meer in te steken en dit te laten zo het is.
Het zijn dit soort dingen die ons storen. Wij zijn van huis uit niet negatief, willen ook niet negatief overkomen, maar willen wel zaken en problemen aankaarten en daar gezamenlijk een oplossing voor zoeken. Dat wij het gevoel hebben dat het vaak eenrichtingsverkeer is, is jammer. Daar zouden we graag verandering in willen zien. Dus de community vooraf informeren en niet achteraf ermee confronteren.
Gelukkig gaan er ook dingen goed. Dus we houden moed. 🙂
Goedemorgen @Forum Lid,

Dank je wel voor je vraag. Zoals je zelf ook aangeeft, heb ik je vraag/wens intern voorgelegd. Een inhoudelijke reactie krijg je van me zodra ik terugkoppeling krijg.

Ik vind het jammer om te lezen dat je, samen met @Blacktomcat, het gevoel hebt dat de aangedragen wensen vaak niet worden doorgevoerd. Ik kan me goed voorstellen dat het een teleurstelling is als jouw wens of suggestie niet wordt gerealiseerd, zeker als het hier om meervoud gaat. We doen elke dag ons best alle suggesties vanuit jullie en anderen op de community intern bij de juiste personen te krijgen en te laten overwegen voor realisatie. Sommige wensen en suggesties halen realisatie echter niet. Dit kan een technische oorzaak hebben, wet- en regelgeving, of simpelweg omdat andere implementaties, wijzigingen of verbeteringen hoger op de prioriteitenlijst staan. Dat wil echter niet zeggen dat we jullie wensen niet waarderen, juist wel zelfs. Ik vind het dan ook belangrijk dat we eerlijk, open en duidelijk terugkoppeling geven over het feit dat een aangedragen wens bijvoorbeeld op korte termijn niet wordt gerealiseerd.

Wat dat betreft: wensen en suggesties zijn áltijd welkom. Een garantie voor realisatie kunnen we niet geven, maar we doen hard ons best voor elke wens of suggestie.
Welke ideeën die op dit forum zijn aangedragen, zijn wel uitgevoerd door de ontwikkelaars?
Helder, dank je wel.
Badge
Je hebt gelijk, maar eerdere tactieken hebben helaas nooit gewerkt. Zie mijn bijdrages.
Dat is wat ik bedoel. Je vraagt eerst om een groepering. Vervolgens moet je dan vragen om een groepsattentie. Ik heb daar geen enkel bezwaar tegen, maar het eerste verzoek lijkt een relatief kleine (?) aanpassing, maar om die nuttig te maken moet er daarna eerst nog een aanpassing extra worden gedaan. Een soort salami-tactiek dus.
Maar dat klinkt een beetje negatief, terwijl ik mogelijk een totaal verkeerd beeld heb.
Ik hoor het graag.
Badge
Dag Koos, ik zou graag willen zien of alle bij- of afschrijvingen uit een groep hebben plaatsgevonden. Dit zou kunnen met een groeps-attentie, of met filteren op de groep rekeningnummers. Er zijn vast meer leuke vervolgmogelijkheden. Maar als ik bekijk hoe het doorgaans gaat op dit forum, dan zal een moderator wel weer heel beleefd en vriendelijk reageren dat het een goed idee is, om vervolgens een week later te melden dat de ontwikkelaars het niet gaan doen.
Begrijp ik het goed, dat je een voorziening vraagt op basis waarvan je nog een reeks volgende voorzieningen kunt vragen? Of heb je zelf een toepassing voor een dergelijke groepering?
Ik ben benieuwd.

Reageer